MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
msconfig.exe og WIN 2000 Pro
Fra : Viktor Andersen

Dato : 01-11-07 18:55

I Windows XP kan man bl.a. rydde op i opstartsfilerne ved hjælp af
kommandoen msconfig.exe, der åbner systemskonfigurations prograamet,
hvorefter man under fanebladet start kan fjerne flueben.

Hvad gør man i WIN 2000 Pro, som jeg har installeret på min bærbare? Jeg
vil gerne have ryddet lidt op i alle de ikoner, der ligger nede i højre
hjørne.

mvh
Viktor

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-11-07 19:22

"Viktor Andersen" <virgilanteµ@sol.dk> skrev :

>Hvad gør man i WIN 2000 Pro, som jeg har installeret på min bærbare? Jeg
>vil gerne have ryddet lidt op i alle de ikoner, der ligger nede i højre
>hjørne.

Bruger dem fra XP, kopier den ind og ignorer fejlmeddelelese, når
du bruger den første gang.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-11-07 19:49

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Bruger dem fra XP, kopier den ind og ignorer fejlmeddelelese, når
> du bruger den første gang.

Eller bruger den her, den viser et par ting mere end msconfig
(og dermed også et par ting mere at kage rundt i )
http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/Utilities/AutoRuns.mspx

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 01-11-07 19:49

Den Thu, 01 Nov 2007 19:21:35 +0100 skrev Kerim Ellentoft:

> Bruger dem fra XP, kopier den ind og ignorer fejlmeddelelese, når du
> bruger den første gang.
Jeg vil tro man så overtræder sin licens.

med regedit som følger alle windowserne kan man redigere i hvilke
programmer der startes.

ud fra hukommelsen er det i
HKLM/software/microsoft/windows/currentcontrolset/run

og så også lige kigge samme sted under HKCU

/A

Fra : Viktor Andersen

Dato : 01-11-07 21:15

"Viktor Andersen" <virgilanteµ@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh
> Viktor
>Mit problem er løst - alle tiders - tak for hjælpen alle sammen!

Viktor

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-11-07 11:58

Viktor Andersen wrote:

> Hvad gør man i WIN 2000 Pro, som jeg har installeret på min bærbare? Jeg

http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Jesper Poulsen

Fra : Viktor Andersen

Dato : 02-11-07 23:07

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Tak for tipset, Jesper.

Det er også værd at forsøge at lege lidt med!

Hilsen
Viktor

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-11-07 02:53

Viktor Andersen wrote:

> Det er også værd at forsøge at lege lidt med!

Den "løber i cirkler omkring" msconfig

Jesper Poulsen