Taber forbindelsen ved skift mellem net...
Fra : JAS

Dato : 05-11-07 09:03

Hejsa

Jeg har en SE K810i.
Der sker ofte det, at når personer vil ringe til mig så kan de ikke komme
igennem og får bare min tlf.svarer.
Jeg har en meget stærk fornemmelse af, at der er når den skifter mellem 3G
net og alm. net - for når jeg kun kører på GSM sker det ikke..

Er der andre der har samme problem og er der noget man kan gøre ved det, vil
jo gerne kunne bruge 3G også...

Jan

Fra : joke

Dato : 05-11-07 14:33

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> net og alm. net - for når jeg kun kører på GSM sker det ikke..
>
> Er der andre der har samme problem og er der noget man kan gøre ved det,

jeg er hos 3 (så længe det varer engang 3 aldrig mere 3) oplever meget tit
at der opstår fejl i forbindelsen og man bliver afbrudt når den skifter fra
det en til det andet net. Så hvis det er hos 3 du har din telefon ja så er
det ganske normalt.

hilsen

Johnny

Fra : JAS

Dato : 05-11-07 14:40

> [...]
> at der opstår fejl i forbindelsen og man bliver afbrudt når den skifter
> fra det en til det andet net. Så hvis det er hos 3 du har din telefon ja

Nu er jeg kunde hos Sonofon, men det er meget dårligt at folk har forsøgt at
ringe til mig, men de kommer aldrig igennem og telefonen har været tændt
hele tiden...

Jan

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 05-11-07 15:06

3G kan vel slåes fra ?

Fra : Peter

Dato : 05-11-07 21:32

Hej....

> 3G kan vel slåes fra ?

Tjaaa......
Læs lige JAS første indlæg en gang til..... *LOL*

--
Peter

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 05-11-07 21:50

Og ?

Fra : Peter

Dato : 06-11-07 19:38

Hejsa.....

> Og ?

Kan du slet ikke se at det allerede er prøvet ??

Citat:

Fra : John

Dato : 05-11-07 16:51

JAS skrev:

> Nu er jeg kunde hos Sonofon, men det er meget dårligt at folk har
> forsøgt at ringe til mig, men de kommer aldrig igennem og telefonen har
> været tændt hele tiden...

Jeg tror ærlig talt Sonofon og telefoner fra S/E ikke rigtig spiller sammen.

En kammerat har samme problemer hos Sonofon - dog med en W880. En
softwareopdatering afhjalp delvis problemet med det optræder stadig.

For mit vedkommende sker det også (S/E P1i) at folk ikke kan komme
igennem. Det mest trælse er dog at SMS'er ikke kommer frem med det
samme. Så kommer der til gengæld en bunke når jeg modtager et opkald.

Mvh

John

Fra : Jean

Dato : 05-11-07 17:34

John skrev:
> For mit vedkommende sker det også (S/E P1i) at folk ikke kan komme
> igennem. Det mest trælse er dog at SMS'er ikke kommer frem med det samme.
> Så kommer der til gengæld en bunke når jeg modtager et opkald.

Det er en kendt fejl på nogle SE'er... en opdatering bør klare problemet.

Mvh Jean.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-11-07 22:23

Hej

"Jean" <ask@me> wrote:

>Det er en kendt fejl på nogle SE'er... en opdatering bør klare problemet.

Og på flere andre, vi oplever det også meget ofte med en Samsung D900 og
en SE K610i uden 3G, og på TDC's net. - I vores tilfælde har det intet
med skift mellem net eller master, det sker lige så tit når telefonerne
ligger her på skrivebordet. - Har opdateret med nyeste firmware, og har
fået nye simkort (UnoTel) men problemet er der stadig :(
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Jean

Dato : 06-11-07 10:10

Ole Rasmussen:
> [...]
> ligger her på skrivebordet. - Har opdateret med nyeste firmware, og har
> fået nye simkort (UnoTel) men problemet er der stadig :(

Har du selv opdateret telefonen?

Mvh Jean.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-11-07 22:37

Hej

"Jean" <ask@me> wrote:

>Ole Rasmussen:

>Har du selv opdateret telefonen?

Sony-Ericsson Ja - Samsung Nej !.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Jean

Dato : 07-11-07 22:58

Ole Rasmussen skrev:
> Sony-Ericsson Ja

Den opdatering du giver Sony Ericsson er ikke den samme opdatering, som et
værksted giver. Smid den på værksted under garanti, og så gør Sony
Ericsson'en det ikke mere... har sendt flere 100'er til rep. igennem mit
arbejde, og det hjælper hver gang...

Specielt W880i havde/har problemet i øjeblikket.

Mvh Jean.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 05-11-07 17:55

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg tror ærlig talt Sonofon og telefoner fra S/E ikke rigtig spiller
> sammen.

Nej det er der ikke noget af.

> En kammerat har samme problemer hos Sonofon - dog med en W880. En
> softwareopdatering afhjalp delvis problemet med det optræder stadig.

Der har været problemer med SonyEricsson Firmware, en NY opdatering der er
kommet i sidste uge løser det problem.

> For mit vedkommende sker det også (S/E P1i) at folk ikke kan komme
> igennem. Det mest trælse er dog at SMS'er ikke kommer frem med det samme.
> Så kommer der til gengæld en bunke når jeg modtager et opkald.

Bedste løsning, få den nye opdatering.
Desuden sluk oh tænd telefonen hver morgen, det gælder også andre mærker
telefoner.

Carsten

Fra : John

Dato : 07-11-07 14:24

Carsten (H) skrev:

> Der har været problemer med SonyEricsson Firmware, en NY opdatering der
> er kommet i sidste uge løser det problem.

Det sagde man også da man opdaterede hans telefon for et par måneder
siden (kort tid efter han købte den)

> Bedste løsning, få den nye opdatering.

Jeg har ikke tjekket om der er kommet en opgradering til P1i på det
sidste, men det var da en mulighed.

> Desuden sluk oh tænd telefonen hver morgen, det gælder også andre mærker
> telefoner.

Min bliver skam slukket når jeg går i seng og tændt når jeg såt op igen.
Det afhjælper ikke problemet. Pt. kører jeg kun GSM på den, men
problemet med forsinkede SMS'er er der stadig.

Mvh

John

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 07-11-07 20:12

> Det sagde man også da man opdaterede hans telefon for et par måneder siden
> (kort tid efter han købte den)

Det kan godt være, men der er altså lige kommet en ny opdatering for 2 uger
siden, som værkstedet har fået der løser netop det problem.

Carsten

Fra : John

Dato : 07-11-07 14:27

Carsten (H) skrev:

> Nej det er der ikke noget af.

Nej, de spiller åbenbart ikke sammen med noget som helst før der er
udkommet diverse opdateringer.
Det er snart ved at være som til Windows. Det spiller også først rigtigt
når SP2 er kommet :)

Mvh

John

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 05-11-07 17:57

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> net og alm. net - for når jeg kun kører på GSM sker det ikke..
>
> Er der andre der har samme problem og er der noget man kan gøre ved det,

Gendstart din telefon hver morgen, ellers slå 3G fra.
I forbindelse med udbygningen og udbredelsen af 3G sker der at der opstår
fejl som bla. det du nævner.
En genstart af telefonen plejer at hjælpe, ellers slå over på kun at bruge
GSM.