bremser.... synker men er umiddelbar ikke ~
Fra : bossy

Dato : 23-10-07 05:07

lige et spørgsmål ang. bremser, på citroen ax 1,1 - 91´

kan ikke lge hitte ud af hvad der er i vejen.... nogle gange bremser den med
det samme man lige røre pedalen...andre gange skal den godt stykke ned, men
den bremser ok.
pedalen kan godt synke lidt, hvis man presser den konstant, men pumper jeg
lige et par gange først, så synker den ikke, og har været rundt og kravle og
kigge, der er ikke nogen utætheder i systemet som kan ses. bruger heller
ikke bremsevædske, heller ikke over længere perioder.

har luftet den ud.

så kan bare ikke lige hitte ud af hvorfor den gør det, kan det være luft
måske...? hvis der nu er noget luft et sted midt i systemet.

noget forslag til hvad det ellers kan være...?? og hvordan det evt.
udbedres.???

bilen er nysynet, og hele systemet virker forholdsvis nyt

m.v.h.

Bossy

Fra : Leo Havmøller

Dato : 23-10-07 08:13

"bossy" <skrivtilmig(fjern)@post.cybercirty.dk> wrote in message
> [...]
>
> så kan bare ikke lige hitte ud af hvorfor den gør det, kan det være luft
> måske...? hvis der nu er noget luft et sted midt i systemet.

Hvor gammel er bremsevæsken?

Leo Havmøller.

Fra : Linde

Dato : 23-10-07 16:23

"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev i en meddelelse

> Hvor gammel er bremsevæsken?

Kunne det være, der er vand i bremsevæsken? Synes at huske fra de glade dage
på EFG, at vandet kunne fordampe, hvis det lå nede ved klodserne, og gøre
pedalen "svampet"...

Mvh
Linde

Fra : Menabra

Dato : 23-10-07 08:20

"bossy" <skrivtilmig(fjern)@post.cybercirty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udbedres.???
>
> bilen er nysynet, og hele systemet virker forholdsvis nyt

Er pedalen blød eller hård at træde på ?
Hvis den er blød er der luft i systemet.
Virker hovedcylinderen også ny ?

Fra : bossy

Dato : 23-10-07 15:19

den er blød, når det er den ikke vil bremse så godt, man træder den helt i
bund vil jeg sige, men der bremser den så også.
men som sagt indimellem, er den meget hård og bremser fint med det samme som
den skal.
hovedcylinderren...nej den er vist ikke ny (håber bare det ikke er den,
eller er der ikke så meget at frygte..? har ikke prøvet at skifte sådan en
fætter før)
og aner ikke hvor gl. bremsevædsken er.

bossy