| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Prove me wrong Fra : Max | 
  Dato :  05-11-07 19:54 |  
  |   
            Hej
 
 Som et modspil til Alex's "Dagens ord" vil jeg lægge
 ud med "Dagens personlige holdning"
 
 Jeg har altid haft den personlige holdning at når det
 kommer til rock musik, ja så høre kvinder til i baggrunden.
 
 Det er meget, meget få numre med kvinder jeg kan lide.
 
 Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 har taget fejl.
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas von Hassel (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas von Hassel | 
  Dato :  05-11-07 21:40 |  
  |   
            Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
 
 > Hej
 > 
 > Som et modspil til Alex's "Dagens ord" vil jeg lægge
 > ud med "Dagens personlige holdning"
 > 
 > Jeg har altid haft den personlige holdning at når det
 > kommer til rock musik, ja så høre kvinder til i baggrunden.
 > 
 > Det er meget, meget få numre med kvinder jeg kan lide.
 > 
 > Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 > frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 > har taget fejl.
 
 Prøv at lytte lidt til:
 
 
 Tristania
 Nightwish
 Lacuna Coil
 Within Temptation
 Evanescence
 
 Alt sammen fantastiske stemmer i forgrunden.
 
 /thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Max (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  05-11-07 22:47 |  
  |   
            Hej Thomas
 
 > Prøv at lytte lidt til:
 >
 > Tristania
 > Nightwish
 > Lacuna Coil
 > Within Temptation
 > Evanescence
 
 Det er noget jeg skal ud og søge efter for at lytte, så det
 kommer til at tage noget tid.
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Thomas von Hassel (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas von Hassel | 
  Dato :  05-11-07 23:01 |  
  |   
            Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
 
 > Hej Thomas
 > 
 > > Prøv at lytte lidt til:
 > >
 > > Tristania
 > > Nightwish
 > > Lacuna Coil
 > > Within Temptation
 > > Evanescence
 > 
 > Det er noget jeg skal ud og søge efter for at lytte, så det
 > kommer til at tage noget tid.
 
 Mon ikke de har lidt video snask liggende på You Tube :)
 
 /thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Max (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  05-11-07 23:21 |  
  |   
            Hej Thomas
 
 > Mon ikke de har lidt video snask liggende på You Tube :)
 
 Har lige været en tur rundt på Tuben og set/lyttet lidt til
 dine forslag, men umiddelbart er der intet der rigtigt
 fænger, men jeg kan høre at det bl.a. er noget af det
 knægten lytter til. Jeg er nok for gammel til den slags.
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Peter Knutsen (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Knutsen | 
  Dato :  06-11-07 10:30 |  
  |   
            Max wrote:
 > Hej Thomas
 >>Prøv at lytte lidt til:
 >>
 >>Tristania
 >>Nightwish
 >>Lacuna Coil
 >>Within Temptation
 >>Evanescence
 > 
 > Det er noget jeg skal ud og søge efter for at lytte, så det
 > kommer til at tage noget tid.
 
 Youtube er leveringsdygtig i større mængder "Nightwish". Jeg ved at man 
 også kan finde noget "Within Temptation" og "Evanescence", men jeg ved 
 ikke hvor meget der er. De to første er der sikkert også.
 
 -- 
 Peter Knutsen
 sagatafl.org
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  06-11-07 11:07 |  
  |  
 
            "Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message 
 news:47303402$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Youtube er leveringsdygtig i større mængder "Nightwish".
 Man kan gøre noget meget bedre, nemlig at gå til koncert med dem i KB-hallen 
 d. 28. november:
 http://www.kbhallen.dk/script/site/page.asp?artid=24
/Alex 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Thomas von Hassel (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas von Hassel | 
  Dato :  06-11-07 11:43 |  
  |  
 
            Alex Linaa < www.linaa.com> wrote:
 > "Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message 
 > news:47303402$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > 
 > > Youtube er leveringsdygtig i større mængder "Nightwish".
 > 
 > Man kan gøre noget meget bedre, nemlig at gå til koncert med dem i KB-hallen
 > d. 28. november:
 >  http://www.kbhallen.dk/script/site/page.asp?artid=24
Bare irriterende det altid er en hverdags aften ... det er jo lidt en
 dagsrejser for os jyder ...
 /thomas
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Sren Kjeldsen (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sren Kjeldsen | 
  Dato :  05-11-07 23:54 |  
  |   
            
"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse 
 news:1i74k33.w4rnhxit0ileN%thomas_lists@elements.dk...
 > Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
 >
 >> Hej
 >>
 >> Som et modspil til Alex's "Dagens ord" vil jeg lægge
 >> ud med "Dagens personlige holdning"
 >>
 >> Jeg har altid haft den personlige holdning at når det
 >> kommer til rock musik, ja så høre kvinder til i baggrunden.
 >>
 >> Det er meget, meget få numre med kvinder jeg kan lide.
 >>
 >> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 >> frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 >> har taget fejl.
 >
 > Prøv at lytte lidt til:
 >
 >
 > Tristania
 > Nightwish
 Uha... Ja det helt gamle Nightwish og Tristania kan jeg godt stå inde for.
 Derudover er der bandet After Forever: 
 http://www.myspace.com/afterforeveronline
Og det virkelig fantastiske progressive band Aghora: 
 http://www.myspace.com/aghora (lyt til Atmas Heave)
 Men det er jo alle sammen bands blot med kvindelige vokaler. Jeg er helt 
 enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot nogle, der 
 kan synge...
 som f.eks. Lori Linstruth (  http://en.wikipedia.org/wiki/Lori_Linstruth )
  http://www.myspace.com/lorilinstruth
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Thomas von Hassel (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas von Hassel | 
  Dato :  06-11-07 00:08 |  
  |  
 
            Sren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:
 > "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:1i74k33.w4rnhxit0ileN%thomas_lists@elements.dk...
 > > Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
 > >
 > >> Hej
 > >>
 > >> Som et modspil til Alex's "Dagens ord" vil jeg lægge
 > >> ud med "Dagens personlige holdning"
 > >>
 > >> Jeg har altid haft den personlige holdning at når det
 > >> kommer til rock musik, ja så høre kvinder til i baggrunden.
 > >>
 > >> Det er meget, meget få numre med kvinder jeg kan lide.
 > >>
 > >> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 > >> frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 > >> har taget fejl.
 > >
 > > Prøv at lytte lidt til:
 > >
 > >
 > > Tristania
 > > Nightwish
 > 
 > Uha... Ja det helt gamle Nightwish og Tristania kan jeg godt stå inde for.
 > Derudover er der bandet After Forever: 
 >  http://www.myspace.com/afterforeveronline
> 
 > Og det virkelig fantastiske progressive band Aghora: 
 >  http://www.myspace.com/aghora (lyt til Atmas Heave)
 > 
 > Men det er jo alle sammen bands blot med kvindelige vokaler. Jeg er helt
 > enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot nogle, der
 > kan synge...
 Ja, det er lidt mere sjældent. Men der er da The Donnas, D'arcy fra
 Smashing Pumpkins ... ehhh. ja, det blev en kort liste.
 /thomas
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Sren Kjeldsen (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sren Kjeldsen | 
  Dato :  06-11-07 00:19 |  
  |   
            
"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse 
 news:1i74qxq.e8atosunwd8gN%thomas_lists@elements.dk...
 > Sren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:
 >
 >> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
 >> news:1i74k33.w4rnhxit0ileN%thomas_lists@elements.dk...
 >> > Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
 >> >
 >> >> Hej
 >> >>
 >> >> Som et modspil til Alex's "Dagens ord" vil jeg lægge
 >> >> ud med "Dagens personlige holdning"
 >> >>
 >> >> Jeg har altid haft den personlige holdning at når det
 >> >> kommer til rock musik, ja så høre kvinder til i baggrunden.
 >> >>
 >> >> Det er meget, meget få numre med kvinder jeg kan lide.
 >> >>
 >> >> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 >> >> frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 >> >> har taget fejl.
 >> >
 >> > Prøv at lytte lidt til:
 >> >
 >> >
 >> > Tristania
 >> > Nightwish
 >>
 >> Uha... Ja det helt gamle Nightwish og Tristania kan jeg godt stå inde 
 >> for.
 >> Derudover er der bandet After Forever:
 >>  http://www.myspace.com/afterforeveronline
>>
 >> Og det virkelig fantastiske progressive band Aghora:
 >>  http://www.myspace.com/aghora (lyt til Atmas Heave)
 >>
 >> Men det er jo alle sammen bands blot med kvindelige vokaler. Jeg er helt
 >> enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot nogle, 
 >> der
 >> kan synge...
 >
 > Ja, det er lidt mere sjældent. Men der er da The Donnas, D'arcy fra
 > Smashing Pumpkins ... ehhh. ja, det blev en kort liste.
 >
 > /thomas
 Jeg kender da en del også, men det er ofte dårligt tøsepunk eller lorte 
 metal som f.eks. Kittie...
 Fiona Apple spiller godt klaver rock/jazz og kører meget på anlægget 
 herhjemme.
 Og så er der selvfølgelig den absolut fantastiske Eivør, som forhåbentlig 
 snart slår igennem herhjemme med hendes eminente blanding af nordisk folk og 
 country/jazz/rock/pop/blue grass/opera.. . hehe ja... you name it :) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  06-11-07 00:24 |  
  |   
            On Mon, 5 Nov 2007 23:53:35 +0100, "Sren Kjeldsen"
 <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:
 
 
 >Men det er jo alle sammen bands blot med kvindelige vokaler. Jeg er helt 
 >enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot nogle, der 
 >kan synge...
 
 Der er da et par ok klaverboksere i Vanessa Carlton og Norah Jones,
 hvis man kan lide den slags musik.
 
 /Alex
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Sren Kjeldsen (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sren Kjeldsen | 
  Dato :  06-11-07 07:20 |  
  |   
            
"Alex Linaa" < www.linaa.com> skrev i en meddelelse 
 news:gc9vi39doko6acb9oijdu1qebpegfho7f5@4ax.com...
 > On Mon, 5 Nov 2007 23:53:35 +0100, "Sren Kjeldsen"
 > <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:
 >
 >
 >>Men det er jo alle sammen bands blot med kvindelige vokaler. Jeg er helt
 >>enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot nogle, 
 >>der
 >>kan synge...
 >
 > Der er da et par ok klaverboksere i Vanessa Carlton og Norah Jones,
 > hvis man kan lide den slags musik.
 >
 > /Alex
 Ja og der er også en masse kvindelige violinister og fløjtespilelre, jeg 
 respekterer, men nu snakkes der rock og selvom det selvfølgelig også kan 
 inkludere klaverrock, mangler der bl.a. nogle guitarmestrende frøkner. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Peter Knutsen (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Knutsen | 
  Dato :  06-11-07 10:31 |  
  |   
            Alex Linaa wrote:
 > Der er da et par ok klaverboksere i Vanessa Carlton og Norah Jones,
 > hvis man kan lide den slags musik.
 
 Snorah Jones burde forbydes!
 
 Vanessa Carlton er til gengæld udmærket - det lidt jeg har hørt af hende.
 
 -- 
 Peter Knutsen
 sagatafl.org
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  06-11-07 11:04 |  
  |   
            "Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message 
 news:47303448$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 
 > Snorah Jones burde forbydes!
 >
 > Vanessa Carlton er til gengæld udmærket - det lidt jeg har hørt af hende.
 
 Jeg bryder mig ikke om nogen af dem, men Jones er en klart bedre pianist end 
 Carlton.
 
 /Alex 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            iSteen (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : iSteen | 
  Dato :  06-11-07 11:20 |  
  |  
 
            Sren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:
 > Men det er jo alle sammen bands blot med kvindelige vokaler. Jeg er helt
 > enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot nogle, der
 > kan synge...
 Et godt sted at starte:
 http://www.bassgirls.com/bg_directory_index.htm
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  06-11-07 11:31 |  
  |  
 
            "iSteen" <isteen@gmail.com> wrote in message 
 news:1i75m10.utahxc6j0wmdN%isteen@gmail.com...
 > Et godt sted at starte:
 >  http://www.bassgirls.com/bg_directory_index.htm
Jeg kom i tanker om at vi faktisk har en ganske god en af slagsen i Danmark, 
 nemlig Jette Schandorff.
 Hun har spillet med Halberg-Larsen, Poul Halberg Band, Lis Sørensen.... You 
 name it
 /Alex 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Esben I. (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Esben I. | 
  Dato :  06-11-07 23:50 |  
  |   
            Sren Kjeldsen wrote:
 > enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot nogle, der 
 > kan synge...
 
 
 Tori Amos ?
 
 mvh
 Esben I.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Thomas von Hassel (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas von Hassel | 
  Dato :  06-11-07 23:56 |  
  |   
            Esben I. <raggamuffin.invalid@get2net.dk> wrote:
 
 > Sren Kjeldsen wrote:
 > > enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot nogle, der
 > > kan synge...
 > 
 > 
 > Tori Amos ?
 
 Heather Nova ?
 
 /thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Sren Kjeldsen (07-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sren Kjeldsen | 
  Dato :  07-11-07 07:31 |  
  |   
            
"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse 
 news:1i76kzv.a8rdilm3rgtuN%thomas_lists@elements.dk...
 > Esben I. <raggamuffin.invalid@get2net.dk> wrote:
 >
 >> Sren Kjeldsen wrote:
 >> > enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot 
 >> > nogle, der
 >> > kan synge...
 >>
 >>
 >> Tori Amos ?
 >
 > Heather Nova ?
 >
 > /thomas
 Det er stadig blot "klaverkvinder"   
Eller blot og blot...
 Der er bare så mange af dem... 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Aage Jæger (07-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Aage Jæger | 
  Dato :  07-11-07 08:19 |  
  |  
 
            "Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:3ZcYi.1$aF.0@news.get2net.dk...
 >
 > "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:1i76kzv.a8rdilm3rgtuN%thomas_lists@elements.dk...
 >> Heather Nova ?
 >>
 >> /thomas
 >
 > Det er stadig blot "klaverkvinder"   
Kald lige Heather Nova "klaverkvinde" en gang til...
 http://youtube.com/watch?v=2sRgCzNFiRc
Tag jer ikke af videoen... ved ikke hvad det er for noget stads. :)
 Og lov mig at blive hængende til omkring 01:45 - hvor nummer starter 
 rigtigt...
 - Oh Yeah 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  05-11-07 21:43 |  
  |  
 
            On Mon, 5 Nov 2007 19:54:12 +0100, "Max"
 <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
 >Som et modspil til Alex's "Dagens ord" vil jeg lægge
 >ud med "Dagens personlige holdning"
 Vi det sige du ikke viderefører stafetten så?
 >Jeg har altid haft den personlige holdning at når det
 >kommer til rock musik, ja så høre kvinder til i baggrunden.
 >
 >Det er meget, meget få numre med kvinder jeg kan lide.
 >
 >Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 >frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 >har taget fejl.
 Alannah Myles:
 http://youtube.com/watch?v=LoZVSE3G2K0
Eller med hendes største hit, Black velvet:
 http://youtube.com/watch?v=Ut09zkRoG0g
Patti Labelle:
 http://youtube.com/watch?v=g9uLbTkqaxc
Så er der jo den lille Suzi, som altid trykker den max af:
 http://youtube.com/watch?v=jXok94y3nLg
Jeg kommer ikke uden om Sharon Den Adel fra Within temptation (Selv om
 det var hende der satte din antipati i gang   
http://youtube.com/watch?v=CdZ8uG_RbSc
Lidt længere tilbage, må man ikke glemme Janis Joplin
 http://youtube.com/watch?v=dBJnoMP1Uyc
Uforlignelige Stevie Nicks fra Fleetwood Mac
 http://youtube.com/watch?v=CX6WHvxTYHs (Ikke den mest rockede sang,
 men alligevel)
 Sidst men ikke mindst, vores egen Sanne Salomonsen:
 http://youtube.com/watch?v=QdQa3MNZOgE
Det må sgu da være nogen iblandt der kan vække et eller andet i dig
 Max   
/Alex
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Max (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  05-11-07 23:05 |  
  |  
 
            Hej Alex
 > Vi det sige du ikke viderefører stafetten så?
 Det var egentlig hvad jeg troede jeg gjorde, men ligger
 det dig meget på sinde, ja så kan jeg da godt fortsætte
 med dagens ord.
 > Alannah Myles:
 > Eller med hendes største hit, Black velvet:
 Hvorfor kommer hun aldrig igang, hun starter da ellers
 så godt. Egentlig et udmærket numnmer, og jeg kan
 da godt nyde at høre det, men en hel LP, nej.
 > Patti Labelle:
 Jeg gider ikke Motown, heller ikke på herresiden :)
 > Så er der jo den lille Suzi, som altid trykker den max af:
 Den lille skrigeprop har aldrig sagt mig noget, hun høre
 sammen med Status Quo, slet ikke mig.
 > Jeg kommer ikke uden om Sharon Den Adel fra Within temptation (Selv om
 > det var hende der satte din antipati i gang   
Ok, hun har noget, det indrømmer jeg, og jeg kommer nok til at
 høre mere til hende når jeg introducere hende for min kone, så
 skulle det ikke undre mig at CD samlingen blev udvidet i den retning.
 > Lidt længere tilbage, må man ikke glemme Janis Joplin
 Hende kunne jeg ikke engang klare når jeg var skæv :)
 > Uforlignelige Stevie Nicks fra Fleetwood Mac
 Hun er OK i baggrunden, men ikke i forgrunden.
 > Sidst men ikke mindst, vores egen Sanne Salomonsen:
 Uha-da-da, her er det det mest simple i mig der taler, hun
 er nøjagtigt det min mor advarede mig imod, så Sanne har
 en speciel plads i mit hjerte :)
 > Det må sgu da være nogen iblandt der kan vække et eller andet i dig
 Jeg er trods alt ikke af sten, jeg kan sagtens leve med kvinderne,
 men skulle jeg vælge 5 CD'er til at tage med på en øde ø, ja så
 var der nok ingen kvinder der iblandt.
 -- 
 Mvh Max
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  05-11-07 23:56 |  
  |  
 
            On Mon, 5 Nov 2007 23:04:54 +0100, "Max"
 <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
 >> Alannah Myles:
 >> Eller med hendes største hit, Black velvet:
 >
 >Hvorfor kommer hun aldrig igang, hun starter da ellers
 >så godt. Egentlig et udmærket numnmer, og jeg kan
 >da godt nyde at høre det, men en hel LP, nej.
 1/2 point så :)
 >Jeg gider ikke Motown, heller ikke på herresiden :)
 Fair nok, smag og behag er som sagt forskellig.
 >> Så er der jo den lille Suzi, som altid trykker den max af:
 >
 >Den lille skrigeprop har aldrig sagt mig noget, hun høre
 >sammen med Status Quo, slet ikke mig.
 Suzi var en fast bestanddel af ungdomsklubfesterne da jeg var
 teenager, så hun har bestemt en plads hos mig.
 Jeg "kom til" at gå til en koncert med hende i år, og jeg må sige at
 jeg blev ret positivt overrasket over hvor meget hun holdt publikum i
 sin hule hånd, og hvor megen energi hun sendte ud over scenekanten.
 (Og hun passer stadig de samme stramme læderbukser som i 70'erne   
>Ok, hun har noget, det indrømmer jeg, og jeg kommer nok til at
 >høre mere til hende når jeg introducere hende for min kone, så
 >skulle det ikke undre mig at CD samlingen blev udvidet i den retning.
 Var til koncert med Within temptation i Vega i foråret, og det er en
 af de bedste koncerter jeg har været til de senere år. Hun har altså
 det hele den dame, og hun synger totalt fantastisk.
 >> Lidt længere tilbage, må man ikke glemme Janis Joplin
 >
 >Hende kunne jeg ikke engang klare når jeg var skæv :)
 Jeg bryder/brød mig heller ikke om hende, men man kan ikke tage fra
 hende at hun har haft en markant plads i, og indflydelse på
 rockmusikken.
 >> Uforlignelige Stevie Nicks fra Fleetwood Mac
 >
 >Hun er OK i baggrunden, men ikke i forgrunden.
 Prøv at lytte til nogle af hendes soloting, som godt nok er lidt mere
 balladeagtige.
 >Uha-da-da, her er det det mest simple i mig der taler, hun
 >er nøjagtigt det min mor advarede mig imod, så Sanne har
 >en speciel plads i mit hjerte :)
 Sanne er en vulkan der tiltrækker alle os møl fra alle sider :)
 >Jeg er trods alt ikke af sten, jeg kan sagtens leve med kvinderne,
 >men skulle jeg vælge 5 CD'er til at tage med på en øde ø, ja så
 >var der nok ingen kvinder der iblandt.
 Sikkert heller ikke her, men slet så restriktivt havde du heller ikke
 defineret udfordringen :)
 /Alex
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Max (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  06-11-07 18:10 |  
  |   
            Hej Alex
 
 > Suzi var en fast bestanddel af ungdomsklubfesterne da jeg var
 > teenager, så hun har bestemt en plads hos mig.
 
 Jeg er nok lidt ældre en dig :)
 
 > Jeg "kom til" at gå til en koncert med hende i år, og jeg må sige at
 > jeg blev ret positivt overrasket over hvor meget hun holdt publikum i
 
 Uha, man må aldrig sammenligne koncerter med musik hjemme,
 jeg har gået til masser af fantastiske koncerter med folk som
 jeg ikke gad ofre 2 kr. på en CD med.
 
 > Jeg bryder/brød mig heller ikke om hende, men man kan ikke tage fra
 > hende at hun har haft en markant plads i, og indflydelse på
 > rockmusikken.
 
 Jeg respektere naturligvis den musikhistoriske værdi som Janis Joplin
 har, men det betyder jo ikke nødvendigvis at jeg kan lide hendes musik.
 
 >>> Uforlignelige Stevie Nicks fra Fleetwood Mac
 >>
 >> Hun er OK i baggrunden, men ikke i forgrunden.
 >
 > Prøv at lytte til nogle af hendes soloting, som godt nok er lidt mere
 > balladeagtige.
 
 Jeg høre tit Stivie Nicks i forgrunden, det er en af konens
 foretrukkene kunstnere.
 
 > Sanne er en vulkan der tiltrækker alle os møl fra alle sider :)
 
 Jeg føler det som om trækket er meget fra en side :)
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  06-11-07 00:25 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           kautaq (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : kautaq | 
  Dato :  05-11-07 22:02 |  
  |  
 
            Max: skrev:
 > Jeg har altid haft den personlige holdning at når det
 > kommer til rock musik, ja så høre kvinder til i baggrunden.
 > Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 > frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 > har taget fejl.
 Det kan og vil jeg ikke forsøge, alene af den grund at
 vi ikke deler musiksmag.
 Noget andet er så, at der ikke ligefrem er ligestilling
 i min pladesamling.
 /mike
 Diamanda Galas
 http://www.youtube.com/watch?v=yMWR1SesqM0
Malta - six points, Malta - six points. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Max (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  05-11-07 22:49 |  
  |   
            Hej Mike
 
 > Det kan og vil jeg ikke forsøge, alene af den grund at
 > vi ikke deler musiksmag.
 
 Det er en holdning jeg til fulde respektere.
 
 > Diamanda Galas
 
 Og jeg respektere også at du kan lide hende, men jeg
 fatter altså ikke hvad det er.
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            kautaq (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : kautaq | 
  Dato :  05-11-07 23:27 |  
  |   
            Max skrev:
 
 >> Diamanda Galas
 
 > Og jeg respektere også at du kan lide hende, men jeg
 > fatter altså ikke hvad det er.
 
 He he...
 
 Det er nu ikke noget jeg lytter til, mente bare det kunne bestyrke
 dine ford... øh... dine holdninger til kvinder i rockmusik.
 
 Jeg så Diamanda Galas til Roskilde Festival for 20 år siden.
 Det var ret godt, men Galas bør nok betragtes som performance
 og ikke rockmusik.
 
 Altså ikke noget YouTube-eksempel på kvinderock.
 
 /mike
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Broegger (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Broegger | 
  Dato :  05-11-07 22:42 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Max (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  05-11-07 22:46 |  
  |   
            Hej Broegger
 
 > Hmmm Joan Jett
 
 > Bonnie Tyler - faster than the speed of night
 
 > Alanis Morissette
 
 Det var så 3 af de værste du har fundet her, de har
 ingen sjæl.
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kent Oldhøj (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Oldhøj | 
  Dato :  05-11-07 22:54 |  
  |  
 
            "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:472f66c9$0$15886
 $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
 > Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 > frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 > har taget fejl.
 En fantastisk version af Bowies "Ziggy Stardust":
 http://www.youtube.com/watch?v=aH1CqFY66yM
Og så lige som en bonus udenfor kategori - en af de mest sexede 
 kvindestemmer efter min mening:
 http://www.youtube.com/watch?v=QNp79hF-xZw 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Max (05-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  05-11-07 23:13 |  
  |   
            Hej Kent
 
 > En fantastisk version af Bowies "Ziggy Stardust":
 
 Nejjjjjjjjjj, ikke Nina Hagen, må jeg be om der originale
 fru Bowie, tak.
 
 > Og så lige som en bonus udenfor kategori - en af de mest sexede
 > kvindestemmer efter min mening:
 
 Så hellere udgaven med Dusty Springfield.
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  06-11-07 00:04 |  
  |  
 
            On Mon, 5 Nov 2007 19:54:12 +0100, "Max"
 <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
 >Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 >frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 >har taget fejl.
 Her på falderebet kom jeg lige til at tænke på et eksperiment:
 http://youtube.com/watch?v=bOgZpWHiyLs
En sær konstallation af Alice in Chains, som er et af USA's tungeste
 rockbands, med Gretchen Wilson i forgrunden.
 Gretchen er til daglig redneck countrysangerinde, så længere fra
 hendes daglige musik kan man vist ikke komme.
 Hun gør det da meget godt, taget i betragtning at hun aldrig har
 smadret sin stemme ned i rocklejet med for meget whiskey og for mange
 smøger :)
 /Alex
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Max (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  06-11-07 18:13 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  06-11-07 18:49 |  
  |  
 
            On Tue, 6 Nov 2007 18:12:35 +0100, "Max"
 <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
 >Ja, de har da ikke styr på noget som helst :)
 hehe, tinitus?   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Benny Mortensen (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Benny Mortensen | 
  Dato :  06-11-07 07:32 |  
  |   
            
 "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
 news:472f66c9$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Som et modspil til Alex's "Dagens ord" vil jeg lægge
 > ud med "Dagens personlige holdning"
 >
 > Jeg har altid haft den personlige holdning at når det
 > kommer til rock musik, ja så høre kvinder til i baggrunden.
 >
 > Det er meget, meget få numre med kvinder jeg kan lide.
 >
 > Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 > frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 > har taget fejl.
 >
 > -- 
 > Mvh Max
 >
 >
 
 Tja, jeg kunne jo så finde på at foreslå
 
 Shocking blue
 Middle of the road
 
 M.V.H....Benny..
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Max (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  06-11-07 18:17 |  
  |   
            Hej Benny
 
 > Shocking blue
 
 Åh, en gammel kending fra konfermationsfesterne, men
 rockmusik er det jo ikke.
 
 > Middle of the road
 
 Og det er pop når det er værst :)
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter Knutsen (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Knutsen | 
  Dato :  06-11-07 10:28 |  
  |   
            Max wrote:
 [...]
 > Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 > frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 > har taget fejl.
 
 Finske "Nightwish" er vel snarere ovre i symphonic metal-genren, end det 
 er egentlig rock, men de har så afgjort fordel af at have en kvindelig 
 forsanger.
 
 -- 
 Peter Knutsen
 sagatafl.org
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           iSteen (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : iSteen | 
  Dato :  06-11-07 11:20 |  
  |   
            Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
 
 > Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 > frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 > har taget fejl.
 
 Hvis du kan finde frem til Joanna Dean - Misbehavin', så er du
 overbevist 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Max (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  06-11-07 18:21 |  
  |   
            Hej iSteen
 
 > Hvis du kan finde frem til Joanna Dean - Misbehavin', så er du
 
 Jeg må indrømme at hun er en man godt kan klare at lytte
 til i mere end 3 minutter.
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Herluf Holdt, 3140 (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Herluf Holdt, 3140 | 
  Dato :  06-11-07 12:08 |  
  |  
 
            Max skrev:
 > Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, ...
 Hvis kvinder skal holde kæft og være smukke, er der nok
 ikke mange at finde i rockmusikken.     Jeg har set Marilyn
 Mazur jonglere med sit slagtøj til en Miles Davis-koncert.
 Det var godt nok jazz, men af den meget elektriske slags.
 Jeg mener dog at Marilyn Mazur også har lavet noget i
 rocksammenhæng?
 -- 
 Herluf :·) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Max (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  06-11-07 18:22 |  
  |  
 
            Hej Herluf
 > Hvis kvinder skal holde kæft og være smukke, er der nok
 > ikke mange at finde i rockmusikken.     Jeg har set Marilyn
 Jeg vil bare lige pointere at det altså ikke er min holdning,
 jeg savner bare kvinder der laver rock jeg kan lide.
 -- 
 Mvh Max
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            ølkusken (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : ølkusken | 
  Dato :  06-11-07 19:53 |  
  |  
 
            Jeg lægger lige billet ind, selvom tråden er blevet lidt lang i løbet af 
 dagene   
Gruppen hedder Eisley. Vil ikke kalde det rock, men hendes stemme gør mig 
 blød i knæene..
 Døm selv:
 http://www.youtube.com/watch?v=Z1zeQF07EK4
mvh jesper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Max (06-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  06-11-07 20:03 |  
  |   
            Hej Jesper
 
 > Gruppen hedder Eisley. Vil ikke kalde det rock, men hendes stemme gør
 > mig blød i knæene..
 
 Ja, hun synger godt, men hvorfor keder hun mig så ?
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           P.Petersen (07-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : P.Petersen | 
  Dato :  07-11-07 00:31 |  
  |   
            
 "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:472f66c9$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Som et modspil til Alex's "Dagens ord" vil jeg lægge
 > ud med "Dagens personlige holdning"
 >
 > Jeg har altid haft den personlige holdning at når det
 > kommer til rock musik, ja så høre kvinder til i baggrunden.
 >
 > Det er meget, meget få numre med kvinder jeg kan lide.
 >
 > Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 > frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 > har taget fejl.
 >
 > -- 
 > Mvh Max
 >
 >
 Hvad med Effy fra Effy og Eliten.
 Hun kan både spille og synge.
 Desværre ingen links.
 Hilsen
 Pelle 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Aage Jæger (07-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Aage Jæger | 
  Dato :  07-11-07 08:32 |  
  |  
 
            "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:472f66c9$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 > frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 > har taget fejl.
 Et par forslag ud over Heather Nova som er nævnt...
 Veruca Salt med Louise Post og Nina Gordon i forgrunden:
 http://youtube.com/watch?v=8AI95BVkiW0
I Pixies fik Kim Deal ikke lov til at være ret meget i forgrunden, men var 
 det dog på den umanerligt fede "Gigantic". Her i en liveversion:
 http://youtube.com/watch?v=LK0CJqMK6f0
Og her i studieversionen ovenpå en eller anden lorteamatørvideo:
 http://youtube.com/watch?v=lJ9z9EkOteI
Her er hun så i sit eget band The Breeders:
 http://youtube.com/watch?v=ZCqs8juIjBI
Igen: Ignorer billederne.
 - Aage Yeah 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (07-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  07-11-07 14:46 |  
  |  
 
            "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message 
 news:472f66c9$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
 > frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
 > har taget fejl.
 En mere af slagsen, den hollandske sangerinde Anouk:
 http://youtube.com/watch?v=BytyXtiyeDU
/Alex 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |