Når BeskedRobot stopper.
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-10-07 23:10

Jeg har tænkt mig at tjekke min postserver automatisk med mobilen måske hver
5. minut når BeskedRobot falder væk hér d. 1., og i dk koster det vel ikke
mange basseører (har UnoTel), men tar jeg til udlandet kan det vel blive en
kostbar affære?

Det bedste er vel at bruge en anden mobil i udlandet som man så sætter til
udlandstelefoni - jeg går ud fra at indstillingerne for telefoni også præger
GPRS-delen hvis man sætter mobilen til automatisk at søge et net?
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-10-07 10:02

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg har tænkt mig at tjekke min postserver automatisk med mobilen måske hver
> 5. minut når BeskedRobot falder væk hér d. 1., og i dk koster det vel ikke
> mange basseører

Jo, det gør. Det vil koste omkring 69 kr. i døgnet (4 kr./Mbyte).
Jeg har regnet med at man henter 1 Kbyte hver gang idet jeg
henter lidt mere end det hvis der ikke er mail.

Er der mails der er så tidskritiske for dig i udlandet at 5
minutter er afgørende? Hvorfor ikke bare hente en gang i døgnet
når du har en halv time til overs?

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-10-07 10:29

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jo, det gør. Det vil koste omkring 69 kr. i døgnet (4 kr./Mbyte).
> Jeg har regnet med at man henter 1 Kbyte hver gang idet jeg
> henter lidt mere end det hvis der ikke er mail.

Jeg mente bare at det ville være gratis hvis der ikke var nogen mails at
hente!?

Ret mig hvis jeg tar fejl.

Der er også kun tale om at hente headers'ne i første omgang - derefter kan
jeg evt. hente teksten manuelt.

> Er der mails der er så tidskritiske for dig i udlandet at 5
> minutter er afgørende?

Overhovedet ikke!

Jeg synes bare det har været en dejlig luxus straks at få at vide hvis nogen
skrev.

> Hvorfor ikke bare hente en gang i døgnet
> når du har en halv time til overs?

Det jeg ønsker er at det foregår automatisk.
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-10-07 11:41

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg mente bare at det ville være gratis hvis der ikke var nogen mails at
> hente!?

Det er det ikke. Der udveksles ca. 1,3 Kbyte hvis der ingen mails
er, og man betaler for hver eneste byte.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-10-07 13:00

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det er det ikke. Der udveksles ca. 1,3 Kbyte hvis der ingen mails
> er, og man betaler for hver eneste byte.

Okay - tak!

Kan bare se på min oversigt at nogle opkald er gratis samt tæt på at være
gratis:

GPRS 03-10-2007 18:45:40 428,43 Kbyte kr. 3,14
GPRS 03-10-2007 18:45:40 0,21 Kbyte kr. 0,01
GPRS 03-10-2007 18:41:04 14,96 Kbyte kr. 0,11
GPRS 03-10-2007 18:41:04 0,21 Kbyte kr. 0,01

- men det er så måske når jeg bare går på nettet som sådan?
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-10-07 13:18

Hans Paulin (6310) skrev:

> Kan bare se på min oversigt at nogle opkald er gratis samt tæt på at være
> gratis:

Hvis man regner med en Mbyte-pris på 4 kr., koster det omkring
0,04 øre at tjekke mail hvis boksen er tom.

Hvis man tjekker mail hvert femte minut, tjekker man 17'280 gange
i døgnet.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-10-07 13:25

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvis man regner med en Mbyte-pris på 4 kr., koster det omkring
> 0,04 øre at tjekke mail hvis boksen er tom.

0,04 *øre* er ikke så galt for ét tjek.

> Hvis man tjekker mail hvert femte minut, tjekker man 17'280 gange
> i døgnet.

Det giver 6,91 kr. pr. døgn!

Kan godt se jeg skal finde en anden frekvens.

Tak fordi du satte tal på for mig!
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-10-07 13:38

Hans Paulin (6310) skrev:

> 0,04 *øre* er ikke så galt for ét tjek.

Svipser. Det er 0,4 øre (så det giver 69 pr. døgn).

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-10-07 13:41

Bertel Lund Hansen skrev:

> Svipser. Det er 0,4 øre (så det giver 69 pr. døgn).

Okay - så er det bare at finde den økonomiske smertegrænse og sætte
intervallet efter dét
Hans

Fra : Jante

Dato : 31-10-07 14:07

"Bertel Lund Hansen" skrev:

> Hvis man tjekker mail hvert femte minut, tjekker man 17'280 gange
> i døgnet.

Sikker?

/J

Fra : Per Thomsen

Dato : 31-10-07 15:07

> Hvis man tjekker mail hvert femte minut, tjekker man 17'280 gange
> i døgnet.

Det er vist sekunder :)

I minutter er det 288.

Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-10-07 15:46

Per Thomsen skrev:

> Det er vist sekunder :)

Ups ja.

> I minutter er det 288.

Så er døgnprisen jo kun 1,15 kr.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-10-07 23:34

Bertel Lund Hansen skrev:

> Så er døgnprisen jo kun 1,15 kr.

Så kan man jo begynde at overveje
Hans

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 31-10-07 16:11

On Oct 31, 11:40 am, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk>
wrote:

> Det er det ikke. Der udveksles ca. 1,3 Kbyte hvis der ingen mails
> er, og man betaler for hver eneste byte.

Vær opmærksom på, at nogle selskabet har en min. antal kb, der tager
betaling for per session. Mener Sonofon tager for min. 32 kb i
udlandet.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-11-07 08:06

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg har tænkt mig at tjekke min postserver automatisk med mobilen
> måske hver 5. minut når BeskedRobot falder væk hér d. 1.

Kan se den stadig virker - er det kun for nogen kundegrupper eller er TDC
bare forsinkede?
Hans

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-11-07 22:11

Hej

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

>Kan se den stadig virker - er det kun for nogen kundegrupper eller er TDC
>bare forsinkede?

Hm, de har nok glemt den,det er jo TDC :) Nej, der står på forsiden at
lukningen kun gælder mobiltelefon abb. - Så måske de har lidt problemer
med at skille tingene ad...
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-11-07 23:05

Ole Rasmussen skrev:

> der står på forsiden
> at lukningen kun gælder mobiltelefon abb.

Så findes han alligevel!

Vi har hele svineriet med fastnet osv. hos TDC
Hans