Dagens ord: King
Fra : kautaq

Dato : 07-11-07 00:53

Hej

Dagens ord er King.

Jeg ville egentlig forsøge at være lidt mere opfindsom, men
med king(s) er der jo mange muligheder.

The King

Vi begynder hvor vi slap, nemlig med Jack.
The Gun Club spiller Jack on Fire, men kvaliteten er meget
ringe. Så lyttede jeg videre og faldt over 'For the love of Ivy".

You look just like an Elvis from HELL
My heart is broken, so I'm gong to HELL
Bury me way down deep in HELL
I'm a steel drivin' man, I want to go to HELL!
Then go tell Ivy oh-oh!

Elvis var jo glad for skydevåben, derfor Gun Club.

Den var svær at finde. Spol til 2:40 inde i dette underlige
tv-spot fra brazilien:

The Gun Club - For the love of Ivy
http://www.youtube.com/watch?v=tMtJZIeVK2s

Eller lyt på MySpace:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=76274892

Butthole Surfers er fra den sære ende af amerikansk rock.

There's a time for drugs and a time to be sane,
Jimi Hendrix makes love to Marilyn's remains!
There's a time to live and a time to die,
I smoke Elvis Presley's toenails when I wanna get high!

Endnu en gang må jeg klage over lyden. Heldigvis har
Whiskey Daredevils indspillet den.

Whiskey Daredevils - The Shah Sleeps in Lee Harvey's Grave
http://www.youtube.com/watch?v=NhyZTQ0X4-A

Konger dør og nye kommer til:

The king is gone but he's not forgotten
This is the story of a Johnny Rotten
It's better to burn out than it is to rust
The king is gone but he's not forgotten

Neil Young & Crazy Horse - Hey Hey, My My
http://www.youtube.com/watch?v=LYV6PAckr5w

Johnny Rotten havde ingen konge, men så kunne han
jo hylde sin dronning.

God save the queen 'Cause tourists are money
And our figurehead Is not what she seems
Oh God save history God save your mad parade
Oh Lord God have mercy All crimes are paid

Sex Pistols - God save the Queen
http://www.youtube.com/watch?v=8z2M_hpoPwk

Det tøj Johnny Rotten købte i genbrugsbutikker dannede
mode.
Det kunne man købe i dyre domme på Kings Road i London.

Det sang Television Personalities om i sangen Part Time Punks.
Men de sang også om en anden konge i rockmusikken.

Syd Barret.
Denne her er ikke på YouTube med dem, men her en cover:

I know where Syd Barrett lives.
http://www.youtube.com/watch?v=LU84coP42Vw

Mathilda Mother

There was a king who ruled the land.
His majesty was in command.
With silver eyes the scarlet eagle
Showers silver on the people.
Oh Mother, tell me more.

Why'd'ya have to leave me there
Hanging in my infant air
Waiting?

Mathilda Mother med Barrett var der ikke.
Her en anden fra hans syrede univers.

Pink Floyd - Arnold Layne
http://www.youtube.com/watch?v=WUKZbvnjBVA

Wish you were here...

/mike

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-11-07 11:46

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Dagens ord er King.

Så må Phil Lynott & Mark Knopfler jo ligge lige til højre fod...

Her med King's call

http://www.youtube.com/watch?v=9j5fnb-T-QI

M.V.H....Benny..

Fra : Anders

Dato : 07-11-07 13:18

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message
> Dagens ord er King.

Lars von Triers "Riget" fik Stephen KING lavet om til "KINGdom Hospital"
Titelsangen i den danske udgave skulle være lavet af Joachim Holbek.
http://youtube.com/watch?v=xwt1O27LLUY

Metallica - King Nothing
http://youtube.com/watch?v=t3m4cypxU2I
Fra deres bedste tid - og den holdning får jeg nok hug for

Manu Chao - King of the bongo
http://youtube.com/watch?v=6jOm4Q8_6nk

King - Love and Pride.
En palet af firser-farver.
http://youtube.com/watch?v=p_3g_yf1vzI

Og dagens frygtelige:
Army of Lovers - King Midas
http://youtube.com/watch?v=e6V8QMDjyFQ
Brrr...

-
Anders

Fra : Ken Larsen

Dato : 07-11-07 13:58

"Anders" <andersusenet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

I disse tider hvor jeg er ved at brække mig over den alt for tidlige
julepynt, må King Diamond med No present for christmas være på sin plads

http://www.youtube.com/watch?v=mX5puJekr4A

Med venlig hilsen

Ken Larsen

Fra : kautaq

Dato : 07-11-07 23:29

Anders wrote:

> Lars von Triers "Riget" fik Stephen KING lavet om til "KINGdom Hospital"
> Titelsangen i den danske udgave skulle være lavet af Joachim Holbek.
> http://youtube.com/watch?v=xwt1O27LLUY

Vers:
Spe-cu-lum et cetera. (Umph! Kingdom)
A-ve fer-rum, spes u-ni-ca.
Læg ti læs kul i to rum. (Umph! Kingdom)
Mo-ri-tu-ri te salutant.

Glo-ri-a in ta-bu-la mors.
One, two, three, four five, six, se-ven.
La di da di. La di da di.
R-E-C-T-U-M RECTUM.

Kor:
Everbody's [sic] down for a pound of flesh

Oh, death where is thy sting
Oh, death where is thy blessed sting

> Og dagens frygtelige:
> Army of Lovers - King Midas
> http://youtube.com/watch?v=e6V8QMDjyFQ
> Brrr...

Anders får æren af pinden for Kingdom og for at minde
os om at svenskerne aldrig vil kunne håne os med Aqua
og deres ligegyldige popmusik - de har Army of Lovers!

Take it Anders!
One Two Three Four...

/mike

Fra : Broegger

Dato : 07-11-07 14:23

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev

> Hej
>
> Dagens ord er King.

Jeg kan lige komme i tanke om Souvenirs "Da King blev kørt over". men jeg
kan ikke finde link til den, og det skal I jo nok være glade for

Så er der Run-Dmc med King of Rock
http://www.youtube.com/watch?v=fumgOJLFSHw

B.B. King og Mr. Clapton: Riding with the King.
http://www.youtube.com/watch?v=AyXPp1P8rBY

Og fra Løvernes Konge: Circle of life
http://www.youtube.com/watch?v=vX07j9SDFcc

Dave Gahan et forrynde nummer. Kingdom
http://www.youtube.com/watch?v=IwcUi-Aok6Q

og sidst men ikke mindst. Toto med Kingdom of Desire.
http://www.youtube.com/watch?v=FvpEFwnfgdY

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Per Hagemann

Dato : 07-11-07 16:35

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Dagens ord er King.

Først et nummer jeg ikke selv bryder mig om, men det er et af årets største
hits på youtube med 200.000 daglige klik.

Sean Kingston - Beautiful girls

http://youtube.com/watch?v=Lt6o8NlrbHg

Min egen smag er bl.a. ABBA. Her et par af deres sjældnere titler:

ABBA - The king has lost his crown

http://youtube.com/watch?v=gvk-sC5sULE

ABBA - King Kong song

http://youtube.com/watch?v=IWsfA8eO1cw

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 07-11-07 17:30

On Wed, 7 Nov 2007 00:53:27 +0100, "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk>
wrote:

>Hej
>
>Dagens ord er King.
>
>Jeg ville egentlig forsøge at være lidt mere opfindsom, men
>med king(s) er der jo mange muligheder.
>
>The King

Med "King" som dagens ord, er der intet der kigger mi nærmere end
Carole King, og det må absolut blive noget fra hendes "Tapestry" album
fra (1971), men så opstår problemet. Hvad?

I Feel The Earth Move
http://youtube.com/watch?v=V9lcCFI_4XA

So Far Away

It's Too Late
http://youtube.com/watch?v=AtPdzr5omIo

Home Again
http://youtube.com/watch?v=VXu7oub_bAY

Beautiful
http://youtube.com/watch?v=3pf-EyaEEOA

Way Over Yonder
http://youtube.com/watch?v=KcS9ejlKOXc

You've Got A Friend
http://youtube.com/watch?v=W6r1175w_lM
Her sammen med Celine Dion, Gloria Estefan & Shania Twain

Where You Lead
http://youtube.com/watch?v=g5iFwPc_XhE

Will You Love Me Tomorrow?
http://youtube.com/watch?v=DGeJN6VwXhg
Heg dog med "The Shirelles"
Smackwater Jack
http://youtube.com/watch?v=zqjF5w4fRQM

Tapestry
http://youtube.com/watch?v=kZLAvCgV80s

Feel Like A Natural Woman
http://youtube.com/watch?v=WX9esv_US1A

Nu skal jeg nok lade være med at præsentere resten af hendes album.

Sjovt nok har "The King" (Elvis Presley) ikke været nævnt endnu, så
her vælger jeg lige "Love Me Tender"
http://youtube.com/watch?v=HZBUb0ElnNY

Abba sang om "The King Has Lost His Crown"
http://youtube.com/watch?v=UJv6L2rSZ_Q

Roger Miller sang "King Of The Road"
http://youtube.com/watch?v=lev3io0WqHM

Eagels nævnte "King Of Hollywood"
http://youtube.com/watch?v=_On1-reaHsI

Eric Clapton Tog en tur med B.B. King
"Riding With The King"
http://youtube.com/watch?v=AyXPp1P8rBY

Deep Purple satte fart på med "Speed King"
http://youtube.com/watch?v=uxfOZISnST0

Electric Light Orchestra mente at "Rock 'N' Roll Is King"
http://youtube.com/watch?v=rZWXnkfZ-bY

Dire Straits "Kingdom Come"
http://youtube.com/watch?v=46nHNXoOwEw

Gnags sang om "Mr. Swing King", her i kinesisk TV (det varer lidt
inden det kommer til nummeret)
http://youtube.com/watch?v=h9JpuVpAdOc

For nogle år siden hittede Rollo & King med "Der står et billede af
dig på mit bord"
http://youtube.com/watch?v=Yq_56TFJegA
Glenn Miller - "King Porter Stomp"
http://youtube.com/watch?v=O64DBj8ZBqQ

Meat Loaf mente at "In the Land of the Pig, The Butcher Is King"
http://youtube.com/watch?v=_a9qMEa9opM

Gary Moore "King Of The Blues"
http://youtube.com/watch?v=6DAaxxsq8IA

Toto (kongen over dem alle) "King Of The World"
http://youtube.com/watch?v=DcUQnS9XG0g

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : kautaq

Dato : 07-11-07 21:44

Poul Erik Lindaa skrev:

> Sjovt nok har "The King" (Elvis Presley) ikke været nævnt endnu, så
> her vælger jeg lige "Love Me Tender"
> http://youtube.com/watch?v=HZBUb0ElnNY

Jo da. Nævnte ham op til flere gange i mit indlæg.
Overskriften var endda The King!

/mike

Fra : Mathias

Dato : 07-11-07 17:41

kautaq skrev:
> [...]
> Hanging in my infant air
> Waiting?
>
> Mathilda Mother med Barrett var der ikke.

King Crimson- 21st Century Schizoidman

http://youtube.com/watch?v=bcdM1xEiQN0

Fra : kautaq

Dato : 07-11-07 21:37

Mathias:

> King Crimson- 21st Century Schizoidman
> http://youtube.com/watch?v=bcdM1xEiQN0

King Crimson er bare go'e! Denne her sender mig
i fantasiland:

King Crimson - I talk to the Wind
http://www.youtube.com/watch?v=Rj2xF4xXB-Q

/mike

Fra : Max

Dato : 07-11-07 18:34

Hej Brian

> Jeg ville egentlig forsøge at være lidt mere opfindsom, men
> med king(s) er der jo mange muligheder.

Den lå ligesom også til højrebenet :)

> The King

Så slipper man jo ikke uden om Elvis

Med et nummer jeg af uransagelige grunde faktisk mægtig
godt kan lide "in the Ghetto"
http://www.youtube.com/watch?v=ipDqWOdrwKs

Ben E. King er fra min barndom :)

http://www.youtube.com/watch?v=f9Y6ARjIL-E

B.B. King er jo selvskrevet

http://www.youtube.com/watch?v=Qtm66Z3lebc

Og så Nat King Cole

http://www.youtube.com/watch?v=dCYApJtsyd0

Og så "The King of Big Band"

http://www.youtube.com/watch?v=UgegyPG8a2c

--
Mvh Max

Fra : Specks6812

Dato : 07-11-07 20:29

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> said in

> [...]
> Hanging in my infant air
> Waiting?
>
> Mathilda Mother med Barrett var der ikke.

King Oliver

Nu er han jo fra Stumfilmens tid så det er ikke nemt at finde noget
optaget live.

http://www.youtube.com/watch?v=UhAq2wxDwd8

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 07-11-07 20:46

Black Sabbath: Heaven and Hell.
"They say that life's a carousel
Spinning fast, you've got to ride it well
The world is full of Kings and Queens
who blind your eyes and steal your dreams
It's Heaven and Hell!!"
Heaven & Hell Title Track 1980

http://www.youtube.com/watch?v=uVEeOM6bkBU

Mikkel

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 07-11-07 21:22

Mikkel Bierberg-Petterson skrev:
> [...]
> Spinning fast, you've got to ride it well
> The world is full of Kings and Queens
> who blind your eyes and steal your dreams

Black Sabbath`s bedste skive, var gået lidt i glemmebogen men nu kører
den på LP-spillen

The Police - King of Pain
http://www.youtube.com/watch?v=RpGz0GvETrE

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : kautaq

Dato : 07-11-07 21:29

Mikkel Bierberg-Petterson skrev:

> The world is full of Kings and Queens
> who blind your eyes and steal your dreams
> [...]

God rockplade. Her er kongens neon riddere:

Black Sabbath - Neon Knights
http://www.youtube.com/watch?v=nhe1SuBGkiA

Nu vi har fat i Dio, så er der jo et lille dream team her
med Blackmore/Dio/Powell samlet i Rainbow.

Rainbow - Kill the King - live munchen 1977
http://www.youtube.com/watch?v=LkSHHK7WlAw

/mike

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-07 21:29

wrote:

>Hej
>
>Dagens ord er King.

Så vil jeg lægge ud med en klassiker, nemlig Wishbone Ash med "The
King Will Come"
http://youtube.com/watch?v=gP41CxckyrE

Ingen King uden Elvis. Her et remix med JXL:
http://youtube.com/watch?v=XzIK72iFDk4

BB King er legandarisk, og sammen med Gary Moore slår de gnister:
http://youtube.com/watch?v=lqAuuIDU2sw

Til slut vil jeg gå over i en helt anden boldgade, nemlig musical.
Her er et udtog af "The King And I" af Rogers & Hammerstein:
http://youtube.com/watch?v=cWpKb_5u6lk

/Alex

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-11-07 23:18

kautaq skrev:

> Dagens ord er King.

Mark King, Level 42.
Bass solo:
http://www.youtube.com/watch?v=eMzXtizKcXY

Albert King - 1981 - Born Under A Bad Sign:
http://www.youtube.com/watch?v=BKY8KIt9kqc

--
Herluf :·)