Indsætte track-skifte i WAV-fil
Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 23-10-07 15:27

Hallo der.

Jeg er ved at overføre en række af mine ældre vinyl-skiver til CD og er
nu stødt på et lille problem.

I nogle tilfælde glider et nummer direkte over i et andet.
Hvordan får jeg indføjet et track-skifte mellem de to numre, således at
min CD-afspiller ser det som to numre, selvom de kun fylder een fil? Og
hvad kaldes den funktion typisk i et editor-program?
Og kan nogen anbefale et godt editor-program?

Jeg bruger Audacity til at optage og editere, og Windows Media Player
til at brænde.

På forhånd tak
FHJ

Fra : Jens

Dato : 23-10-07 17:37

Hvis du har hvert nummer som wav-fil og ikke bare hele pladen i een fil og
så anvender f.eks. Nero-Burning-Rom til at brænde med kan du nedsætte den 2
sekunders pause der automatisk bliver mellem numrene ned til 0 og derved
glider du fra det ene nr til det næste uden at kunne høre en pause og din CD
skifter track-nr.

Sådan har jeg gjort med mine vinyler

/Jens

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 23-10-07 21:56

Jens skrev:
> [...]
> glider du fra det ene nr til det næste uden at kunne høre en pause og din CD

Selvfølgelig. Så simpelt.
Pinligt, men jeg takker

FHJ

Fra : Per Hansen

Dato : 23-10-07 18:11

Flemming Holm Jensen <flemseSLETDETTE@stofanet.dk> mentioned this

> [...]
> Og kan nogen anbefale et godt editor-program?
>
> Jeg bruger Audacity til at optage og editere, og Windows Media Player

Den Audacity du bruger, har den ikke en funktion hvor du kan slette dele
af WAV filen og så gemme det resterende under et andet filnavn, så du
undgår at overskrive kilde filen ?

--
Per Hansen

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 23-10-07 21:57

> Den Audacity du bruger, har den ikke en funktion hvor du kan slette dele
> af WAV filen og så gemme det resterende under et andet filnavn, så du
> undgår at overskrive kilde filen ?

Jo den kan.
Og jeg skal selvfølgelig bare brænde to WAV-filer uden pause imellem.
Så simpelt at det er alt for pinligt at tale om

Jeg takker
FHJ

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-10-07 11:49

> [...]
> Og kan nogen anbefale et godt editor-program?
>
> Jeg bruger Audacity til at optage og editere, og Windows Media Player

I Magix, som jeg bruger, syntes jeg at kunne mindes, at funktionen hedder
track marker.... Således bliver det hele liggende som en stor fil. Men man
kan også vælge ved optagelsen, at den deler, så hver melodi har sin egen
fil.

Men det er mest praktisk, at de ligger samlet, og du selv sætter markørerne,
Så kan du jo også lægge titler ind, så de bliver skrevet i display'et på din
cd afspiller, hvis den har disse muligheder.

Men Okay, dette program var da ikke helt gratis, men da stadig i gruppen af
billigt software... Se evt www.magix.com

M.V.H....Benny..