Alternativer til LaunchCast fra Yahoo
Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-10-07 09:04

Jeg er lige startet som bruger af LaunchCast-servicen fra Yahoo, og jeg
kan rigtig godt lide ideen om at man gradvist "lærer" systemet hvilke
kunstnere og sange man godt kan lide.

Desværre er den gratis ydelse lettere forkrøblet, og købe-ydelsen,
LaunchCast Plus, er ikke tilgængelig i Danmark.

Er der andre ydelser der kan det samme, og som virker fuldt ud i
Danmark? Gerne betalingsydelser.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-07 09:57

On Sun, 28 Oct 2007 09:03:59 +0100, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>Er der andre ydelser der kan det samme, og som virker fuldt ud i
>Danmark? Gerne betalingsydelser.

Der er http://www.last.fm/ som jeg har stor fornøjelse af.

/Alex

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-11-07 04:25

Alex Linaa wrote:

> Der er http://www.last.fm/ som jeg har stor fornøjelse af.

Jeg har prøvet last.fm, i en halv times tid, men jeg har to problemer
med den.

Dels så er man stærkt begrænset når det handler om at bedømme hver
enkelt track. Man kan enten vælge "Love", eller man kan Ban'ne track'et,
eller man kan forholde sig passivt. På LaunchCast er der 5 muligheder i
stedet for 3, hvilket gør det mere nuanceret, og det synes jeg virker
meget lovende.

(Man kan faktisk også sætte LaunchCast op så man kan bruge en skala fra
0 til hundrede, men det synes jeg er unødvendigt. En skala med fem trin
er rigeligt nuanceret.)

Et andet problem er at jeg synes man sidder fast i et bestemt hjørne af
musikken i last.fm, alt efter hvilken ene sanger eller gruppe man nu
vælger (for man må kun vælge én).

Vælger jeg f.eks. Jean Michel Jarre, så er det ham & beslægtede jeg får
i mine højtalere. Vælger jeg Eurythmics, så er det dem & beslægtede jeg
får at høre. På LaunchCast derimod skal man starte med at markere
(binært) nogle ud af måske hundrede sangere og grupper, fra mange
forskellige genrer, og det gør at ens personlige radiokanal kan levere
meget varieret musik, hvis man da ikke har markeret ensidigt (og det har
jeg selvfølgelig ikke).

På LaunchCast kan man også søge på Yahoos musiksider, og finde sine
yndlingssangere/grupper/tracks, og så bedømme dem, sådan at systemet
hurtigere "lærer" ens smag at kende (selv om den slags under alle
omstændigheder tager meget lang tid).

--
Peter Knutsen
sagatafl.org