Bruge egne høretelefoner på Nokia 6300
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 31-10-07 10:09

Hej

Har en Nokia 6300 og vil gerne bruge mine gode høretelefoner til at
høre MP3 på den. Men mine høretelefoner har et 3.5 mm jack stik, mens
telefonen har et 2.5 mm jackstik.

Nogen der ved hvor man køber (gerne på nettet) et adapter stik, der
passer mellem mobil og høretelefoner ?

Har Nokia et originalt (har ikke kunne finde det på nokia.dk) ?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-11-07 15:44

<mbk112@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> telefonen har et 2.5 mm jackstik.

> Nogen der ved hvor man køber (gerne på nettet) et adapter stik, der

F.eks

http://www.avxperten.dk/adaptere/audio-adapter/jack-adapter-fra-2,5mm-han-til-3,5mm-hun.asp

Vil også selv gerne gøre ovennævnte stunt, men er dog i tvivl om telefonen
kan "drive" større højtalere (hovedtelefoner)

Bjarne K.

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 08-11-07 15:52

> [...]
>
> Vil også selv gerne gøre ovennævnte stunt, men er dog i tvivl om telefonen
> kan "drive" større højtalere (hovedtelefoner)

Har du afprøvet om stikket virker sammen med en Nokia mobil?

Fandt netop dette stik ved avxperten, da jeg ledte efter et, men de
kan ikke garantere om det virker, da mobilen stik ikke er et 2.5mm 3
polet stik, men et 2.5 mm 4 polet stik (nul + 2 kanaler lyd +
mikrofon).

Har før købt et stik, der blev lovet, at det virkede med Nokia
mobiler, men mobilen skrev "ekstraudstyret ikke understøttet", når man
satte den i, så jeg returnere det og fik pengene tilbage.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-11-07 21:48

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har du afprøvet om stikket virker sammen med en Nokia mobil?

Nej, det har jeg ikke.

> [...]

>mobiler, men mobilen skrev "ekstraudstyret ikke understøttet", når man
>satte den i, så jeg returnere det og fik pengene tilbage.

Ok, tak for info.
Har set de også har en 2,5 > 3,5 converter hos Thansen, men jeg ved heller
ikke om det duer.

Bjarne K.