Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dioptri korrektionslinse
Fra : Jan Strægaard

Dato : 10-11-07 16:49

På mit Canon kamera må jeg justere den indbyggede dioptrikorrektion til
så meget som muligt mod uret (-3 så vidt jeg kan se), når jeg ikke har
brillerne på. Men der mangler stadigvæk lidt i, at det bliver hel godt,
og jeg er ikke helt stiv i det her med dioptri.

Vil det være passende at supplere med en korrektionslinse på -2. Så er
der også lidt spillerum til aldersmæssig betinget aftagende nærsynethed

Mvh
Jan

Fra : .J.S...

Dato : 10-11-07 22:37

"Jan Strægaard" <noreply@straegaard.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vil det være passende at supplere med en korrektionslinse på -2. Så er der
> også lidt spillerum til aldersmæssig betinget aftagende nærsynethed

Du må vel kunne regne det ud fra hvad styrke dine briller har ?

Og nej desvære aftager din nærsynethed ikke når du bliver ældre, du får blot
problemer med at fokusere tæt på pga stivhed i linsen, så du hverken kan se
på kort eller lang afstand

mvh/JS

Fra : HCS [4000]

Dato : 11-11-07 00:24

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og nej desvære aftager din nærsynethed ikke når du bliver ældre, du får
> blot problemer med at fokusere tæt på pga stivhed i linsen, så du hverken

Nu skriver du ikke hvilken Canon model du har, for det er ikke til alle
modeller det fås. Jeg har et Canon katalog hvor jeg kan se om du kan få til
dit kamera.

Jeg var selv brillebruger og brugte -3 dioptri og havde det på mit EOS 3,
hvor der ikke er regulering på kameraet. Jeg har derefter haft flere DSLR
hvor regulering er mulig og har været brubar inden for regulerings området.
I dag har mine øjne ændret sig, og jeg bruger kun læsebriller.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-11-07 12:11

"Jan Strægaard"
> [...]
>
> Vil det være passende at supplere med en korrektionslinse på -2. Så er der også lidt
> spillerum til aldersmæssig betinget aftagende nærsynethed

Jeg tog "plexi" glassed ud af en billig Kina brille
og fik det savet til af en optikker, så det passede
i mit dengang kamera - fungerede fortrinligt. -max-