Iron Maiden til Horsens
Fra : Dopedog

Dato : 04-11-07 20:37

Ifølge www.metalzone.dk kommer Maiden til Horsens næste år (!). Nogen der
kan bekræfte det ?

-Ronnie (Horsensianer med Iron Maiden som sit alltime yndlingsband

Fra : Søren Nielsen

Dato : 04-11-07 22:38

Dopedog wrote:
> Ifølge www.metalzone.dk kommer Maiden til Horsens næste år (!). Nogen
> der kan bekræfte det ?
>
> -Ronnie (Horsensianer med Iron Maiden som sit alltime yndlingsband

Det skulle ifølge bandets hjemmeside blive bekræftet imorgen. Så tror jeg
nok den står på Maiden i Horsens :)

Søren

Fra : Kong Kent

Dato : 05-11-07 17:17

Dopedog skrev:
> Ifølge www.metalzone.dk kommer Maiden til Horsens næste år (!). Nogen der
> kan bekræfte det ?

Det kan Iron Maiden selv:

http://www.ironmaiden.com/index.php?categoryid=8&p2_articleid=684

Og Horsens Folkeblad kan bekræfte, at prisen bliver enten DKR 555 eller
666. Jeg tager den dyre, for jeg vil UP FRONT!!

http://www.horsens-folkeblad.dk/Default.asp?artikelid=29145

UP THE IRONS

mvh

Kent - der også lige tager koncerten på Wacken Open Air ugen efter. :)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-11-07 10:02

Kong Kent wrote:

> [...]
>
> Og Horsens Folkeblad kan bekræfte, at prisen bliver enten DKR 555 eller
> 666. Jeg tager den dyre, for jeg vil UP FRONT!!

Enten er jeg blevet nærig på mine gamle dage, eller også rammer
inflationen koncertbilletter hårdere end min lønseddel... men det er
kraftedeme mange penge for en koncert på en jysk mark (no offence).

Fra : Max

Dato : 06-11-07 10:54

Hej Robert

> kraftedeme mange penge for en koncert på en jysk mark (no offence).

Nu er det faktisk ikke en mark, men en plads der ligger lige op ad
banegården, for kurt tid siden lå Danish Crown slagteriet der. Pladsen
ligge også for enden af strøget i byen.

--
Mvh Max

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-11-07 11:52

Max wrote:
> Hej Robert

> Nu er det faktisk ikke en mark, men en plads der ligger lige op ad
> banegården, for kurt tid siden lå Danish Crown slagteriet der. Pladsen
> ligge også for enden af strøget i byen.

Nåja godt ord igen.. men mark eller tidligere slagteriplads, så synes
jeg nu stadig 555kr og 666kr er ret meget for en koncert.

Nu jeg tænker over er det vel lige omtrent det dobbelte af hvad jeg gav
for min billet da de var i Valby for et års tid siden.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 06-11-07 16:06

Robert Eriksen wrote:
> Nu jeg tænker over er det vel lige omtrent det dobbelte af hvad jeg
> gav for min billet da de var i Valby for et års tid siden.

Kostede de ikke 400,- dengang? Men ja, det er fandme mange penge for en
billet. Det er i hvert fald over hvad jeg vil give for en billet til et
enkeltdagsarrangement - hvis det ikke lige var fordi det var Maiden.

Søren

Fra : Otto J

Dato : 06-11-07 23:02

> Nåja godt ord igen.. men mark eller tidligere slagteriplads, så synes jeg
> nu stadig 555kr og 666kr er ret meget for en koncert.

Tjo... Jeg mindes at have givet 1200,- for Clapton i parken... Problemet er
jo at så længe der bliver udsolgt til stort set alle større koncerter,
hvadenten prisen er 600 eller 800, så er prisen jo ret beset rimelig. Og
især de der mener at kopiering skal være fri, og kunsterne skal tjene sine
penge på koncerter, kan ikke rigtigt tillade sig at brokke sig!

Problemet er i virkeligheden at størstedelen af koncert-gængerne kun møder
op når det er de helt store navne der er i byen. Det betyder så at der kan
være udsolgt til en stor stadion-koncert til 700,- per billet for at se et
gammelt udslidt stornavn (uden nogen reference til IM iøvrigt, kender ikke
til deres nuværende status), mens nye, spændende navne eller bare lidt mere
ukendte genrer, tilbyder afsindigt gode oplevelser for 50-100 kroner per
koncert. I stedet for at klage over at de store koncerter koster så mange
penge, synes jeg at man skulle tage de 600,- og fordele over 6 forskellige
små koncerter. Så har man råd til at ramme forbi halvdelen af gangene, og
stadig have fået mere for sine penge de tre gange man rammer en skidefed
koncert.

Jeg synes mange næsten har en skræk for at "ramme forkert", det er som om at
når man endelig hiver måsen uden for døren, så SKAL det bare være et sikkert
hit - i en grad så det for mange i sig selv er en succes overhovedet at
komme afsted. Jeg _hader_ at høre "sofa-lyttere" stå og himle op over hvor
FAAAANTAAAASTISK en koncert det var - hvor fa.... skulle de vide dét fra, de
har ikke været til én siden Michael Jackson var sort.

Hvis man bare tør tage nogle chancer ind imellem, og affinde sig med at det
ikke kan være århundredets koncert hvér gang, så er der efter min mening
ofte meget større oplevelser at hente blandt de lidt mindre navne. Det er
imho langt federe at stå 50 cm fra en mand der flår sin strat i spåner på en
lille klub, end at stå 100 meter fra en storskærm og se det samme.
--
Mvh. Otto