Bekræft - TDC møder op på datoen...
Fra : s.wind@mail.com

Dato : 12-07-01 18:44

Jeg er blevet fortalt at man kan få bekræftet datoen hvor TDC' installatøren
kommer "dobbelt check" så man ikke skal tage unødigt fri fra arbejde, og man
skulle desuden også kunne få dem til at ringe 30 min inden de ankommer til
ens adresse... Er der nogen der har erfaringer positive/negative med det ??

Jeg kan nemlig ikke få fri på datoen.. så jeg har kun "host host... Jeg er
SYG løsningen"

PS: Vi nærmer os HASTIGT datoen jeg har ventet på i snart 3 år..

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-07-01 23:42

<s.wind@mail.com> wrote:

> [...]
>ens adresse... Er der nogen der har erfaringer positive/negative med det ??

Da jeg fik ADSL hos TDC, havde jeg også en aftale om, at de skulle
ringe 1 time i forvejen. Men pludselig stod installatøren der bare, og
han havde i hvert fald ikke fået noget at vide om, at han skulle
ringe.

Gad vide, hvad det sidste bogstav i TDC i virkeligheden står for...

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Niki Techen

Dato : 13-07-01 00:43

Teknikeren kan ringe til den pågældende kunde ½ time før (og KUN ½ time før)
hvis det bliver meldt senest 2 dage inden installationen.

--
Med Venlig Hilsen

Niki Techen

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-07-01 10:34

"Niki Techen" <nbt@pc.dk> wrote:

>Teknikeren kan ringe til den pågældende kunde ½ time før (og KUN ½ time før)
>hvis det bliver meldt senest 2 dage inden installationen.

Jeg fik da en aftale om 1 time. At man så glemte at oplyse det til
teknikeren, er en anden sag.

Fra : Niki Techen

Dato : 13-07-01 12:28

well.. det kan så godt være jeg ved bare, at jeg kun har været i stand
til at aftale mig frem til ½ time før i tiden

--
Med Venlig Hilsen

Niki Techen

Fra : Henrik

Dato : 13-07-01 15:25

Hej..

Det er sådan at "kundeservice" lover alt for meget til kunderne.. De tænker
ikke på Teknikerne der farer et område (på ca sydsjællands størelse) rundt
og sætter ADSL osv. op..!! Når en tekniker sætter sig ud i sin bil kl 7:30
om morgenen og tænder sin computer, får han ca 5-6 opgaver ind med ADSL,
ISDN, Alm Telefoni, osv.alt dette skal han klare fra kl 7:30 - 1500 (inkl
frokost) alene..

Det værste en tekniker ved er "Ring en halv time før" aftalen, for man aner
slet ikke hvornår man er færdig hos en kunde, man ser jo først den pågælende
installation når man står der ude, og først der ved man hvor lang tid det
tager at lave installationen.
Tager den måske 10min kan det hænde at han ikke kan overholde de aftaler som
de såkaldte konsulenter i kundeservice laver med kunderne, tager den meget
lang tid måske 2 -3 timer, er dagen fuldstændig smadret og nogle kunder er
blevet lovet forgæves. Syntes en tekniker at det er ligemeget, niks.! de
gider bestemt ikke se på en kunde der er pisse tosset over at de har siden
hjemme en dag forgæves, det er sku det fedeste at man møder flinke og rare
mennesker

En "ring en time før" aftale vil teknikerne slet ikke høre tale om.

Så for teknikkerens skyld, lav ikke "ring en time eller en halv time før"
aftaler med kundeservice, det er det værste de ved..

Henrik... (Tidliger udlånt eliktriker til TDC.)

Fra : Andreas

Dato : 13-07-01 21:56

On Fri, 13 Jul 2001 16:24:54 +0200, "Henrik" <radiowave@mail.dk> wrote:

> [...]
>og sætter ADSL osv. op..!! Når en tekniker sætter sig ud i sin bil kl 7:30

Klokken 07.30 - så må han dælme da være rigtig frisk - så længe som han har
kunnet sove.
Mon ikke der skulle være lidt mere energi i ham, end til 5-6 opgaver?'s*

<smil på læben>
Hvis nogen har noget at pive over, så må det da være mig. Jeg kører
hjemmefra hver morgen lige før 6 a.m og, har mellem 12 og 1500 kunder jeg
skal besøge hver dag, og der er ikke fyraften før jeg har været hele raden
rundt om klokken så bliver 9 om aftenen.
</smil på læben>

Nu ved jeg ikke om det med distrikter på størrelse med Sydsjælland er
typisk for hele landet - isåfald burde det da være en god ide at,
koordinere kørselen lidt mere end, det muligvis er tilfældet. Det sparer
formodentlig den enkelte montør for en del kilometer på landevejen, foruden
en sikkert anseelig mængde brændstof.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 14-07-01 10:46

On Fri, 13 Jul 2001 22:56:01 +0200, Andreas <not@me.com> wrote:

>Mon ikke der skulle være lidt mere energi i ham, end til 5-6 opgaver?'s*

Øhm nej - i mange ældre huse skal der ekstra kabler rundt (ved
ISDN/ADSL-installation) osv., en installation kan nemt tage over en
time, og hvis der så også skal være tid til kørsel osv., er det vist
meget godt med 5-6 opgaver.

I øvrigt tror jeg ikke at du behøver at være bange for, at TDC ikke
har regnet på, hvor mange opgaver hverenkelt skal kunne klare.

Daniel Stjernholm Andersen - maria@hirse.dk
http://maria.hirse.dk

Fra : Rune Klausen

Dato : 15-07-01 00:01

"Henrik" <radiowave@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ISDN, Alm Telefoni, osv.alt dette skal han klare fra kl 7:30 - 1500 (inkl

De når da aldrig så meget, nå de skal lave ADSL...

kan da huske første gang. han brugte 2 dage på at få det til at virke.
anden gang tog der 3 timer.
en konvertering som tog lidt over 1 time.

så helt hurtigt går det altså ikke...

-Rune

Fra : Andreas

Dato : 13-07-01 17:19

On Fri, 13 Jul 2001 01:42:52 +0200, "Niki Techen" <nbt@pc.dk> wrote:

>Teknikeren kan ringe til den pågældende kunde ½ time før (og KUN ½ time før)
>hvis det bliver meldt senest 2 dage inden installationen.
Hvis det er den tidsfrist de _kan_ give, kan det så ikke være lige
meget med en frist overhovedet?

Det er vel de færreste der kan nå hjem inden for, en halv time efter
at have modtaget et telefonopkald.

--

Med Venlig Hilsen
- Andreas

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 13-07-01 18:01

> Det er vel de færreste der kan nå hjem inden for, en halv time efter
> at have modtaget et telefonopkald.

Hvor de er vilje er der vej, Jeg kan godt køre 50 km. på 30 min hvis det er
for at få det ADSL som jeg har ventet på i 3 år. !

Fra : Andreas

Dato : 13-07-01 21:56

On Fri, 13 Jul 2001 19:00:43 +0200, <s.wind@mail.com> wrote:

>Hvor de er vilje er der vej, Jeg kan godt køre 50 km. på 30 min hvis det er
>for at få det ADSL som jeg har ventet på i 3 år. !
Klart nok, men så der der også en mulighed for at du aldrig, når hjem og
får prøvet den nye fede forbindelse, og så kan det jo nærmest være
ligemeget, ikk´?

Men siden du nu tilsyneladende har ventet i samfulde 3 år - det synes jeg
eddermame er lang tid, er det så fordi du bor så langt ude på landet, at
man næsten skulle tro det var løgn?*s*

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
Masser af gratis scripts,applets,DHTML på
http://www.viewsource.dk

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 13-07-01 23:13

> Men siden du nu tilsyneladende har ventet i samfulde 3 år - det synes jeg
> eddermame er lang tid, er det så fordi du bor så langt ude på landet, at
> man næsten skulle tro det var løgn?*s*

Nemlig, 13 km fra Vejle og 13 km fra Horsens..... De fik først installeret
elektricitet, da jeg flyttede hertil og forlangte at det forefandtes....
"ca."

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-07-01 23:47

Andreas <not@me.com> wrote:

>Hvis det er den tidsfrist de _kan_ give, kan det så ikke være lige
>meget med en frist overhovedet?

Tja, jeg tog fri, men der er da ikke meget ved at være bundet til sit
hjem en hel dag, når man ikke ved, om manden kommer tidligt om
morgenen eller sent om eftermiddagen. Med ½time-aftalen (til en
mobiltelefon) kan man da lige smutte ned i byen og handle, uden at
risikere at teknikeren har været der og er kørt.

Derfor ville jeg heller ikke tage det så tungt, hvis teknikeren
ringede en halv time før, og der så kom til at gå en time, fordi en
mellemliggende kunde havde taget lidt længere tid.

I øvrigt forstår jeg ikke alt det klynkeri om, at man ikke kan
forudsige, hvor lang tid tingene tager, og at der derfor ikke kan
aftales tid eller ringes i forvejen. Alle andre steder ude i samfundet
lykkes det da at få den slags til at fungere, selv om tandlægen f.eks.
heller ikke lige kan forudse, hvor mange huller den næste patient har.

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 13-07-01 06:51

On Thu, 12 Jul 2001 19:44:25 +0200, <s.wind@mail.com> wrote:

> [...]
>ens adresse... Er der nogen der har erfaringer positive/negative med det ??

Ja, indtil i går havde jeg udelukkende gode erfaringer med den metode,
og teknikerne der kører her i området er flinke til at ringe om
morgenen og forsøger at koordinere besøget, så det også passer ind i
mit kram.

I går glippede det så - selvom jeg havde angivet "kontakt før
levering" på bestillingsformularen, skete der ikke noget. Nogle opkald
til TDC afslørede at beskeden åbenbart ikke var kommet med videre i
systemet. Derudover dukkede teknikeren aldrig op, da der har været
arbejdsnedlæggelse... Lidt irriterende at de ikke kunne ringe og sige
det, jeg måtte hale det ud af dem - men det er første gang, det er
sket, og til deres ros vil jeg da sige, at tingene plejer at køre 100%
efter bogen.

Fra : Søren

Dato : 13-07-01 08:19

> systemet. Derudover dukkede teknikeren aldrig op, da der har været
> arbejdsnedlæggelse... Lidt irriterende at de ikke kunne ringe og sige
> det, jeg måtte hale det ud af dem >

Arbejdsnedlæggelse det fik jeg også besked om da jeg ringede .
Mit ADSL skulle være klar den 10/7, dagen efter d.11/7 fik jeg et brev hvor
der stod at den var klar d.16/7, og d.12/7 et hvor der stod at den var klar
d.2/8
Så nu gider jeg snart ikke modtage flere .

Mvh Søren

Fra : JR

Dato : 15-07-01 02:46

Har lige haft fri en dag for at få adsl ved WO men det er jo stadig en Td
tekniker der kommer og han var cirka inde i et minut hvorefter han sagde:
"så skulle den være klar om få minutter" det havde jeg 8 timer fri for da
deres tider er inden fo en dag

men det virkede da i det mindste få minutter efter )

vh
jacob

<s.wind@mail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9iknp7$5ir$1@news.cybercity.dk...