Prove me wrong
Fra : Max

Dato : 05-11-07 19:54

Hej

Som et modspil til Alex's "Dagens ord" vil jeg lægge
ud med "Dagens personlige holdning"

Jeg har altid haft den personlige holdning at når det
kommer til rock musik, ja så høre kvinder til i baggrunden.

Det er meget, meget få numre med kvinder jeg kan lide.

Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
har taget fejl.

--
Mvh Max

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-07 21:40

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>
> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
> frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg

Prøv at lytte lidt til:

Tristania
Nightwish
Lacuna Coil
Within Temptation
Evanescence

Alt sammen fantastiske stemmer i forgrunden.

/thomas

Fra : Max

Dato : 05-11-07 22:47

Hej Thomas

> Prøv at lytte lidt til:
>
> Tristania
> Nightwish
> Lacuna Coil
> Within Temptation
> Evanescence

Det er noget jeg skal ud og søge efter for at lytte, så det
kommer til at tage noget tid.

--
Mvh Max

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-07 23:01

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Thomas

> Det er noget jeg skal ud og søge efter for at lytte, så det
> kommer til at tage noget tid.

Mon ikke de har lidt video snask liggende på You Tube :)

/thomas

Fra : Max

Dato : 05-11-07 23:21

Hej Thomas

> Mon ikke de har lidt video snask liggende på You Tube :)

Har lige været en tur rundt på Tuben og set/lyttet lidt til
dine forslag, men umiddelbart er der intet der rigtigt
fænger, men jeg kan høre at det bl.a. er noget af det
knægten lytter til. Jeg er nok for gammel til den slags.

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-11-07 10:30

Max wrote:
> Hej Thomas

> Det er noget jeg skal ud og søge efter for at lytte, så det
> kommer til at tage noget tid.

Youtube er leveringsdygtig i større mængder "Nightwish". Jeg ved at man
også kan finde noget "Within Temptation" og "Evanescence", men jeg ved
ikke hvor meget der er. De to første er der sikkert også.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 11:07

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> Youtube er leveringsdygtig i større mængder "Nightwish".

Man kan gøre noget meget bedre, nemlig at gå til koncert med dem i KB-hallen
d. 28. november:
http://www.kbhallen.dk/script/site/page.asp?artid=24

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-07 11:43

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> Man kan gøre noget meget bedre, nemlig at gå til koncert med dem i KB-hallen
> d. 28. november:
> http://www.kbhallen.dk/script/site/page.asp?artid=24

Bare irriterende det altid er en hverdags aften ... det er jo lidt en
dagsrejser for os jyder ...

/thomas

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 05-11-07 23:54

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at lytte lidt til:
>

> Tristania
> Nightwish

Uha... Ja det helt gamle Nightwish og Tristania kan jeg godt stå inde for.
Derudover er der bandet After Forever:
http://www.myspace.com/afterforeveronline

Og det virkelig fantastiske progressive band Aghora:
http://www.myspace.com/aghora (lyt til Atmas Heave)

Men det er jo alle sammen bands blot med kvindelige vokaler. Jeg er helt
enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot nogle, der
kan synge...

som f.eks. Lori Linstruth ( http://en.wikipedia.org/wiki/Lori_Linstruth )
http://www.myspace.com/lorilinstruth

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-07 00:08

Sren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot nogle, der

Ja, det er lidt mere sjældent. Men der er da The Donnas, D'arcy fra
Smashing Pumpkins ... ehhh. ja, det blev en kort liste.

/thomas

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 06-11-07 00:19

> Ja, det er lidt mere sjældent. Men der er da The Donnas, D'arcy fra
> Smashing Pumpkins ... ehhh. ja, det blev en kort liste.
>
> /thomas

Jeg kender da en del også, men det er ofte dårligt tøsepunk eller lorte
metal som f.eks. Kittie...

Fiona Apple spiller godt klaver rock/jazz og kører meget på anlægget
herhjemme.

Og så er der selvfølgelig den absolut fantastiske Eivør, som forhåbentlig
snart slår igennem herhjemme med hendes eminente blanding af nordisk folk og
country/jazz/rock/pop/blue grass/opera.. . hehe ja... you name it :)

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 00:24

On Mon, 5 Nov 2007 23:53:35 +0100, "Sren Kjeldsen"
> [...]

>enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot nogle, der

Der er da et par ok klaverboksere i Vanessa Carlton og Norah Jones,
hvis man kan lide den slags musik.

/Alex

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 06-11-07 07:20

> Der er da et par ok klaverboksere i Vanessa Carlton og Norah Jones,
> hvis man kan lide den slags musik.
>
> /Alex

Ja og der er også en masse kvindelige violinister og fløjtespilelre, jeg
respekterer, men nu snakkes der rock og selvom det selvfølgelig også kan
inkludere klaverrock, mangler der bl.a. nogle guitarmestrende frøkner.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-11-07 10:31

Alex Linaa wrote:
> Der er da et par ok klaverboksere i Vanessa Carlton og Norah Jones,
> hvis man kan lide den slags musik.

Snorah Jones burde forbydes!

Vanessa Carlton er til gengæld udmærket - det lidt jeg har hørt af hende.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 11:04

> Snorah Jones burde forbydes!
>
> Vanessa Carlton er til gengæld udmærket - det lidt jeg har hørt af hende.

Jeg bryder mig ikke om nogen af dem, men Jones er en klart bedre pianist end
Carlton.

/Alex

Fra : iSteen

Dato : 06-11-07 11:20

> [...]

> enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot nogle, der

Et godt sted at starte:
http://www.bassgirls.com/bg_directory_index.htm

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 11:31

"iSteen" <isteen@gmail.com> wrote in message

> Et godt sted at starte:
> http://www.bassgirls.com/bg_directory_index.htm

Jeg kom i tanker om at vi faktisk har en ganske god en af slagsen i Danmark,
nemlig Jette Schandorff.
Hun har spillet med Halberg-Larsen, Poul Halberg Band, Lis Sørensen.... You
name it

/Alex

Fra : Esben I.

Dato : 06-11-07 23:50

Sren Kjeldsen wrote:
> enige med dig i at vi mangler kvindelige MUSIKANTER! Og ikke blot nogle, der
> kan synge...

Tori Amos ?

mvh
Esben I.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-07 23:56

Esben I. <raggamuffin.invalid@get2net.dk> wrote:

> Tori Amos ?

Heather Nova ?

/thomas

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 07-11-07 07:31

> Heather Nova ?
>
> /thomas

Det er stadig blot "klaverkvinder"

Eller blot og blot...
Der er bare så mange af dem...

Fra : Aage Jæger

Dato : 07-11-07 08:19

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Det er stadig blot "klaverkvinder"

Kald lige Heather Nova "klaverkvinde" en gang til...
http://youtube.com/watch?v=2sRgCzNFiRc
Tag jer ikke af videoen... ved ikke hvad det er for noget stads. :)
Og lov mig at blive hængende til omkring 01:45 - hvor nummer starter
rigtigt...

- Oh Yeah

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-07 21:43

On Mon, 5 Nov 2007 19:54:12 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Som et modspil til Alex's "Dagens ord" vil jeg lægge
>ud med "Dagens personlige holdning"

Vi det sige du ikke viderefører stafetten så?

> [...]
>
>Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
>frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg

Alannah Myles:
http://youtube.com/watch?v=LoZVSE3G2K0
Eller med hendes største hit, Black velvet:
http://youtube.com/watch?v=Ut09zkRoG0g

Patti Labelle:
http://youtube.com/watch?v=g9uLbTkqaxc

Så er der jo den lille Suzi, som altid trykker den max af:
http://youtube.com/watch?v=jXok94y3nLg

Jeg kommer ikke uden om Sharon Den Adel fra Within temptation (Selv om
det var hende der satte din antipati i gang
http://youtube.com/watch?v=CdZ8uG_RbSc

Lidt længere tilbage, må man ikke glemme Janis Joplin
http://youtube.com/watch?v=dBJnoMP1Uyc

Uforlignelige Stevie Nicks fra Fleetwood Mac
http://youtube.com/watch?v=CX6WHvxTYHs (Ikke den mest rockede sang,
men alligevel)

Sidst men ikke mindst, vores egen Sanne Salomonsen:
http://youtube.com/watch?v=QdQa3MNZOgE

Det må sgu da være nogen iblandt der kan vække et eller andet i dig
Max

/Alex

Fra : Max

Dato : 05-11-07 23:05

Hej Alex

> Vi det sige du ikke viderefører stafetten så?

Det var egentlig hvad jeg troede jeg gjorde, men ligger
det dig meget på sinde, ja så kan jeg da godt fortsætte
med dagens ord.

> Alannah Myles:
> Eller med hendes største hit, Black velvet:

Hvorfor kommer hun aldrig igang, hun starter da ellers
så godt. Egentlig et udmærket numnmer, og jeg kan
da godt nyde at høre det, men en hel LP, nej.

> Patti Labelle:

Jeg gider ikke Motown, heller ikke på herresiden :)

> Så er der jo den lille Suzi, som altid trykker den max af:

Den lille skrigeprop har aldrig sagt mig noget, hun høre
sammen med Status Quo, slet ikke mig.

> Jeg kommer ikke uden om Sharon Den Adel fra Within temptation (Selv om
> det var hende der satte din antipati i gang

Ok, hun har noget, det indrømmer jeg, og jeg kommer nok til at
høre mere til hende når jeg introducere hende for min kone, så
skulle det ikke undre mig at CD samlingen blev udvidet i den retning.

> Lidt længere tilbage, må man ikke glemme Janis Joplin

Hende kunne jeg ikke engang klare når jeg var skæv :)

> Uforlignelige Stevie Nicks fra Fleetwood Mac

Hun er OK i baggrunden, men ikke i forgrunden.

> Sidst men ikke mindst, vores egen Sanne Salomonsen:

Uha-da-da, her er det det mest simple i mig der taler, hun
er nøjagtigt det min mor advarede mig imod, så Sanne har
en speciel plads i mit hjerte :)

> Det må sgu da være nogen iblandt der kan vække et eller andet i dig

Jeg er trods alt ikke af sten, jeg kan sagtens leve med kvinderne,
men skulle jeg vælge 5 CD'er til at tage med på en øde ø, ja så
var der nok ingen kvinder der iblandt.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-07 23:56

On Mon, 5 Nov 2007 23:04:54 +0100, "Max"

>Hvorfor kommer hun aldrig igang, hun starter da ellers
>så godt. Egentlig et udmærket numnmer, og jeg kan
>da godt nyde at høre det, men en hel LP, nej.

1/2 point så :)

>Jeg gider ikke Motown, heller ikke på herresiden :)

Fair nok, smag og behag er som sagt forskellig.

>Den lille skrigeprop har aldrig sagt mig noget, hun høre
>sammen med Status Quo, slet ikke mig.

Suzi var en fast bestanddel af ungdomsklubfesterne da jeg var
teenager, så hun har bestemt en plads hos mig.
Jeg "kom til" at gå til en koncert med hende i år, og jeg må sige at
jeg blev ret positivt overrasket over hvor meget hun holdt publikum i
sin hule hånd, og hvor megen energi hun sendte ud over scenekanten.
(Og hun passer stadig de samme stramme læderbukser som i 70'erne

>Ok, hun har noget, det indrømmer jeg, og jeg kommer nok til at
>høre mere til hende når jeg introducere hende for min kone, så
>skulle det ikke undre mig at CD samlingen blev udvidet i den retning.

Var til koncert med Within temptation i Vega i foråret, og det er en
af de bedste koncerter jeg har været til de senere år. Hun har altså
det hele den dame, og hun synger totalt fantastisk.

>Hende kunne jeg ikke engang klare når jeg var skæv :)

Jeg bryder/brød mig heller ikke om hende, men man kan ikke tage fra
hende at hun har haft en markant plads i, og indflydelse på
rockmusikken.

>Hun er OK i baggrunden, men ikke i forgrunden.

Prøv at lytte til nogle af hendes soloting, som godt nok er lidt mere
balladeagtige.

>Uha-da-da, her er det det mest simple i mig der taler, hun
>er nøjagtigt det min mor advarede mig imod, så Sanne har
>en speciel plads i mit hjerte :)

Sanne er en vulkan der tiltrækker alle os møl fra alle sider :)

>Jeg er trods alt ikke af sten, jeg kan sagtens leve med kvinderne,
>men skulle jeg vælge 5 CD'er til at tage med på en øde ø, ja så
>var der nok ingen kvinder der iblandt.

Sikkert heller ikke her, men slet så restriktivt havde du heller ikke
defineret udfordringen :)

/Alex

Fra : Max

Dato : 06-11-07 18:10

Hej Alex

> Suzi var en fast bestanddel af ungdomsklubfesterne da jeg var
> teenager, så hun har bestemt en plads hos mig.

Jeg er nok lidt ældre en dig :)

> Jeg "kom til" at gå til en koncert med hende i år, og jeg må sige at
> jeg blev ret positivt overrasket over hvor meget hun holdt publikum i

Uha, man må aldrig sammenligne koncerter med musik hjemme,
jeg har gået til masser af fantastiske koncerter med folk som
jeg ikke gad ofre 2 kr. på en CD med.

> Jeg bryder/brød mig heller ikke om hende, men man kan ikke tage fra
> hende at hun har haft en markant plads i, og indflydelse på
> rockmusikken.

Jeg respektere naturligvis den musikhistoriske værdi som Janis Joplin
har, men det betyder jo ikke nødvendigvis at jeg kan lide hendes musik.

> Prøv at lytte til nogle af hendes soloting, som godt nok er lidt mere
> balladeagtige.

Jeg høre tit Stivie Nicks i forgrunden, det er en af konens
foretrukkene kunstnere.

> Sanne er en vulkan der tiltrækker alle os møl fra alle sider :)

Jeg føler det som om trækket er meget fra en side :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 00:25

Alex Linaa wrote:

> Uforlignelige Stevie Nicks fra Fleetwood Mac
> http://youtube.com/watch?v=CX6WHvxTYHs (Ikke den mest rockede sang,
> men alligevel)

Min gud et godt nummer!

Fra : kautaq

Dato : 05-11-07 22:02

Max: skrev:

> [...]

> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
> frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg

Det kan og vil jeg ikke forsøge, alene af den grund at
vi ikke deler musiksmag.

Noget andet er så, at der ikke ligefrem er ligestilling
i min pladesamling.

/mike

Diamanda Galas
http://www.youtube.com/watch?v=yMWR1SesqM0

Malta - six points, Malta - six points.

Fra : Max

Dato : 05-11-07 22:49

Hej Mike

> Det kan og vil jeg ikke forsøge, alene af den grund at
> vi ikke deler musiksmag.

Det er en holdning jeg til fulde respektere.

> Diamanda Galas

Og jeg respektere også at du kan lide hende, men jeg
fatter altså ikke hvad det er.

--
Mvh Max

Fra : kautaq

Dato : 05-11-07 23:27

Max skrev:

> Og jeg respektere også at du kan lide hende, men jeg
> fatter altså ikke hvad det er.

He he...

Det er nu ikke noget jeg lytter til, mente bare det kunne bestyrke
dine ford... øh... dine holdninger til kvinder i rockmusik.

Jeg så Diamanda Galas til Roskilde Festival for 20 år siden.
Det var ret godt, men Galas bør nok betragtes som performance
og ikke rockmusik.

Altså ikke noget YouTube-eksempel på kvinderock.

/mike

Fra : Broegger

Dato : 05-11-07 22:42

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev news:472f66c9$0$15886
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
> frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
> har taget fejl.

Jeg kender ikke lige nogen der spiller pock musik, men her er et par lidt
rockede bud.

Hmmm Joan Jett
http://www.youtube.com/watch?v=M3T_xeoGES8

Bonnie Tyler - faster than the speed of night
http://www.youtube.com/watch?v=1kh7AtaKPwo

Alanis Morissette
http://www.youtube.com/watch?v=bXhDEkpkYAA

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Max

Dato : 05-11-07 22:46

Hej Broegger

> Hmmm Joan Jett

> Bonnie Tyler - faster than the speed of night

> Alanis Morissette

Det var så 3 af de værste du har fundet her, de har
ingen sjæl.

--
Mvh Max

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-11-07 22:54

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:472f66c9$0$15886
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
> frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
> har taget fejl.

En fantastisk version af Bowies "Ziggy Stardust":
http://www.youtube.com/watch?v=aH1CqFY66yM

Og så lige som en bonus udenfor kategori - en af de mest sexede
kvindestemmer efter min mening:
http://www.youtube.com/watch?v=QNp79hF-xZw

Fra : Max

Dato : 05-11-07 23:13

Hej Kent

> En fantastisk version af Bowies "Ziggy Stardust":

Nejjjjjjjjjj, ikke Nina Hagen, må jeg be om der originale
fru Bowie, tak.

> Og så lige som en bonus udenfor kategori - en af de mest sexede
> kvindestemmer efter min mening:

Så hellere udgaven med Dusty Springfield.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 00:04

> [...]

>Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
>frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg

Her på falderebet kom jeg lige til at tænke på et eksperiment:
http://youtube.com/watch?v=bOgZpWHiyLs

En sær konstallation af Alice in Chains, som er et af USA's tungeste
rockbands, med Gretchen Wilson i forgrunden.
Gretchen er til daglig redneck countrysangerinde, så længere fra
hendes daglige musik kan man vist ikke komme.

Hun gør det da meget godt, taget i betragtning at hun aldrig har
smadret sin stemme ned i rocklejet med for meget whiskey og for mange
smøger :)

/Alex

Fra : Max

Dato : 06-11-07 18:13

Hej Alex

> Her på falderebet kom jeg lige til at tænke på et eksperiment:
> http://youtube.com/watch?v=bOgZpWHiyLs

Ja, de har da ikke styr på noget som helst :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 18:49

On Tue, 6 Nov 2007 18:12:35 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Ja, de har da ikke styr på noget som helst :)

hehe, tinitus?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-11-07 07:32

> [...]
>
> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
> frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg

Tja, jeg kunne jo så finde på at foreslå

Shocking blue
Middle of the road

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 06-11-07 18:17

Hej Benny

> Shocking blue

Åh, en gammel kending fra konfermationsfesterne, men
rockmusik er det jo ikke.

> Middle of the road

Og det er pop når det er værst :)

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-11-07 10:28

Max wrote:
[...]
> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
> frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
> har taget fejl.

Finske "Nightwish" er vel snarere ovre i symphonic metal-genren, end det
er egentlig rock, men de har så afgjort fordel af at have en kvindelig
forsanger.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : iSteen

Dato : 06-11-07 11:20

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
> frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
> har taget fejl.

Hvis du kan finde frem til Joanna Dean - Misbehavin', så er du
overbevist

Fra : Max

Dato : 06-11-07 18:21

Hej iSteen

> Hvis du kan finde frem til Joanna Dean - Misbehavin', så er du

Jeg må indrømme at hun er en man godt kan klare at lytte
til i mere end 3 minutter.

--
Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-11-07 12:08

Max skrev:

> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, ...

Hvis kvinder skal holde kæft og være smukke, er der nok
ikke mange at finde i rockmusikken. Jeg har set Marilyn
Mazur jonglere med sit slagtøj til en Miles Davis-koncert.
Det var godt nok jazz, men af den meget elektriske slags.

Jeg mener dog at Marilyn Mazur også har lavet noget i
rocksammenhæng?

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 06-11-07 18:22

Hej Herluf

> Hvis kvinder skal holde kæft og være smukke, er der nok
> ikke mange at finde i rockmusikken. Jeg har set Marilyn

Jeg vil bare lige pointere at det altså ikke er min holdning,
jeg savner bare kvinder der laver rock jeg kan lide.

--
Mvh Max

Fra : ølkusken

Dato : 06-11-07 19:53

Jeg lægger lige billet ind, selvom tråden er blevet lidt lang i løbet af
dagene

Gruppen hedder Eisley. Vil ikke kalde det rock, men hendes stemme gør mig
blød i knæene..

Døm selv:

http://www.youtube.com/watch?v=Z1zeQF07EK4

mvh jesper

Fra : Max

Dato : 06-11-07 20:03

Hej Jesper

> Gruppen hedder Eisley. Vil ikke kalde det rock, men hendes stemme gør
> mig blød i knæene..

Ja, hun synger godt, men hvorfor keder hun mig så ?

--
Mvh Max

Fra : P.Petersen

Dato : 07-11-07 00:31

> [...]
>
> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
> frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg

Hvad med Effy fra Effy og Eliten.
Hun kan både spille og synge.
Desværre ingen links.
Hilsen
Pelle

Fra : Aage Jæger

Dato : 07-11-07 08:32

> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
> frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
> har taget fejl.

Et par forslag ud over Heather Nova som er nævnt...

Veruca Salt med Louise Post og Nina Gordon i forgrunden:
http://youtube.com/watch?v=8AI95BVkiW0

I Pixies fik Kim Deal ikke lov til at være ret meget i forgrunden, men var
det dog på den umanerligt fede "Gigantic". Her i en liveversion:
http://youtube.com/watch?v=LK0CJqMK6f0
Og her i studieversionen ovenpå en eller anden lorteamatørvideo:
http://youtube.com/watch?v=lJ9z9EkOteI

Her er hun så i sit eget band The Breeders:
http://youtube.com/watch?v=ZCqs8juIjBI
Igen: Ignorer billederne.

- Aage Yeah

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-07 14:46

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Så hvis nogen kender kvinder der spiller pock musik, så
> frem med dem og se om I kan overbevise mig om at jeg
> har taget fejl.

En mere af slagsen, den hollandske sangerinde Anouk:
http://youtube.com/watch?v=BytyXtiyeDU

/Alex