Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Reparere beskadigede jpeg filer
Fra : Rainman

Dato : 24-10-07 14:19

Efter at jeg har fået nyt kamera døjer jeg en del med at mange billeder
er ødelagte. Måske har det noget at gøre med at jeg tager flashkortet ud
og blot fører over til min harddisk udenom kamerasoftwaren. Teoretiske
skulle det vel fungere fint, men jeg observerede at en fil der var
korrupt efter at jeg havde kopieret over, kunne hentes i fin stand når
kameraet blev sat direkte i PC'en via USB.

Men hvad gør jeg med de små 100 billeder jeg har liggende som lige nu er
ubrugelige? Størrelserne ser fine ud, så jeg tror en eller anden
"bagatel" er ødelagt.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-07 09:09

"Rainman" <rainman@rainman.dk> wrote in message
> [...]
> at jeg havde kopieret over, kunne hentes i fin stand når kameraet blev sat

Det lyder som om din kortlæser er defekt, så få lige den skiftet.

> Men hvad gør jeg med de små 100 billeder jeg har liggende som lige nu er
> ubrugelige? Størrelserne ser fine ud, så jeg tror en eller anden "bagatel"
> er ødelagt.

F.eks. http://www.z-a-recovery.com/digital-image-recovery.htm, men køb lige
den føromtalte kortlæser inden du går i gang

Et lille fif der har forskånet mig for nogen form for problemer med
beskadigede billeder, er at formattere kortet i kameraet HVER gang jeg har
tømt det.
Det giver en ny FAT-tabel der med garanti er ok, hvilket den ikke altid er
efter gentagne sletninger, eller endnu værre ved at formattere i PC'en

/Alex

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 30-10-07 10:37

> F.eks. http://www.z-a-recovery.com/digital-image-recovery.htm, men køb
> lige den føromtalte kortlæser inden du går i gang

Jeg har et tilsvarende problem og har også forsøgt dette program (+ et par
andre) men uden held.

Er der nogen der kender til et program som specifikt er beregnet på Sony
Memorystick? (den oprindelige udgave - ikke Pro)

Mit kamera har været borte/stjålet (lang historie) og er nu komme tilbage
igen via hittegodskontoret. Men den idi.. der har siddet på kameraet i
mellemtiden har benyttet kameraet og har fået slettet mine billeder. Det
undrer mig at de 3-4 programmer jeg har prøvet slet ikke finder noget som
helst da jeg havde et par hundrede billeder i alt fordelt på to memory
sticks.

Olav