Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stort foto lavet fra gammel dias.
Fra : Ukendt

Dato : 02-11-07 20:14

Hej gruppe, og sorry hvis jeg spørger dumt, men ved absolut _INTET_ om foto.

Jeg har mulighed for at få fingre i et dias (4,5 x 6 dia), men det giver kun
mening hvis jeg kan lave det til et rigtigt foto i stor størrelse, måske 50
* 60 cm eller lign.
Er det overhovedet muligt (Dias er jo ikke det samme som negativ)., og hvis
det er muligt, hvad vil sådan en process cirka koste?

Ville være genialt med hurtig vurdering, for det udløber på ebay imorgen :-/

På forhånd tak
Adrian

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-07 00:07

"Adrian Hjelmlslund" <adrian at hjelmslund dot dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det overhovedet muligt (Dias er jo ikke det samme som negativ)., og
> hvis det er muligt, hvad vil sådan en process cirka koste?

Selvfølgelig er det muligt. Der er intet unormalt i at lave print fra et
dias i mellemformat.

Hvis du ikke kender nogen med en filmscanner til mellemformat, bør du tale
med din fotohandler. Priser? Tja, kig eventuelt på www.billedbutikken.dk i
Odense.

> Ville være genialt med hurtig vurdering, for det udløber på ebay imorgen
> :-/

Hvis motivet på dette dias betyder noget for dig, skal du ikke tøve med at
byde på det.

mvh
Joachim

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-11-07 13:34

"Adrian Hjelmlslund"
> [...]
> muligt, hvad vil sådan en process cirka koste?
>
> Ville være genialt med hurtig vurdering, for det udløber på ebay imorgen :-/

Du kan meget let af fotografere dias'et med et digicam og lave print
fra det i fremragende kvalitet for små penge. -max-

Fra :    ab©

Dato : 05-11-07 09:08

"Adrian Hjelmlslund" <adrian at hjelmslund dot dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har mulighed for at få fingre i et dias (4,5 x 6 dia)...

OK - det var jo det man brugte i mange år ... så det skulle ikke gerne være
nogen sjældenhed

ab©

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-07 15:29

Tak for svarene
Tog chancen og scorede diaset (Det smukkeste lokomotiv der nogensinde er
lavet), så nu mangler jeg bare at få lavet det til
papir
Adrian

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-11-07 16:32

Adrian Hjelmlslund wrote:
> Tak for svarene
> Tog chancen og scorede diaset (Det smukkeste lokomotiv der nogensinde er
> lavet), så nu mangler jeg bare at få lavet det til
> papir

Jeg har en mellemformat scanner, så Du kontakter Du mig. Så finder vi en
løsning på at få det scannet.

Er det den tyske strømlinede damper, eller hvilket lokomotiv mener Du er
det smukkeste ?

Bo //