Siemens c45
Fra : Ole C

Dato : 25-10-07 20:08

Har fået foræret en Siemens C45 - der vel er fire-fem år gammel. Den har dog
stort set aldrig været brugt, men har ligget i en skrivebordsskuffe.
Jeg kan ikke få liv i den. Displayet blinkede et par gange et par minutter
efter at jeg havde sat laderen til - og siden er der ikke sket noget, selvom
den har været sat til opladning nu i mindst 6 timer. Altså ikke noget lys
eller tekst i displayet - selvom det netop er den procedure
betjeningsvejledningen foreskriver såfremt batteriet er kørt helt i bund.
Skal jeg bare være mere tåmodig - eller er batteriet kaput?

--
vh
Ole C.

Fra : Peter

Dato : 25-10-07 20:12

En C45 er en fin telefon......
Har du haft batteriet ude og rense kontaktfladerne på batteriet af eks. med
en vatpind ??

Ellers så prøv det......

Svjh. skal den begynde at vise at den lader, i display´et........

--
Peter

Fra : Ole C

Dato : 25-10-07 21:46

Peter skrev blandt andet:

> En C45 er en fin telefon......
> Har du haft batteriet ude og rense kontaktfladerne på batteriet af
> eks. med en vatpind ??

Ja, det har jeg.

> Svjh. skal den begynde at vise at den lader, i display´et........

Og det er desværre det den ikke gør....

--
vh
Ole C.

Fra : Preben Kaas

Dato : 26-10-07 13:23

On Thu, 25 Oct 2007 22:45:55 +0200, "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk>
wrote:

>Ja, det har jeg.

>Og det er desværre det den ikke gør....

Jeg har en gammel C45 og ved opladning (slukket og uden simkort )
viser den et batteri i øverste højre hjørne.
Det er jo også muligt at laderen er defekt så måske skulle du prøve en
anden hvis du har mulighed derfor.

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx
www.prebenkaas.dk

Fra : Ole C

Dato : 26-10-07 15:08

Preben Kaas skrev blandt andet:

> Jeg har en gammel C45 og ved opladning (slukket og uden simkort )
> viser den et batteri i øverste højre hjørne.

Og det gjorde min et ganske kort øjeblik - siden har skærmen været tom.

> Det er jo også muligt at laderen er defekt så måske skulle du prøve en
> anden hvis du har mulighed derfor.

Det har jeg ikke umiddelbart mulighed for, men jeg har pøvet at måle på
laderens output. Der var godt 8 volt ubelastet, hvilket lyder rigtigt, da
den skal give 5 volt ifølge den label der sidder på laderen - belastet må
jeg gå ud fra.
Men når jeg så sætter stikket i telefonen og måler på batterikontakterne i
telefonenen - uden batteriet isat - er der kun 1,2 volt, så mon ikke fejlen
ligger i telefonen....?

--
vh
Ole C.

Fra : Peter

Dato : 26-10-07 17:59

Hej.

Svjh. er der 3 kontakt-flader (eller flere?).....
Det kan jo sagtens være at elektronikken i telefonen først begynder at lade,
når der er en eller anden form for forbindelse på alle kontakterne......
- eks. noget temp. overvågning af batteriet ??

Så det er ikke sikkert at du kan regne med hvad der kommer ud, når telefonen
mangler batteriet......

Iøvrigt mener jeg at kunne huske at telefonen fint kan køre på fladt
batteri, bare laderen er tilsluttet.......

--
Peter

Fra : Ole C

Dato : 27-10-07 00:31

Peter skrev blandt andet:

> Svjh. er der 3 kontakt-flader (eller flere?).....

Rigtigt, der er tre.

> [...]
> kontakterne...... - eks. noget temp. overvågning af batteriet ??
>
> Så det er ikke sikkert at du kan regne med hvad der kommer ud, når

Det har jeg overvejet - men kan ikke komme til at måle med batteriet i
holderen.

> Iøvrigt mener jeg at kunne huske at telefonen fint kan køre på fladt
> batteri, bare laderen er tilsluttet.......

Og det kan den ikke, så der er nok ingen vej udenom at telefonen er afgået
ved døden. Bare besynderligt at der er sket stort set uden at være brugt.
Heldigvis var det en jeg fik foræret.

--
vh
Ole C.

Fra : gil

Dato : 27-10-07 07:30

Den 25-10-2007 21:08, skrev Ole C:

> [...]
> helt i bund.
> Skal jeg bare være mere tåmodig - eller er batteriet kaput?

Min C45 opfører sig på samme måde, med det originale batteri. Jeg købte
for lang tid siden et ekstra batteri, da det originale begyndte at blive
"træt". Mit bud er at batteriet er problemet. Et nyt batteri, med meget
større kapacitet, kan erhverves for kr. 99,- her: http://batterier.dk/

--
gil

Fra : Ole C

Dato : 27-10-07 08:51

gil skrev blandt andet:

> [...]
> at blive "træt". Mit bud er at batteriet er problemet. Et nyt
> batteri, med meget større kapacitet, kan erhverves for kr. 99,- her:

Tak for svar. Jeg overvejer om jeg skal chance på det.

--
vh
Ole C.

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 27-10-07 08:57

Jeg tror også at batteriet er færdigt....
Har du mulighed for at låne et ?.

Fra : Ole C

Dato : 27-10-07 09:49

Anders (6400 Sønderborg) skrev blandt andet:

> Jeg tror også at batteriet er færdigt....
> Har du mulighed for at låne et ?.

Ingen mulighed for at låne sådan et batteri - havde det bare været en Nokia

Men da telefonen ikke har kostet mig noget, tror jeg, at jeg vil tage
chancen og købe et batteri til den.
Jeg skal nok vende tilbage og fortælle om det så hjalp.
Tak for alle svar/forslag.

--
vh
Ole C.

Fra : Ole C

Dato : 30-10-07 12:51

Ole C skrev blandt andet:

> Jeg skal nok vende tilbage og fortælle om det så hjalp.

Og det gjorde det!

> Tak for alle svar/forslag.

- endnu en gang.

--
vh
Ole C.

Fra : Peter

Dato : 27-10-07 12:01

Hej.

> Et nyt batteri, med meget
> større kapacitet, kan erhverves for kr. 99,-

Ja, der står måske at der er højere kapacitet på mange uoriginale batterier,
men reelt er de batterier som oftest en del dårligere end originale....

Det er iøvrigt ikke "KUN" men "OGSÅ" med C45 jeg har den erfaring.....

--
Peter