Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D3 Tybjerg har testet det...
Fra : Bo Hellum

Dato : 31-10-07 14:12

Fra : Mogens Hansen

Dato : 31-10-07 16:29

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message
news:47287f1f$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ja hvis det har interesse..

Og man kan prøve det i weekenden
http://www.bingomesse.dk/
hvis man kommer forbi Taastrup.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : MW

Dato : 31-10-07 17:23

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:47287f1f$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ja hvis det har interesse..
>
> http://www.ttf.dk/Dansk/Tybjerg/Nyheder.aspx?M=News&PID=2647&NewsID=107
>
> Bo

Og man kan udholde de kvantespringendesuperekseptionelle tillægsord uden at
gå sukkerkold

MW

Fra : Michaelbs

Dato : 31-10-07 17:32

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Ja hvis det har interesse..
>
> http://www.ttf.dk/Dansk/Tybjerg/Nyheder.aspx?M=News&PID=2647&NewsID=107
>
> Bo

Det lyder jo næsten ufatteligt.
Hvis den anmeldelse holder, så fejer det jo gulv med alt hvad der står Canon
på.

Bare ærgerligt at det ikke kan tage Canon objektiver..

mvh Michaelbs

Fra : Søren Reinke

Dato : 31-10-07 18:10

Michaelbs wrote:

> "Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det lyder jo næsten ufatteligt.
> Hvis den anmeldelse holder, så fejer det jo gulv med alt hvad der står
> Canon på.

Så kan de være Canon's brugerne kan få sig noget billigt udstyr :)

Lad os håbe Nikon har bedre held med fejlfri high end model, end canon
har med deres 1D MK III

> Bare ærgerligt at det ikke kan tage Canon objektiver..

Pjat du kan sikker få en god pris for dit udstyr :)

Hilsen Søren

Fra : Bo Hellum

Dato : 31-10-07 18:19

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i meddelelsen
Michaelbs wrote:

> [...]

har med deres 1D MK III

> Bare ærgerligt at det ikke kan tage Canon objektiver..

Jeg regner med at få mit midt i november sammen med det nye 24-70, så skal
jeg nok teste det igennem og smide et par raw billeder her, så må vi se om
det kan alt det, det lover.

Bo

Fra : Søren Reinke

Dato : 31-10-07 18:46

Bo Hellum wrote:

> Jeg regner med at få mit midt i november sammen med det nye 24-70, så
> skal jeg nok teste det igennem og smide et par raw billeder her, så må
> vi se om det kan alt det, det lover.

Det ser jeg frem til.

Hvis det ikke er for meget bøvl, kan du komme til at købe et D300 også ?
Det er mere i min prisklasse :)

/Søren

Fra : Bo Hellum

Dato : 31-10-07 19:17

Bo Hellum wrote:

> [...]
> det kan alt det, det lover.

Det ser jeg frem til.

Hvis det ikke er for meget bøvl, kan du komme til at købe et D300 også ?

____
Min chef har bestilt et D300 og han er totalt newb, så det skal jeg sætte
ham ind i, så mon ikke der også kommer test skud fra det også..

Hygge

Bo

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-11-07 01:12

Bo Hellum wrote:
> [...]
>
> Jeg regner med at få mit midt i november sammen med det nye 24-70, så
> skal jeg nok teste det igennem og smide et par raw billeder her, så

Der er noget, der tyder på, at det først blir d. 30 november
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=25436153

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-11-07 00:53

Michaelbs wrote:
> [...]
> står Canon på.
>
> Bare ærgerligt at det ikke kan tage Canon objektiver..

En ting kan man sige om Nikon. De kan rejse en hype, der vil noget
Marketingsafdelingen hos Nikon må være ved at flække af stolthed.
Canon står fuldstændigt hjælpeløse i forhold til.

Bare se det store udvalg af Nikonambassadører - Kendte fotografer, som Moose
Peterson, Björn Rörsleth osv. Der er mange og løbende blir der lækket
godbidder og billeder i næsten 2 måneder, før maskinen er i handlen.
Det er sq effektivt.
Vi er vist mange, der er ved, eller overvejer, at springe på D3'eren.

Iøvrigt er den officielle releasedag for D3 først d. 30 november.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : MW

Dato : 01-11-07 12:54

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er sq effektivt.
> Vi er vist mange, der er ved, eller overvejer, at springe på D3'eren.

Hjulpet godt på vej af merkantile spindoktorer

MW

Fra : Jan Boegh

Dato : 01-11-07 16:34

Frodo Nifinger skrev i 47291535$0$90266$14726298@news.sunsite.dk dette:

> En ting kan man sige om Nikon. De kan rejse en hype, der vil noget

Nixen - det er alle de gearfreaks, der mener at det er af væsentlig
betydning at endevende et stykke isenkram en eller to måneder før det
udkommer. Omtrent lige så åndssvagt som når journalister kan bruge flere
dage og forsider til at gætte på udfaldet af en sag, der så bliver henvist
til en notits på side x, når den så bliver afgjort.

> Marketingsafdelingen hos Nikon må være ved at flække af stolthed.

Nej, de er ved at dø af grin over alle de klakører, der har fået sendt
afsted.

> [...]
> i handlen.
> Det er sq effektivt.
> Vi er vist mange, der er ved, eller overvejer, at springe på D3'eren.

Tjae - så er vi da også en hel del, der venter på at alle I andre ta'r
skraldet og køber når en gang vi _ved_, hvad det handler om og priserne er
stabiliseret på et niveau, der er realistisk.

vh
jan

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-11-07 01:40

Jan Boegh wrote:
> [...]
> bliver henvist til en notits på side x, når den så bliver afgjort.

> Nej, de er ved at dø af grin over alle de klakører, der har fået sendt

Ikke desto mindre er det en nøje koordineret makredsføring, der har skabt al
den virak omkring de nye kameraer.
Canonfolk er nøjagtigt lige så store gearheads som deres Nikonfæller.
Forskellen er den effektive markedsføring og den tidlige "announcement" og
relativt sene releasedato.
Og så den omfangsrige brug af særligt udvalgte, der får lov at prøve
kameraerne grundigt af mere end 2 måneder i forvejen.
Så Nikons marketingsflk griner ikke. De klapper hinanden på skuldrene pga
perfekt job udført.

Nikon har denne gang endda gjort den genistreg at lancere to highend
kameraer simultant. Resultatet skulle forhåbentlig blive, at presset
fordeles ud på begge modeller, og dermed to forskellige
produktionsfabrikker.
På den måde håber de vel, at kunnne følge med efterspørgslen istedet for at
gå i knæ i halve år som med den storsælgende D200.

> Tjae - så er vi da også en hel del, der venter på at alle I andre ta'r
> skraldet og køber når en gang vi _ved_, hvad det handler om og
> priserne er stabiliseret på et niveau, der er realistisk.

Well, jeg kommer ikke med i første bølge. At bestille et kamera til 32500 kr
kræver, at man har kapitalen stående klar og til rådighed. Beslutningen om
at skulle ha et er truffet, men jeg er ikke klar førend i foråret eller den
tidlige sommer. Beslutniingen ændres nok kun, hvis der skal tages stilling
til et nyt Nikon FXhus med flere pixels.

Men der er da ingen tvivl; I'm giddy as hell

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Jan Boegh

Dato : 02-11-07 13:15

Frodo Nifinger skrev i 472a71e1$0$90265$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Ikke desto mindre er det en nøje koordineret makredsføring, der har
> skabt al den virak omkring de nye kameraer.

Og det kan undre mig, at man forholder sig kritisk til
markedsføringsstrategier for så selv at være villig til energisk at føre
bolden frem.
Jeg kan forstå at man er 'nyttig idiot' - uforvarende - , men undrer mig
såre over at man samtidig kan anlægge disse metabetragtninger over
strategien uden selv at drage den (for mig) logiske konsekvens - ikke at
deltage i spasen.

> Men der er da ingen tvivl; I'm giddy as hell

Nej, det tror jeg faktisk fremgår ganske klart

vh
Jan

Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-11-07 17:42

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

[8<8<8<]
> En ting kan man sige om Nikon. De kan rejse en hype, der vil noget

Jamen så skal du da have lidt mere (mulvarp spanking):
http://www.daveblackphotography.com/workshop/11-2007.htm

Fordelene ved full-frame skal være Nikon brugerne velundt

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-11-07 18:07

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.daveblackphotography.com/workshop/11-2007.htm
>
> Fordelene ved full-frame skal være Nikon brugerne velundt

Det er fedt Nikon måske endelig leverer digital varen,
men de har tidligere lavet en masse hype og været helt
off side - såe jeg vil råde folk til lige at la' sedlerne ligge
under puden og få reality respons. Nogle har brændt
fingrene, med både Nikon og Canon. Tæl til 10 vær lidt
smart - "scenarie" du købte verdens hurtigst kamera 1d3
og drog ud i verden på opgave - grrrrr - og ikke en øre
i kompensation for et kamera der ikke kan fokusere.
Denne gang var Rob hurtig med at påpege fejlen, men
mange andre fejl er fejet under gulvtæppet. Så Jesper
og alle i andre glade knipsere, vent, vent, vent.. -max-

Fra : AON

Dato : 01-11-07 18:57

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mange andre fejl er fejet under gulvtæppet. Så Jesper
> og alle i andre glade knipsere, vent, vent, vent.. -max-

Nej køb køb køb så i kan blive tilfredse og vi måske kan blive overrasket af
jeres billeder

aon

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-11-07 19:19

"AON"

> Nej køb køb køb så i kan blive tilfredse og vi måske kan blive overrasket af jeres
> billeder
>
> aon

Fuck hvor har du dog ret.. )-max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-11-07 02:01

-max- wrote:

> [...]
> mange andre fejl er fejet under gulvtæppet. Så Jesper
> og alle i andre glade knipsere, vent, vent, vent.. -max-

Du kan være ganske rolig for mit vedkommende.
Jeg køber ikke D3'eren her og nu!
Ikke fordi jeg ikke vil Men fordi jeg ikke kan ...
Pengene skal lige være til rådighed.

Men kors, jeg glæder mig til at se rigtige tests.
Dpreview har bare at hive fingeren ud af rektrum og komme afsted.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Jan Boegh

Dato : 02-11-07 13:16

Frodo Nifinger skrev i 472a76a2$0$90264$14726298@news.sunsite.dk dette:

> rigtige tests.
> Dpreview

Et oxymoron?

vh

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : jakob

Dato : 31-10-07 18:46

Bo Hellum <sofus@post1.tele.dk> wrote:

> http://www.ttf.dk/Dansk/Tybjerg/Nyheder.aspx?M=News&PID=2647&NewsID=107

Jo det er jo meget godt, men manden er Nikon ambasadør i DK. Alene det
at man modtager en sådan titel gør jo at man ikke er helt så troværdig
som man ellers ville have været i test sammenhæng.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bo Hellum

Dato : 31-10-07 19:16

"jakob" <none@none.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> at man modtager en sådan titel gør jo at man ikke er helt så troværdig
> som man ellers ville have været i test sammenhæng.

Helt korrekt, men jeg tror nu ikke han vil skrive noget usant da han trods
alt har en forretning der skal køre rundt. Det kan jo så være at han
undlader at nævne de negative ting, hvis de er tilstede.

Bo

Fra : Jakob

Dato : 31-10-07 19:53

In article <4728c715$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
bo@hellums.dk says...
> Helt korrekt, men jeg tror nu ikke han vil skrive noget usant da han trods
> alt har en forretning der skal køre rundt. Det kan jo så være at han
> undlader at nævne de negative ting, hvis de er tilstede.

Det er jeg sådan set enig i. Jeg kender ham ikke og har ikke grund til
at tro at han lyver, men for mig og se kan det ikke tages meget mere
seriøst end al anden form for reklame.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan

Dato : 02-11-07 20:57

Der har tidligere været postet en sammenligning mellem Canon eos 1D III og
nikon D3 http://www.fredmiranda.com/forum/topic/577136 .
Der skrives stolpe op om hvor god den nye Nokon er, og det er den sikkert
også. Men det siger jo lige så mege om hvor langt Canon har været foran.
De billeder jeg har set ind til videre er da dødt løb op til de 3200 iso
hvad støj angår. Og alle de andre fuatures har canon jo også så.. Det er da
godt der kommer lidt konkurence, men jeg ser ingen grund til at Canon
brugere skulle skifte, i hvertfald ikke ud fra de foreløbige tests.