MS Windows
briani 27239
Forlænge slumre i Vista
Fra : Jan Tønder

Dato : 02-11-07 14:14

Hej.

Når jeg køre slumretilstand i nogle timer, går min PC (Vista Premium) i
standby. Hvordan forlænger jeg tiden i slumretilstand, så min PC også efter
en nat hurtig kan vækkes til live igen?

Hilsen

Jan T

Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-11-07 16:21

Jan Tønder wrote:
> Når jeg køre slumretilstand i nogle timer, går min PC (Vista Premium) i
> standby. Hvordan forlænger jeg tiden i slumretilstand, så min PC også
> efter en nat hurtig kan vækkes til live igen?

Jeg tror du måske forvirrer begreberne her. Det hjælper selvfølgelig
ikke at de er renamede i Vista. Her er listen som jeg ser det:

- Suspend to RAM (STR). Også kaldet standby (Win XP) eller
sleep/slumre(Vista). Her holdes der liv i RAM'en, og CPU'en og det meste
af resten af systemet slukkes.

- Suspend to disk (STD). Også kaldet hibernate/dvale (Vista og XP).
Indholdet af RAM skrives til disken, så det kan loades ved næste
systemstart. Systemet er i praksis slukket, hvilket sparer en del mere
strøm end STR. Til gengæld tager det længere tid at boote igen.

Jeg går ud fra at du vil ændre forholdet mellem de to. Du skal ind under
strømstyringen i kontrol panelet, hvor du kan sætte tiden der går før
systemet går i STR i forhold til STD. Du kan også helt slå
hibernate/dvale fra (samme sted). Det vil samtidig frigive lidt ekstra
plads på dit systemdrev, da hibernate filen forsvinder.

/Jacob

Fra : Jan Tønder

Dato : 08-11-07 08:14

Hej Jacob.