MS Windows
briani 27239
Fjernkontrol af pc
Fra : ___P.Sir

Dato : 03-11-07 11:27

Ved ikke lige om denne gruppe er den korrekte - ellers må I henvise mig
videre.
Men jeg ønsker at kunne komme ind på min hjemmecomputer fra andre steder i
verden.
Hvordan gøres det? Hvad skal der til af software, opsætning af XP osv.?
preben

--
www.granvista.dk
Din feriehacienda i Spanien...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-11-07 11:36

On Sat, 3 Nov 2007 11:27:17 +0100, "___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>verden.
>Hvordan gøres det? Hvad skal der til af software, opsætning af XP osv.?

Hvis du kører XP Pro kan du bruge det indbyggede Fjernskrivebord - Kør
SYSDM.CPL fra 'Kør..' og kig under fanebladet 'Fjernforbindelser'.
Foreslår du 'leger' lidt med funktionen internt på dit lokale netværk,
inden du åbner forbindelsen ud til internettet.

XP Home har ikke fjernskrivebords funktionen, så der kommer du til at
bruge 3-parts løsninger som VNC, kig f.eks på http://www.realvnc.com/
(Start med Free Edition der sikkert vil dække dine behov)...

<mlr>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-11-07 17:08

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev

> Hvordan gøres det? Hvad skal der til af software, opsætning af XP osv.?
> preben

Kan anbefale tight VNC

Burde virke ud af æsken, blot du åbner de respektive porte. Brug ikke
programmets standardporte, men dine egne. Det giver en *lille* smule mere
sikkerhed.

Claus

Fra : Peter Martinsen

Dato : 04-11-07 16:52

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> verden.
> Hvordan gøres det? Hvad skal der til af software, opsætning af XP osv.?

www.logmein.com er bare super og free !

Mvh Peter

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-11-07 17:21

<http://www.amset.info/windows/netmeeting.asp>

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : tottee

Dato : 08-11-07 16:11

On Nov 3, 11:27 am, "___P.Sir" <remove_...@adslhome.dk> wrote:
> [...]
> verden.
> Hvordan gøres det? Hvad skal der til af software, opsætning af XP osv..?

Hej Preben

Der fiindes en del forskellige gratis programmer der kan give dig
adgang, selv bruger jeg www.ntrconnect.com der er en gratis version og
en version der kan lidt mere men så også koster lidt

Fra : tottee

Dato : 19-12-07 01:50

> [...]
> verden.
> Hvordan gøres det? Hvad skal der til af software, opsætning af XP osv.?

Hej Preben,

Der er en masse forskellige programmer til dette som er gratis, selv
bruger jeg www.ntrconnect.com, godt godt den betalende men de har en
gratis version.

/henrik

Fra : Rainman

Dato : 19-12-07 10:55

tottee wrote:

> Hej Preben,
>
> Der er en masse forskellige programmer til dette som er gratis, selv
> [...]
Logmein.com har en god og gratis løsning. De har også Hamachi hvorved du
kan lave et krypteret netværk og køre Remote Desktop (følger med XP)
igennem dette. Du får ikke noget der fungerer bedre end Remote Desktop.