Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Til Bo Bjerre - mht. store filer i LR
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 19:36

Jeg mener det var dig der tidligere spurgte til store filer i LR.

Jeg har netop prøvet at tilføje nogle 6400 dpi scans (6x6) til mit LR
bibliotek, og der fik jeg at vide at filen er for stor - så der er
tilsyneladende en max størrelse for LR

Thomas Schreiber

min blog - http://macfly.dk
min photoblog - http://thsch.com

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 19:39

Grænsen er 10000x10000 pixels.
kilde: http://www.adobeforums.com/webx/.3bc3164a

/Anja

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-10-07 19:46

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
>
> Jeg har netop prøvet at tilføje nogle 6400 dpi scans (6x6) til mit LR
> bibliotek, og der fik jeg at vide at filen er for stor - så der er

YES, det var mig. Jeg havde scannet i 4000dpi og 6x6, der reelt er
56x56mm, svarende til at jeg laver ca 8.800x8.800 pixels.

Jeg opfattede på det Mogens skrev om den spejlvendte røde fejlmelding at
det ikke var en begrænsning på 10.000x10.000 pixels, jeg løb ind i, men
derimod en programmeringsfejl, som er kendt a'dobe, og tilsyneladende
ikke er til stede i Mac udgaven.

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 20:11

On 2007-10-30 19:45:37 +0100, Bo Bjerre <Bo@fjernes-sarek.dk> said:

> [...]
> men derimod en programmeringsfejl, som er kendt a'dobe, og
> tilsyneladende ikke er til stede i Mac udgaven.

Mine billeder er lidt over 14000x14000 og jeg sidder på mac. Men hvis
grænsen er 10Kpxl så er det jo nok derfor

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-10-07 23:12

Thomas Schreiber wrote:

> Mine billeder er lidt over 14000x14000 og jeg sidder på mac. Men hvis
> grænsen er 10Kpxl så er det jo nok derfor

Har Du osse erfaring for at der kan hentes mere ved at scanne med
opløslighed, der er højere end "kornstørrelesen"?

Hvilken scanner bruger Du ?

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-07 12:17

On 2007-10-30 23:12:17 +0100, Bo Bjerre <Bo@fjernes-sarek.dk> said:
> Har Du osse erfaring for at der kan hentes mere ved at scanne med
> opløslighed, der er højere end "kornstørrelesen"?

Jeg bruger den største opløsning jeg kan, og nedskalerer bagefter.

> Hvilken scanner bruger Du ?

Epson V700 (eller er det 750?, uhm er ikke sikker)