A Whiter Shade Of Pale
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 18:38

Er der nogen der ligger inde med noderne til Procul Harum's "A Whiter
Shade Of Pale?
Jeg diskuterer med min søn omkring harmonierne i bridgen
(orgelstykket), og vi er absolut ikke enige om at lytte dem af.
Så hvis nogen har noderne, eller de første 16 takter, ville jeg blive
meget glad.

vh
/Alex

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 23-10-07 18:52

"Alex Linaa" skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ligger inde med noderne til Procul >Harum's "A Whiter
> Shade Of Pale?

Kan du bruge dette her
http://www.monalisasound.com/basic/details/aWhiterDetail.html

http://www.washedashore.com/music/awsop2.gif

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 19:01

On Tue, 23 Oct 2007 19:51:43 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

>Kan du bruge dette her
>http://www.monalisasound.com/basic/details/aWhiterDetail.html
>
>http://www.washedashore.com/music/awsop2.gif

Et godt bud, men den første giver fejl-404, og den anden mangler lige
det sidste af bridgen.

/Alex

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 23-10-07 19:34

"Alex Linaa" skrev i en meddelelse

> Et godt bud, men den første giver fejl-404, og den >anden mangler lige
> det sidste af bridgen.

Underligt , virker fint her hos mig
denne er fra Google billeder
http://www.monalisasound.com/scoreImages/WhiterShadeScore.gif

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 20:59

On Tue, 23 Oct 2007 20:34:11 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

>Underligt , virker fint her hos mig
>denne er fra Google billeder
>http://www.monalisasound.com/scoreImages/WhiterShadeScore.gif

Så var den der, tusind tak.
BTW, så havde jeg lyttet rigtigt. Ikke let at sluge for en 19-årig
"Mr. Know-it-all"

/Alex

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 24-10-07 00:30

Alex Linaa wrote:

> Så var den der, tusind tak.
> BTW, så havde jeg lyttet rigtigt. Ikke let at sluge for en 19-årig
> "Mr. Know-it-all"

hehe...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Pernille

Dato : 24-10-07 19:22

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> hehe...

Man kunne også lytte til Johann Sebastian Bach.

Fra : -= JF =-

Dato : 23-10-07 22:50

Alex Linaa skrev:
> Procul Harum's "A Whiter Shade Of Pale

Jeg ser at du har fået svar på dit spørgsmål, så jeg tør godt bryde ind
i tråden.

Sagen er, at jeg trænger til beroligende klap på ryggen. Jeg har brug
for beroligende ord og at blive bekræftet i at det nok skal gå altsammen
og at alt bliver godt igen.

Min kone rendte på sladder hos en veninde, og der fik en CD som veninden
ikke ville ha' (hun havde vist fået den som hadegave)

Jeg har hørt Helmut Lotti, har jeg... Og det bli'r værre endnu!!
Jeg har hørt en HEL cd med Hr. Lotti - Og selv om det er slemt nok i sig
selv, så stopper ondskaben ikke der! Jeg har nemlig hørt den CD der
hedder 'Pop Classics in Symphony' (Hulk)

Jeg nævner i flæng nogle numre som Lotti maltrakterede på det groveste:
A whiter Shade Of Pale, Elouise, Night In White Satin, The House Of The
Rising Sun, When A Man Loves A Woman... The list goes on!

Jeg har normalt et åbent sind og synes at man skal prøve alt i livet,
med undtagelse af incest og folkedans - Men for satan... Den CD bør
sættes på samme liste som napalm, tortur og broccoli!!

Jamen, jeg trængte bare til at få luft, og er klar til et group hug så
jeg kan ryste den oplevelse af mig

--
Mvh. John

Fra : Max

Dato : 23-10-07 23:01

Hej John

> Sagen er, at jeg trænger til beroligende klap på ryggen. Jeg har brug
> for beroligende ord og at blive bekræftet i at det nok skal gå
> altsammen og at alt bliver godt igen.

Du får lidt klap på ryggen og så vil jeg ønske tillykke med den
nye bordskåner :)

--
Mvh Max

Fra : Ralph

Dato : 23-10-07 23:08

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt Helmut Lotti, har jeg... Og det bli'r værre endnu!!
> Jeg har hørt en HEL cd med Hr. Lotti - Og selv om det er slemt nok i sig

Det hedder mashocisme, snak med din arbejdsgiver jvf. Lars Klingert på P3
for 10år siden

> selv, så stopper ondskaben ikke der! Jeg har nemlig hørt den CD der hedder
> 'Pop Classics in Symphony' (Hulk)

Næh, ved nærmere efterretning, snak med en psykolog.

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 23:45

On Tue, 23 Oct 2007 23:49:49 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

> [...]
>selv, så stopper ondskaben ikke der! Jeg har nemlig hørt den CD der
>hedder 'Pop Classics in Symphony' (Hulk)

Så så, rolig nu.
Hr. Lotti er en metafysisk projektion af musik, et referencepunkt der
gør at vi kan nyde alle originalindspilningerne, og ånde lettede op i
sikker forvisning om livet og musikken inden for den fysiske verden
som vi har tilgang til og kan forstå, er smuk og harmoisk.

Set i det lys er det da ikke så slemt at have Hr. Lotti, som det
uundværlige nulpunkt på skalaen, hvis ikke hele skalaen skal fortabe
sig i uendeligheden

Prøv blot at høre: http://youtube.com/watch?v=9muzyOd4Lh8
Selv om den var god før Lotti, så har den netop hævet sig op blandt
stjernene, med langt større afstand til afgrunden end før du kendte
dens tilstedeværelse.

/Alex

Fra : Broegger

Dato : 24-10-07 06:54

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev news:kstsh3h6h9o4ffttq33mpnh00it92hsdrq@
4ax.com:

<snip>
> [...]
> sikker forvisning om livet og musikken inden for den fysiske verden
> som vi har tilgang til og kan forstå, er smuk og harmoisk.

Så enkelt kan det beskrives!

Og så dette klip. http://youtube.com/watch?v=VEuAauxzmjw

Skal man grine, græde eller bare væmmes?

<snip>

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 24-10-07 09:39

Broegger wrote:

> Og så dette klip. http://youtube.com/watch?v=VEuAauxzmjw
>
> Skal man grine, græde eller bare væmmes?

det er en skændsel... og så det orkester/band han har med... jamen for
dælen... jeg tror aldrig elvis/rock'n'roll er blevet spillet mere "korrekt"
efter noder... det er gyseligt at høre...

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-07 10:20

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote in message

> det er en skændsel... og så det orkester/band han har med... jamen for
> dælen... jeg tror aldrig elvis/rock'n'roll er blevet spillet mere
> "korrekt" efter noder... det er gyseligt at høre...

Et "mekanisk" bigband, der med med sædvanlig tysk grundighed får Rock'n'roll
til at lyde som transportbåndet på en duppeditfabrik i Bremen.
Bedre bliver det ikke af at Pinocchio i forgrunden har fået krydset de
fleste af snorene, hvilket sandsynligvis kan tilskrives de uartikulerede og
kliniske lyde han kommer med.

Man fatter ikke hvorfor den mand har så mange fans. Men som min gamle
matematiklærer sagde, så er der meget vi kan forstå, og resten må vi bare
lære udenad.

/Alex

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 24-10-07 13:58

Alex Linaa wrote:

> Et "mekanisk" bigband, der med med sædvanlig tysk grundighed får
> Rock'n'roll til at lyde som transportbåndet på en duppeditfabrik i
> Bremen.
LOL... yderst beskrivende...

> [...]
> Man fatter ikke hvorfor den mand har så mange fans. Men som min gamle
> matematiklærer sagde, så er der meget vi kan forstå, og resten må vi

nej det er ufatteligt... jeg har endda hørt nogle der synes bedre om H.
Lotti end Elvis... HALLO!!!

Fra : Pernille

Dato : 24-10-07 19:58

> LOL... yderst beskrivende...

> hehe...
>>
> nej det er ufatteligt... jeg har endda hørt nogle der synes bedre om H.
> Lotti end Elvis... HALLO!!!

Der skal være noget for enhver smag! - Også den dårlige (Lotto, - eller var
det Lotti...)

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-07 23:18

On Wed, 24 Oct 2007 20:57:30 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Der skal være noget for enhver smag! - Også den dårlige (Lotto, - eller var
>det Lotti...)

Helmuth Lotto? Du mener at chancen for han rammer 7 rigtige er
1:8347680?

Ellers har du ret i der skal være noget for enhver smag, men man
behøver jo ikke at kunne lide det, eller at afholde sig fra at joke
lidt med det :)

/Alex