MS Windows
briani 27239
Oprette PDF filer
Fra : Joel

Dato : 08-11-07 19:58

Jeg har lige hørt at man i Vista kan oprette PDF filer. Feks. lave en
scanning og så gemme det som PDF fil.
Det bruger jeg idag Adobe Acrobat til, men Vista skulle altså efter sigende
kunne det samme??
Er der noget om det? Jeg kan i hvertfald ikke finde noget om det

Mvh. JL

Fra : Richard Thune

Dato : 08-11-07 21:41

"Joel" <joel@tover.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sigende kunne det samme??
> Er der noget om det? Jeg kan i hvertfald ikke finde noget om det

Vista har ikke nogen funktioner til det.
RT

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-11-07 01:10

"Joel" <joel@tover.dk> skrev i en meddelelse news:47335c71$0$15007$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> Er der noget om det? Jeg kan i hvertfald ikke finde noget om det

Openoffice har PDF en eksport funktion i "Writer" http://da.openoffice.org/

Til min scanner fuldte der et OCR program med der kan gemme i word format,
som så kan åbnes i "Writer" og eksporteres til pdf.

Jeg går ud fra at du med scanning mener til tekst og ikke indscanning af billeder,,,

bruger windows xp,

Jan Rasmussen

Fra : .Kody

Dato : 09-11-07 09:25

Joel skrev:
> [...]
> kunne det samme??
> Er der noget om det? Jeg kan i hvertfald ikke finde noget om det

Det er godt nok ikke PDF, men i Vista er det mulig at printe til
windows eget format, som hedder XPS, som alle kan læse, evt med en
gratis viewer fra microsoft.

..Kody

Fra : emj

Dato : 09-11-07 11:09

..Kody skrev:

>Det er godt nok ikke PDF, men i Vista er det mulig at printe til
>windows eget format, som hedder XPS, som alle kan læse, evt med en
>gratis viewer fra microsoft.

Kan de læses af Acrobat Reader?

Hilsen emj

Fra : .Kody

Dato : 09-11-07 11:35

emj forklarede:

> Kan de læses af Acrobat Reader?
>
> Hilsen emj

Ikke umiddelbart.
Men i Vista bliver de som standart åbnet i internet explorer, hvis ikke
man har installeret en viewer.

..Kody

Fra : Akadut

Dato : 09-11-07 13:31

".Kody" <mgs_@_email.dk> skrev i en meddelelse
> emj forklarede:

> Ikke umiddelbart.
> Men i Vista bliver de som standart åbnet i internet explorer, hvis ikke
> man har installeret en viewer.
>
> .Kody

'Ikke umiddelbart'. Ha. Det korrekte svar er 'Nej'.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-11-07 12:37

Akadut skrev:
> ".Kody" <mgs_@_email.dk> skrev i en meddelelse

> 'Ikke umiddelbart'. Ha. Det korrekte svar er 'Nej'.

Ja. Og for at tilføje - hvis det er et MS-format kan
det jo ikke bruges på samme måde som PDF - der er langt
færre der har en MS viewer end der har en Acrobat Reader.

Bem. i øvrigt at Adobe har åbnet PDF formatet, som
nu er på veje til at blive en standard for portable
document formats.

Tilbage til sagen: Jeg har i årevis brugt et
program der hedder PDFCreator til at lave
PDF-filer på min XP-computer. Kan kun anbefales
- til XP. Jeg kan ikke bruge det på min nye
Vista Laptop.

Jeg vil nu prøve CuteFTP, som er nævnt i denne
tråd, men vil gerne høre om der overhovedet er
nogen, der med held har installeret en open
source PDF printer i Vista?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-11-07 13:12

> [...]
>
> Jeg vil nu prøve CuteFTP, som er nævnt i denne
> tråd, men vil gerne høre om der overhovedet er
> nogen, der med held har installeret en open

Ja, det har jeg selv nu - CutePPF installeret
uden problemer, fungerer fortrinligt. Har netop
udskrevet en Webside og en Excel-fil...

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-11-07 18:13

..Kody wrote:

> windows eget format, som hedder XPS, som alle kan læse, evt med en
> gratis viewer fra microsoft.

Og Linux-brugere?

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-07 16:59

Jesper Poulsen wrote:

> Og Linux-brugere?

Expendable!

Fra : Lyrik

Dato : 09-11-07 14:11

On Thu, 08 Nov 2007 19:58:22 +0100, Joel <joel@tover.dk> wrote:

> [...]
> sigende kunne det samme??
> Er der noget om det? Jeg kan i hvertfald ikke finde noget om det

Kan du ikke bruge sådan en:
http://www.cutepdf.com/

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 09-11-07 15:26

On Thu, 8 Nov 2007 19:58:22 +0100, "Joel" <joel@tover.dk> wrote:

> [...]
>kunne det samme??
>Er der noget om det? Jeg kan i hvertfald ikke finde noget om det

Ikke I Vista, men er M$ Office 2007 (Word) installeret kan den.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Holst

Dato : 09-11-07 15:27

Poul Erik Lindaa wrote:

> Ikke I Vista, men er M$ Office 2007 (Word) installeret kan den.

Hvis man har hentet den tilføjelse, der gør, at den kan.