Skærme
Fijala 3554
Ohh i alvidende folk.:-)
Fra : krumme

Dato : 12-07-01 19:48

Hej med jer.

Jeg står foran et svært valg.
Jeg skal have en ny skærm og mit valg er en 17 t. dell tft eller en 19 crt
skærm.
Men jeg ved ikke om tft-skærme er gode at spille sådan noget som
counter-strike og film på!
Skal jeg hellere vælge en ordinær crt-skærm eller.....
Jeg er sgu lidt lun på sådan en flad fætter.
Kom og hjælp mig lidt. Er tft-skærme gode til grafik tunge spil?????

Krumme

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 12-07-01 21:14

"krumme" <kkolsen@email.dk> wrote in message
> [...]
> en 19 crt skærm.
> Men jeg ved ikke om tft-skærme er gode at spille sådan noget som

TFT-skærme egner sig ikke specielt godt til bevægelig grafik og især
ikke 3D-spil eller film. Problemet er, at det vil trække "skygger"
da hver pixel tændes og slukkes individuelt. Det tager længere tid
for en pixel at skifte farve på en TFT. Jeg bliver i hvert fald ør i
knolden af at se film på mine notebooks.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 13-07-01 01:12

Jesper Kollerup Jensen <jesper@kollerup.SPAM> skrev i en
> [...]
> for en pixel at skifte farve på en TFT. Jeg bliver i hvert fald ør i
> knolden af at se film på mine notebooks.

Hejsa

Er du sikker på det er en TFT-skærm, og ikke en pasiv LCD, mener det hedder
CFT.
De TFT-skærme jeg har set, er der næsten ingen skygger på mere.

Jeg vil dog heller ikke anbefalde en TFT-skærm, hvis man går op i billede
kvaliteten.
Der er flere problemmer med TFT-skærme.

Der kan være pixel-fejl på den helt nye skærm du lige har købt, fabrikken
godtager skærme med op til 3-5pixels fejl, det skal man altså leve med.
Kontrasten er elendig i forhold til en CRT-skærm.
Farverene er også elendige i forhold til en CRT-skærm.
TFT-skærme er som regel lavet til en bestemt opløsning, f.eks 1024*768, mens
andre opløsninger ikke står særligt godt.

Tilgengæld ser de total fede ud, og fylder ikke noget, fedt hvis man skal
have computeren stående i stuen.
Geometrien er perfekt.

MVH Jesper Hansen

Fra : krumme

Dato : 13-07-01 12:01

Jeg takker for jeres hjælp og kan nu konkluderer at min næste skærm skal
være en 19 t. crt.
Så skal jeg jo bare følge lidt med i gruppen og suge af dens viden om
hvilken mærke og model det skal være.
Havde ellers efter lang tids stikken til konen forklaret hende at en flad
fætter var det eneste ene nu

Hygge

Krumme

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-07-01 12:33

> [...]
> for en pixel at skifte farve på en TFT. Jeg bliver i hvert fald ør i
> knolden af at se film på mine notebooks.

Jeg har en Dell Inspiron 7500 Notebook med en 15,4" TFT med XGA superduper
alt muligt smart Men jeg kan berette samme historie, spil eller hurtigt
bevægende grafik på en TFT skærm er ikke lige et hit - Når man står stille i
spil er billedet fremragende, men så snart der er bevægelse så har billedet
en tendens til at blive utydeligt. Jeg vil også tro at det skyldes at de små
pixelfætre er lidt længere tid om at skifte farve end en crt skærm er det.

/flemming