MS Windows
briani 27239
XP SP2 download
Fra : Kim Schroeder

Dato : 03-11-07 00:38

Jeg vil gerne downloade SP2 (dansk) - altså uden at installere i første omgang.
Hos Win Update kan man kun hente og installere på en gang (såvidt jeg kan se).
Ellers kan man betale kr. 60,- for at få den tilsendt på CD..

Faldt over dette:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&DisplayLang=en

Er den meget forskellig fra rugbrødsudgaven af SP2 og/eller er der andre steder
at hente SP2 ?

Vil SP3 som Microsoft udkommer med i 2008 kræve SP2, eller kan man mon
opgradere direkte fra SP1 ?

Kim

Fra : kep

Dato : 03-11-07 00:49

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> steder
> at hente SP2 ?
>
> Vil SP3 som Microsoft udkommer med i 2008 kræve SP2, eller kan man mon

Hej
Du kan hente SP2 her
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

kep

Fra : Ole C

Dato : 03-11-07 00:54

Kim Schroeder skrev blandt andet:

> Jeg vil gerne downloade SP2 (dansk) - altså uden at installere i
> første omgang.

Hvorfor dog ikke? - Det er da på høje tid, da en SP1 installation er meget
sårbar.

> [...]
>
> Er den meget forskellig fra rugbrødsudgaven af SP2 og/eller er der

Det er den samme - men du skal jo altså lige sørge for at hente den danske
udgave, da det er den du ønsker.

> Vil SP3 som Microsoft udkommer med i 2008 kræve SP2, eller kan man mon
> opgradere direkte fra SP1 ?

Rent gætværk, men man vil formentlig kunne opgradere direkte fra SP1 -
ligesom SP2 ikke kræver at der i forvejen er SP1 på maskinen.
Her kan du i øvrigt også hente SP2:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

--
vh
Ole C.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 03-11-07 01:27

Tak for hjælpen til jer begge.

Arbejder på at få en printer (Canon LBP 660) til at virke under SP2.
Den virker under SP1 - men jeg opgav for år tilbage at få den til at
fungere med SP2.

Jeg vil gerne give det et nyt forsøg, dels fordi jeg har tonerpatroner
på lager - dels fordi jeg gerne vil kunne hente fra Win Update igen.

I hardware-gruppen er der een, som har fået det til at virke - så
nu får vi se. Mangler bare lidt flere oplysninger.

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 25-12-07 04:34

Tak for linket

Opdaterede (igen) til SP2 og Canon printeren virker denne gang, som om intet var hændt...
- tror at den hørte, at jeg før jul ringede og bestilte en ny HP laser forvisset
om, at jeg helt sikkert ville få bøvl med den igen.

Ganske pudsigt at en 12 år gammel printer med en fin mærkat "Designed for
Windows 95" på forsiden alligevel beslutter sig for at virke (med en Win 2000
driver) sammen med XP SP2.
Miraklernes tid er ikke forbi - og jeg har nu en ny Laserprinter på lager afventende
fremtidige eventyr.

Kim