Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af kamera i USA online,
Fra : Bjarne

Dato : 23-10-07 15:08

Har nogen her i gruppen prøvet at købe kamera i USA via online forretning?

Jeg har en adresse i USA jeg kan få tingene sendt til, men der er mange
underlige forretninger på nettet så det ikke til at vide hvilken en man bør
anvende. Så kunne være rart hvis der var nogle erfaringer?

mvh
Bjarne

Fra : jcjensen

Dato : 23-10-07 15:32

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> wrote in

> Har nogen her i gruppen prøvet at købe kamera i USA via online
> forretning?

Ikke kamera, men andet grej - objektiver bl.a. Jeg har handlet hos B&H
og har været godt tilfreds.

> Jeg har en adresse i USA jeg kan få tingene sendt til, men der er
> mange underlige forretninger på nettet så det ikke til at vide hvilken
> en man bør anvende. Så kunne være rart hvis der var nogle erfaringer?

Det er langt fra alle forretninger, der vil sende til en anden adresse
end den, der står på betalingskortet. Man kan som regel heller ikke få
sendt til hoteller o.l. Men hvis du er i den heldige situation at have
familie/bekendte, der kan købe for dig, er det en stor fordel. Bl.a. at
man ikke behøver at betale fragt frem og tilbage over Atlanten, hvis
varen har mangler.

De gode forretninger, jeg kender ligger i NY, så hvis din adresse
befinder sig i NY (staten), kommer du til at betale sales-tax. I så fald
skal man måske prøve at finde en god forretning i en anden stat.

Velrenommerede er B&H (www.bhphotovideo.com), Adorama (www.adorama.com)
og Amazon, som åbenbart handler med andet end bøger. Jeg kender kun selv
B&H.

Der er grund til at være meget, meget forsigtig. Jeg har rundt omkring
læst en række artikler om det, amerikanerne kalder "scam". Jeg har et
enkelt link ved hånden til Ken Rockwell, men jeg har set adskillige
andre lignende vejledninger: http://www.kenrockwell.com/tech/buy.htm

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen

Fra : Michaelbs

Dato : 23-10-07 15:53

"jcjensen" <jcjensen@formegetspam.esenet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og har været godt tilfreds.

> Det er langt fra alle forretninger, der vil sende til en anden adresse

B&H vil gerne sende til en anden adresse end den på kreditkortet.
De laver bare et lille tjek hos den, man så vil sende til.

mvh Michael

Fra : Bjarne

Dato : 23-10-07 20:50

Super, tak for begge indslag. Nu kommer jeg nok videre med det jeg skal.

mvh
Bjarne

Fra : jcjensen

Dato : 23-10-07 21:31

> B&H vil gerne sende til en anden adresse end den på kreditkortet.
> De laver bare et lille tjek hos den, man så vil sende til.

Tak for den oplysning - det troede jeg faktisk ikke. Jeg mener dog stadig
at kunne huske, at de ikke vil sende til midlertidige adresser.

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen