Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Endnu et Lightroom spørgsmål:
Fra : Michaelbs

Dato : 31-10-07 11:41

Når jeg sætter min kortlæser med (CF kortet i) til USB porten, så åbner
Lightroom automatisk og spørger om der skal importeres billeder. Sådan skal
det være.
Når jeg sætter min mobiltelefon til usb porten for at synce outlook og
andet, så starter Lightroom også automatisk. Sådan skal det IKKE være.
Er der en måde at sætte LR til at reagere som den gør på Kortlæser/CF kort
men ikke at reagere, når mobiltlf eller andre enheder tilsluttes usb?

mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-07 13:18

Mobiltelefonen dukker højst sandsynligt frem i Windows Explorer, noglelunde
på niveau med dine drev og control panel. Via. Windows Explorer højreklikker
du på mobiltelefonen og vælger "properties". Her skulle du kunne ændre en
indstilling til "do nothing". Jeg gætter at dette vil virke da det disabler
den event som angiveligt trigger lightroom importen.

Hvis lightroom har en "agent" i "notification området" (et ikon ved siden af
uret), kan du også prøve at se om denne skulle have en context menu ved
højreklik hvor du kan ændre indstillingerne.

Jeg gætter på at en af disse to fremgangsmåder vil kunne lede dig i retning
af at løse problemet.

Mvh.
Anja

Fra : Michaelbs

Dato : 31-10-07 13:39

"Truntes Mor" <skriv email adressen her> skrev i meddelelsen
> [...]
> kunne ændre en indstilling til "do nothing". Jeg gætter at dette vil virke
> da det disabler den event som angiveligt trigger lightroom importen.

Jamen jeg ønsker skam at der skal ske noget. Det software der hører til
mobilenheden WM 6 skal autostarte, når jeg sætter mobilen til USB.

> Hvis lightroom har en "agent" i "notification området" (et ikon ved siden
> af uret), kan du også prøve at se om denne skulle have en context menu ved
> højreklik hvor du kan ændre indstillingerne.

Det har Lightroom ikke.

> Jeg gætter på at en af disse to fremgangsmåder vil kunne lede dig i
> retning af at løse problemet.

Desværre ikke.
Ellers tak for hjælpen.

mvh Michael

Fra : Thomas Corell

Dato : 31-10-07 13:58

Michaelbs wrote:

> Jamen jeg ønsker skam at der skal ske noget. Det software der hører til
> mobilenheden WM 6 skal autostarte, når jeg sætter mobilen til USB.

Prøv at gå derind, hvis du kan sætte den til det du nævner, så er det
stedet du skal gøre det.

--
Don't waste space

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 01-11-07 10:06

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:47285bb6$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Er der en måde at sætte LR til at reagere som den gør på Kortlæser/CF kort
> men ikke at reagere, når mobiltlf eller andre enheder tilsluttes usb?

Øhh, er det ikke bare fordi du har billeder på din mobil, og LR restrerer
alt med billeder på, der tilsluttes?
Dvs enten finder den billeder, eller også gør den ikke. Altså valgbar
funktion og ikke medie.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-11-07 17:34

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in message
> [...]
> Er der en måde at sætte LR til at reagere som den gør på Kortlæser/CF kort
> men ikke at reagere, når mobiltlf eller andre enheder tilsluttes usb?

Hvis det kan glæde dig, så starter Lightroom også når jeg tilslutter min
TomTom Jeg er enig, det ville være rart at kunne vælge hvilke slags
enheder, der skal have LR's interesse.
Mvh,
Hans