video fra mobil til CD eller DVD, kan man ~
Fra : uh

Dato : 06-11-07 23:56

Jeg har optaget nogle minutters video, som en bekendt gerne vil have. De
fylder for meget til at sende til hans mobil, og jeg vil gerne brænde en
skive til ham sammen med nogle fotos, som han så kan afspille via
DVDafspiller eller PC.

Movie Maker kan ikke "se" filen, da den er i mp4 format. Jeg har den
liggende på min PC, hvordan griber jeg det an, for det må da ku' lade sig
gøre, ikk?

mvh uh

Fra : Lars

Dato : 07-11-07 00:57

du kan bruh skrev:
> [...]
>
> Movie Maker kan ikke "se" filen, da den er i mp4 format. Jeg har den
> liggende på min PC, hvordan griber jeg det an, for det må da ku' lade sig

Brænd den som en datafil med normalt brænderprogram - og han kan så åbne
den med en eller anden mp4-afspiller, f.ekds. VLC

Fra : uh

Dato : 07-11-07 01:12

"Lars" <jubija@yahoo.dk> >>
> Brænd den som en datafil med normalt brænderprogram - og han kan så åbne
> den med en eller anden mp4-afspiller, f.ekds. VLC

Tak for hurtigt svar. Dejligt at det kan gøres og nogen vidste hvordan. Er
det et gratis program, eller?

mvh uh

Fra : Johannes

Dato : 11-11-07 19:17

De fleste mobiler bruger MP4/3GP format.

Prøv feks denne 3GP til DVD(MPEG-2) converter.
http://www.boilsoft.com/movconverter/3gpconverter.html
(Har ikke selv prøver lige den)

Ellers gør som Lars siger, og brænd den til en data cd / eller send den via
email.

Og få ham til at hente VLC(søg på www.google.dk) eller et 3GP codec til
Windows Media Player,
så han kan afspille den.

Man kan også uploade videoen til www.youtube.com
Så kan han se den på nettet - bare giv ham linket.
Kan dog ikke lige huske om den kan tage MP4/3GP format..

--
Med Venlig Hilsen
Johannes