Hvad er det jeg hører
Fra : Hagar

Dato : 07-11-07 10:29

Hej

Jeg har lige set en reklame for Zulu djævlerace på TV2, til den reklame
spiller de noget med et stort kor, hvem og hvad er det ?

Hagar

Fra : Holst

Dato : 07-11-07 10:29

Hagar wrote:

> Jeg har lige set en reklame for Zulu djævlerace på TV2, til den reklame
> spiller de noget med et stort kor, hvem og hvad er det ?

Jeg har ikke fjernsyn og ser derfor ikke reklamer.

Men er det et stort kor, så plejer det ofte at være Carl Orffs 'Carmina
Burana'.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-11-07 10:39

Holst skrev:

> Jeg har ikke fjernsyn og ser derfor ikke reklamer.
> Men er det et stort kor, så plejer det ofte at være Carl Orffs
> 'Carmina Burana'.

Det er lige hvad det er. Hør her:
http://zulu.tv2.dk/video.php/cid-9259065.html

--
Herluf :·)

Fra : Holst

Dato : 07-11-07 10:48

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Det er lige hvad det er. Hør her:

Er der virkelig ikke andet musik, som kan have samme effekt som Orffs
'Carmina Burana'? Det udvander lidt dette prægtige værk, at det igen og
igen bliver brugt til slige formål. Kan reklameindustrien virkelig ikke
kigge bredere?

At jeg kan gætte, hvad det er, uden at have set reklamen, siger ligesom
alt om reklameindustriens fantasi.

Med det er i høj grad et prægtigt værk, og jeg kan da kun anbefale OP at
købe et eksemplar. Det findes i utallige indspilninger, hvoraf ikke alle
er lige gode. Men står der Deutsche Grammophon på coveret, får du i
hvert fald en god indspilning.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-11-07 11:02

Holst skrev:

> [...]
> værk, at det igen og igen bliver brugt til slige formål. Kan
> reklameindustrien virkelig ikke kigge bredere? [...]

Inden jeg så dit første svar, tænkte jeg på "Dies Irae"-satsen
fra Verdis Requiem. Men den håber jeg heller ikke reklame-
folkene tager fat i.

--
Herluf :·)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-11-07 18:19

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Inden jeg så dit første svar, tænkte jeg på "Dies Irae"-satsen
> fra Verdis Requiem. Men den håber jeg heller ikke reklame-
> folkene tager fat i.

Den er faktisk blevet brugt til en trailer, for computerspillet Red
Alert, for 10 år siden eller lidt mere. Den kan findes på youtube.
Medmindre jeg forveksler det med et andet musikstykke...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Hagar

Dato : 07-11-07 10:52

> Det er lige hvad det er. Hør her:
> http://zulu.tv2.dk/video.php/cid-9259065.html
>
> --
> Herluf :·)

Tak for linket

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 07-11-07 10:51

> Jeg har ikke fjernsyn og ser derfor ikke reklamer.
>
> Men er det et stort kor, så plejer det ofte at være Carl Orffs 'Carmina
> Burana'.

Fantastisk, tak for hjælpen. Det er lige så hårene på armene rejser sig når
jeg hører det, det er ellers ikke lige det jeg normalt høre, men det her er
fantastisk.

Hagar

Fra : Holst

Dato : 07-11-07 10:56

Hagar wrote:

> Fantastisk, tak for hjælpen. Det er lige så hårene på armene rejser sig når
> jeg hører det, det er ellers ikke lige det jeg normalt høre, men det her er
> fantastisk.

Noget klassisk musik kan være ganske fremragende - andet kan være ganske
rædselsfuldt. Men sådan er det jo nok med det meste musik.

Jeg kan også anbefale dig at tjekke Mozarts 'Requiem' ud, for det er et
endnu bedre stykke musik end Orffs 'Carmina Burana'.

Fra : Hagar

Dato : 07-11-07 14:08

> [...]
>
> Jeg kan også anbefale dig at tjekke Mozarts 'Requiem' ud, for det er et
> endnu bedre stykke musik end Orffs 'Carmina Burana'.

Jeg har Ravels Bolero, 1812 ouverture og de 4 årstider, mere har det ikke
kunnet blive til jeg bryder mig om, og det har stået på i over 45 år
Så med denne opdagelse får jeg da udvidet min interesse. Jeg hører normalt,
for nogen noget rædselsfuldt, Techno, men forandring fryder.

Hagar

Fra : Holst

Dato : 07-11-07 14:17

Hagar wrote:

> [...]
> Så med denne opdagelse får jeg da udvidet min interesse. Jeg hører normalt,
> for nogen noget rædselsfuldt, Techno, men forandring fryder.

Jeg synes, at ganske forfærdelig meget af den klassiske musik er ganske
uinteressant og kedelig. Der er efter min mening ganske langt mellem det
gode. Men det gør sig jo sikkert gældende for de fleste genrer. Og
ligesom den rytmiske musik så spænder den klassiske musik jo også over
ganske mange forskellige genrer.

Men det er sikkert derude, og det er nok bare et spørgsmål om at finde det.

Et andet klassisk værk, jeg godt kan lide, er "The Planets" af Holst.

Fra : Hagar

Dato : 07-11-07 16:50

> [...]
> det.
>
> Et andet klassisk værk, jeg godt kan lide, er "The Planets" af Holst.

Nu springer jeg godt nok fra trådens egentlige emne, men skidt.
Hvad er det der gør at musikken kan betegnes som klassisk musik ?
Jeg kan selv ikke finde rundt i techno grenen mere, der er SÅ meget så det
er ikke til at holde rede på.

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-07 18:58

Hagar wrote:

> Fantastisk, tak for hjælpen. Det er lige så hårene på armene rejser sig når
> jeg hører det, det er ellers ikke lige det jeg normalt høre, men det her er
> fantastisk.

Lyt hele stykket igennem så ;)
Den fås på CD.