Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Software genkendelse af ansigter/personer ~
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 19:08

Hvilke muligheder har jeg for at tilføje metadata med personers navne
automatisk?

Jeg ønsker at udpege en persons ansigt på et enkelt billede og angive
metadata med personens navn. Herefter gennemsøger softwaren hele min foto
database og anvender ansigts/person genkendelse til at tagge alle de øvrige
billeder i databasen, i det omfang det er muligt.

Findes der overhovedet sådan noget som er tilgængeligt i almindelig handel?
Hvis der gør, er der så nogen som har erfaring med det og kan komme med
nogen anbefalinger. Teknologien er allerede opfundet og anvendes i
sikkerhedsbranchen i forbindelse med video overvågning, fx. i lufthavne osv.

Mvh.
Anja

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-10-07 20:16

Truntes Mor wrote:

> Hvilke muligheder har jeg for at tilføje metadata med personers
> navne automatisk?

Adobe Elements har en light-version af det. Dels kan den finde ansigter
i din billedsamling (hvis personerne kigger mod kameraet), dels kan du
vælge 5 billeder af samme objekt og bede den finde lignende billeder.

Delen med at finde ansigter generelt virker rigtig godt, men da jeg
prøvede find-lignende-billeder funktionen tilbage i version 4 (eller
var det 5?), var den temmelig ringe til at finde flere billeder af
samme person.

Den kan hentes i en prøveversion fra Adobe på
http://www.adobe.com/products/photoshopelwin/features/
--
JPEGCrops 0.7.5 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/