Hjælp til Depeche Mode bootleg
Fra : Søren

Dato : 01-11-07 09:36

Hej
jeg har en dobbelt lp. med Depeche Mode, "Dreaming of a new life" Live
Roskilde Festival '86. Pladen er en bootleg i meget speciel vinyl der
chancerer i farverne, hvilket der står at de første 200 vil være.
Er der nogen der kender pladen og kan fortælle lidt om den og har D.M.
overhovedet spillet på Roskilde?
Jeg har søgt på Google.
På forhånd tak
Søren

Fra : Broegger

Dato : 01-11-07 10:27

Søren <famniel(minus)@mail.dk> skrev news:47298fdf$0$15888
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> chancerer i farverne, hvilket der står at de første 200 vil være.
> Er der nogen der kender pladen og kan fortælle lidt om den og har D.M.

Interssant... Når man ser på bandlisten for 1986 fremgår Depeche Mode
ikke. Så de har næppe været der.
http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=122000c&code=45

Og på denne side kan du se at de i den periode turnerede i US!
http://archives.depechemode.com/past_tours/black_celebration/dates.html

I Danmark spillede de den 28 april i Valbyhallen. Det var en fed koncert
med Nitzer EBB som opvarmning.

Jeg kender desværre ikke pladen. Hvordan er kvaliteten?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Neuman

Dato : 01-11-07 10:55

"Søren" <famniel(minus)@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> chancerer i farverne, hvilket der står at de første 200 vil være.
> Er der nogen der kender pladen og kan fortælle lidt om den og har D.M.

I 1986 gjorde DM to koncerter i Danmark ifølge
http://da.wikipedia.org/wiki/Depeche_Mode
Den plade du omtaler er beskrevet på
http://www.thunderguy.com/depechemode/dm-discography-unofficial/ som optaget
28. april 1986, hvilket så må betyde at den er optaget i Valby Hallen.
Anmeldelsen siger "poor sound quality" og at der er lavet 200 i farvet
vinyl. Så jeg regner med at det er den samme som din der er tale om.

Fra : Søren

Dato : 01-11-07 11:26

Hej
Tak det var hurtigt. Det er den omtalte af de 200 stk. og at den skulle
være optaget i Valby er sikkert korrekt, jeg kan heller ikke finde dem på
Roskildes bandlister, men det lidt spøjse er at der , med store typer står:
"Live Roskilde Festival '86".
Ang. lydkvaliteten så kan man godt høre at det er en bootleg men om den skal
betegnes som "poor" er jeg ikke helt enig i.
mvh. Søren

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-11-07 13:16

> [...]
skal
> betegnes som "poor" er jeg ikke helt enig i.

Har ikke tilstrækkelig viden om Depeche Mode til at kunne blande mig
kvalificeret i dette. Men lidt søgeri på nettet viser, at der ligger bunker
af bootlegs og andet med gruppen til gratis download. Så det er bare på med
vanten, hvis man er interesseret