Nokia N95
Fra : Anders \(6400\)

Dato : 25-10-07 20:03

Hej NG'ere

Får måske tilbudt en Nokia N95 til 2000,-.
Den er ikke simlåst og uden abb. og den er IKKE varm
(faktura medfølger). Telefonen er spritny.

Problemet er bare, at den sælges uden garanti, da den kommer
af bagvejen direkte fra Nokia (har en god privat forbindelse).

Skulle den så evt. gå i stykker, så kan du sagtens indlevere den,
men man skal selv betale regningen.

Spørgsmålet, skal jeg købe den eller hvad, det er jo en lækker mobil.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-10-07 20:18

"Anders (6400)" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> men man skal selv betale regningen.
>
> Spørgsmålet, skal jeg købe den eller hvad, det er jo en lækker mobil.

Hvis du er god til at passe på din mobiltelefon (være forsigtig med hvordan
du behandler den), så ville jeg slå til hvis jeg var dig. Jeg har haft min
Nokia N95 siden Juni måned og den fungerer perfekt.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : joke

Dato : 25-10-07 20:45

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan du behandler den), så ville jeg slå til hvis jeg var dig. Jeg har
> haft min Nokia N95 siden Juni måned og den fungerer perfekt.

spørgsmålet er blot om det er den nye eller gamle model af N95

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-10-07 21:03

"joke" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> spørgsmålet er blot om det er den nye eller gamle model af N95

Hvis det er den jeg har, så er det ikke 8GB udgaven hvis det er det du
mener.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 26-10-07 13:49

Tror det er den 'gamle' udgave dvs. m. 4gb mem.

Fra : Peter

Dato : 25-10-07 20:07

Det kan du nok bedst selv finde ud af.....

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 25-10-07 22:45

"Anders (6400)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> men man skal selv betale regningen.
>
> Spørgsmålet, skal jeg købe den eller hvad, det er jo en lækker mobil.

Hvis der er faktura på, så er der også garanti, lidt svært at komme uden om
den lov.
Så det lyder som en være gang svindel og specielt ikke noget der er tilladt
fra Nokias side, men det er måske en restaureret model.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-10-07 23:17

"Carsten \(H\)" <no@mail.thanks> skrev :

>Hvis der er faktura på, så er der også garanti, lidt svært at komme uden om
>den lov.

Hvilken lov?
Der er ikke nogen lovbefalet garanti i Danmark.

Der er to års reklamationsret ved forbrugerkøb.

>Så det lyder som en være gang svindel og specielt ikke noget der er tilladt
>fra Nokias side, men det er måske en restaureret model.

Det kan være, at det skal regnes som erhvervskøb og her har
sælgeren lov til at sælge uden reklamarionsret.

Erhvervskøb er ikke omfattet af forbrugerlovgivningen.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 26-10-07 07:54

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvilken lov?
> Der er ikke nogen lovbefalet garanti i Danmark.

Jov

> Der er to års reklamationsret ved forbrugerkøb.

Nej der er 6 mdr. garanti og derefter 1½ års reklamationsret.

> Det kan være, at det skal regnes som erhvervskøb og her har
> sælgeren lov til at sælge uden reklamarionsret.

Slutbruger lyder jo ikke til at være erhverv.
Desuden så giver Nokia 2 års fabriksgaranti.

Fra : joke

Dato : 26-10-07 11:32

"Carsten (H)" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Slutbruger lyder jo ikke til at være erhverv.
> Desuden så giver Nokia 2 års fabriksgaranti.

åbenbart ikke på personale køb

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 26-10-07 19:49

"joke" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> åbenbart ikke på personale køb

Så deres personale skulle være meget ringer stillet at Nokia ikke vil
tilbyde dem fabriks garanti, det tror jeg ikke!
Men jeg skal spørge deres konsulent, når jeg har et møde med ham i næste
uge.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-10-07 17:06

"Carsten \(H\)" <no@mail.thanks> skrev :

>Nej der er 6 mdr. garanti og derefter 1½ års reklamationsret.

NEJ!

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jean

Dato : 28-10-07 10:49

Kerim Ellentoft skrev:

> NEJ!

Nej, men de første 6 måneder er formodningsreglen (hvor man formoder at
varen var defekt (havde manglen) ved køb...) og derfor er det, det samme
som garanti.

"Reklamationsret
I følge købeloven, kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan
altså klage over dit produkt, hvis du, op til 2 år efter købet finder fejl
og mangler, som ikke skyldes slid eller uagtsomt brug. Det betyder, at hvis
din vare går i stykker, så kan du gå til sælger i to år og bede om at få
skaden udbedret.

Købeloven opererer med en formodningsfrist, som gælder de første seks
måneder efter købet. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker
inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at
varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første
6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet varen
forkert. Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal
bevise, at der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den
nye købelov inden for de første 6 måneder efter købet. Du er derfor ekstra
godt stillet i de første 6 måneder efter købet."

Kilde:
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/raad069/

Mvh Jean.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-10-07 12:33

"Jean" <ask@me> skrev :

>Nej, men de første 6 måneder er formodningsreglen (hvor man formoder at
>varen var defekt (havde manglen) ved køb...) og derfor er det, det samme
>som garanti.

Nej, ved garanti skal man være bedre stillet end det
forbrugerlovgivningen giver.

http://www.forbrug.dk/faq/98/

--
Kerim