MS Windows
briani 27239
Backup af XP
Fra : lasse

Dato : 07-11-07 19:03

Hej.

Jeg har installeret XP og den kører fint.

Kan man ikke tage en bachup af den, og de instalerede programmer, og
ligge den over på en anden disk?

Det skulle gerne være sådan at jeg "bare" lige kunne
få XP op at køre igen, hvis der kom Snavs og lign. på den jeg har
nu.

Med venlig hilsen
Lasse

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.8 Final

Fra : Hans

Dato : 07-11-07 19:34

lasse wrote:
> [...]
>
> Det skulle gerne være sådan at jeg "bare" lige kunne
> få XP op at køre igen, hvis der kom Snavs og lign. på den jeg har

Acronis True Image:
http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

Hans

Fra : KeNzO

Dato : 07-11-07 19:49

> Acronis True Image:
> http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

Er max enig

Fra : lejf jessen

Dato : 07-11-07 19:56

Hans skrev:

> Acronis True Image:
> http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

Helt enig. Det er de bedste penge, jeg har givet ud til PC-program

Mvh. Lejf

Fra : lasse

Dato : 07-11-07 20:17

< hans skrev
< Acronis True Image:
< http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

< Hans

Er der ikke nogle programmer der er gratis.
Er der ikke noget med at der er et i XP?

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Hans

Dato : 07-11-07 20:22

lasse wrote:
> [...]
>
> < Hans
>
> Er der ikke nogle programmer der er gratis.
> Er der ikke noget med at der er et i XP?

Ikke noget som kan få et havareret system op og køre igen i løbet af få
minutter som True Image, og når man ser hvad programmet egentlig kan så er
det billigt, og især med dollarens lave kurs p.t.

Hans

Fra : "Dadyw

Dato : 08-11-07 08:26

Hans skrev:

> [...]
> minutter som True Image, og når man ser hvad programmet egentlig kan så er
> det billigt, og især med dollarens lave kurs p.t.

Jeg bruger Acronis True Image og er vældig glad for den. Jeg tager
backup af mine data hver dag. Det tager nogle få sekunder.
Men forleden installerede jeg Linux på min bærbare HP. Forinden havde
jeg taget en koplet backup af disken (40 gb) med Acronis True Image.
Det tog 13 timer at lægge det gamle diskimge tilbage.
Jeg har tidligere lavet en restore på en 160 gb hardisk. Det tog kun
nogle minutter, men det er sandsynligvis fordi Acronis "kun" opdaterede
de områder, der var ændret (beskadiget)
Hilsen
Leif

Fra : IKJ

Dato : 07-11-07 21:35

> < Acronis True Image:
> < http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/
>
> < Hans
>
> Er der ikke nogle programmer der er gratis.
> Er der ikke noget med at der er et i XP?

På denne side:
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/learnmore/bott_03july14.mspx
findes anvisning på, hvordan man installerer den indbyggede backup i Win XP

IKJ

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-11-07 19:13

lasse skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er der ikke nogle programmer der er gratis.

Ikke der er så meget bevendt - men hvorfor dog også det ?

Hvis man har gavn af et program, så er det vel rimeligt, at man
giver en skærv, så der er råd til at videreudvikle det, så det
bliver endnu bedre ?

Ville du forære et smaddergodt program væk, hvis du havde lavet
det ?

Jan

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-11-07 19:23

DriveimageXML http://www.runtime.org/dixml.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rado

Dato : 07-11-07 22:22

On Wed, 7 Nov 2007 19:33:56 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Acronis True Image:
>http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

Skal den online aktiveres når man registrerer den?

--
Rado

"The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge."

Fra : Hans

Dato : 08-11-07 00:26

Rado wrote:

> Skal den online aktiveres når man registrerer den?

Nej. Det står dig frit for at oprette en konto hos Acronis, så du får adgang
til gratis opdateringer af den version du har købt.

Hans

Fra : Rado

Dato : 09-11-07 01:04

On Thu, 8 Nov 2007 00:25:32 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Nej. Det står dig frit for at oprette en konto hos Acronis, så du får adgang
>til gratis opdateringer af den version du har købt.

OK, tak!