Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med Sigma 70-300 APO DG / Canon ~
Fra : Morten Nielsen

Dato : 07-11-07 12:26

Hej

Jeg har ovenstående objektiv og har brugt det i 1½ års tid. Men under en
ferie i London begyndte mit 30D at brokke sig med en Err 99 når jeg satte
det på.

Jeg har prøvet at rense kontakterne osv, som jeg lige kunne finde på nettet.
Men intet virker.

Når jeg sætter det på kommer der en lille knurrende lyd fra objektivet og så
skirver den Err 99 på displayet.

Nogen der ved hvad der kan være galt ?

På forhånd tak.

/Morten N

Fra : Jesper Juul

Dato : 07-11-07 12:28

Morten Nielsen skrev:
> [...]
> Men intet virker.
>
> Når jeg sætter det på kommer der en lille knurrende lyd fra objektivet og så

Har du prøvet at sætte det på et andet kamera?

Jesper

Fra : Morten Nielsen

Dato : 07-11-07 13:09

> Har du prøvet at sætte det på et andet kamera?

Nej, jeg har ikke lige haft mulighed for at prøve det sammen med et andet
kamera. Men hvis jeg skifter til et andet objektiv er der ikke noget
problem.

/Morten N

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-11-07 12:38

"Morten Nielsen" <gzus|fjern_dette|@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nettet. Men intet virker.
>
> Når jeg sætter det på kommer der en lille knurrende lyd fra objektivet og

Jeps!
Det er din blændering, der har forskubbet sig.
Drej den helt op igen på højeste blændetal og skub den lille lås i hak
igen, så er du kørende.

Det forudsætter naturligvis, at dit objektiv er af den type med blændering.
Det er en typisk fejl. Jeg kan ikke lige se, om det nævnte objektiv har en
blændering.
Det ser ud til at låsen ihvert fald er der på bllleder.

vh

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Morten Nielsen

Dato : 07-11-07 13:13

> [...]
> blændering.
> Det ser ud til at låsen ihvert fald er der på bllleder.

Jeg fandt godt dit tidligere indlæg hvor du beskrev dette problem.

Jeg er ikke helt sikker på hvad en blændering er for en del på objektivet,
men så vidt jeg kan se er der ikke nogen lås for denne. Jeg har en lås hvor
man skifte til macro-mode, og så selvfølgelig min man/auto lås.

/Morten N

Fra : Mogens Hansen

Dato : 07-11-07 13:17

"Morten Nielsen" <gzus|fjern_dette|@worldonline.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Jeg er ikke helt sikker på hvad en blændering er for en del på objektivet,
> men så vidt jeg kan se er der ikke nogen lås for denne.

Der sidder typisk ikke blændering på objektiver til Canon EOS kameraer.
Blænden bliver styret fra kameraet.
Ser dit objektiv nogenlunde
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/sigma_70300_456/index.htm
sådan ud ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Morten Nielsen

Dato : 07-11-07 13:22

> Der sidder typisk ikke blændering på objektiver til Canon EOS kameraer.
> [...]

Lige præcist.

/Morten N

Fra : Morten Nielsen

Dato : 08-11-07 10:55

> Lige præcist.

Ingen der har nogle ideer ? Hvad koster det normalt at sende et objektiv til
service ?

/Morten Nielsen