MS Windows
briani 27239
Langsom opstart/login (XP) ?
Fra : Simon

Dato : 01-11-07 09:27

I et stykke tid synes jeg min pc har været laang tid om at komme fra
login til 'brugsklar' tilstand.

Hvad kan jeg gøre for at "fejl"finde/rense/optimere?
Umiddelbart efter boot har jeg ca. 35 processer kørende (skærmdump:
http://kortlink.dk/4d2d) Ser I noget usædvanligt dér?

Acer Pentium M, 768 MB ram, Hitachi 40 GB HD, XP Pro er installeret for
knap ét år siden på 15 GB partition (alle prog og data søgt holdt på
separat part.), defragmenteret og AdAware scannet med mellemrum.
Tak.

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 01-11-07 09:34

Har du prøvet programmet SuperAntiSpyware ?

Du skal sørge for at opdatere din 'snavs' programmer, og evt. køre dem
oftere end du tilsyneladende gør.

Fra : Simon

Dato : 03-11-07 11:50

Anders (6400 Sønderborg) wrote:
> Har du prøvet programmet SuperAntiSpyware ?

Tak for forslaget, kiggede lidt på det og fandt middelmådig omtale
på PC Magazine. Valgte i stedet SpyBot som kan fås gratis i 15 dage
(http://kortlink.dk/4d7z). Det fandt intet af betydning.

Ny defrag af både D: og C: gav kun forbedring fra ca 2:20 til 1:55 fra
trykket på startknap til Firefox står klar. Hm. Det er vist kun
nyinstallering som kan hjælpe...

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 01-11-07 10:24
Fra : Simon

Dato : 03-11-07 11:56

> _bootvis.asp

Det havde jeg aldrig hørt om før.. Fattede ikke ret meget før jeg fandt
mig en guide (http://www.gilsmethod.com/node/50).. - Det gav desværre
ikke yderligere forbedring.

Fra : kep

Dato : 03-11-07 12:12

> [...]
> Simon | __o
> Men are from here, and women | _`\ \_
> are from way the hell over there. | (_)/ (_)

Hej
Der er nogle tips her
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41120

kep

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-11-07 12:26

On Thu, 01 Nov 2007 09:26:39 +0100, Simon
<s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> wrote:

>I et stykke tid synes jeg min pc har været laang tid om at komme fra
>login til 'brugsklar' tilstand.

Langsom opstart er typisk relateret til netværket, bl.a. genopsætning
af netværksdrev og printere, gennemsøgning af netværket efter delte
resourcer, etc.

Du kan jo prøve at rydde op, dvs fjerne unødvendige netværkssteder,
netværksdrev og netværksprintere.

Prøv at fjerne fluebenet 'Søg automatisk efter netværksmapper og
-printere' i 'Mappeindstillinger'.

<mlr>

Fra : Simon

Dato : 03-11-07 12:52

> Langsom opstart er typisk relateret til netværket,

Det har jeg også læst. Men jeg HAR ingen netværk, printere osv., så det
er ikke dét. :)

> Prøv at fjerne fluebenet 'Søg automatisk efter netværksmapper og

Er allerede væk.

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 03-11-07 13:35

Tag en backup af det mest nødvendige, og lav en geninstallering af XP...

Det plejer at hjælpe - gør det selv hver 3. måned.

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 03-11-07 20:29

"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Tag en backup af det mest nødvendige, og lav en geninstallering af XP...
>
> Det plejer at hjælpe - gør det selv hver 3. måned.

> "Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Hej Simon, jeg havde det samme problem på min bærbare og det var en fejl i
SuperAntiSpyware. Supporten var ikke til meget hjælp da de pure afviste at
der kunne være noget galt med deres program, men efter en afinstallering
virkede alt som det skulle.

Kan det tænkes at du har fået installeret et lign. program som ligger i
baggrunden og sløver maskinen ned under opstart. F.eks. Spyware Doctor,
Norton, Kapersky, Norman, Trend micro, SuperAntiSpyware. I så fald vil jeg
anbefale dig at downloade den sidste nye Bullguard på en anden pc og lægge
den på en cd. Derefter tage din maskine fra nettet og afinstallere alle dine
sikkerhedsprogrammer og checke om den blev hurtigere.

Så installere Bullguard og køre en fuld skanning efter du har opdateret
programmet. Hvorfor netop dette program spørger du sikkert, jo fordi der er
indbygget hotline i programmet hvor du kan få hjælp med det samme:) Desuden
er programmet Antispyware, antivirus, anti Spam og firewall i et program.

Det er op til dig selv om du vil beholde programmet bagefter, jeg valgte at
fjerne det da det sløvede min pc ned men det var min gamle bærbar. Jeg skal
have afprøvet det på min nye for at se hvordan det går der, og fungerer det
køber jeg programmet.

Jan

Fra : kep

Dato : 04-11-07 13:42

"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Tag en backup af det mest nødvendige, og lav en geninstallering af XP...
>
> Det plejer at hjælpe - gør det selv hver 3. måned.

Hej
Hver 3. måned - er det "normalt" ?
Min nuværende installation er godt 3 mdr. gammel
og den spinder stadig som en missekat. Jeg har installeret og
afinstalleret en del programmer i det forløbne tidsrum.
Hvad er det egentlig som slider på et OS ? I teorien skulle
en installation vel kunne holde indtil harddisken står af - eller hva`.

kep

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-11-07 13:45

kep skrev: