MS Windows
briani 27239
Genvejstast til tegnoversigt.
Fra : Wolle

Dato : 28-10-07 18:44

Hej.

Kan en tast på tastaturet laves til genvejstast til et bestemt tegn i
tegnoversigt.
I mit tilfælde til bl.a. vertical line - | .
Bruger XP Home og alm. standard tastatur.
Har fundet ud af at kopiere tegnet og indsætte, men det ville være nemmere
med en genvejstast.
Kunne ikke finde ud af en forklaring omkring unicode værdi, ligesom en
forklaret værdi, f.eks ALT + 00128 ikke viste sig i min tegnoversigt.

Mvh. Ole

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-10-07 19:43

"Wolle" <lemoSLET@pc.dk> skrev i en meddelelse news:4724ca89$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Kunne ikke finde ud af en forklaring omkring unicode værdi, ligesom en forklaret værdi, f.eks ALT + 00128 ikke viste sig i min

Ved ikke med hensyn til genvejstast og tegnoversigt,
men | er jo bare at holde Altgr ned og trykke
på det tegn der ligger imellem "+" og "backspace."

Jan Rasmussen

Fra : Akadut

Dato : 28-10-07 20:41

"Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i en meddelelse
> [...]
> men | er jo bare at holde Altgr ned og trykke
> på det tegn der ligger imellem "+" og "backspace."

Nu skulle det jo nødigt blive for let. Spørgeren er formentlig tidligere
Mac-bruger.

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-10-07 07:51

Akadut wrote:
> Nu skulle det jo nødigt blive for let. Spørgeren er formentlig tidligere
> Mac-bruger.

Hvor tegnet, så vidt jeg husker, findes ved at trykke på enten COMMAND
(Æble tasten) eller Option (ALT) samtidig med at man trykker på i'et.
Det er faktisk ca. lige så nemt som på en PC.

- Chano Andersen

Fra : Akadut

Dato : 30-10-07 08:28

"Chano Andersen" <usenet@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor tegnet, så vidt jeg husker, findes ved at trykke på enten COMMAND
> (Æble tasten) eller Option (ALT) samtidig med at man trykker på i'et. Det
> er faktisk ca. lige så nemt som på en PC.

Det er næsten lige så let som 'genvejstasten' i Word til §-tegnet:
Skift+½...

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 28-10-07 19:45

"Wolle" skrev
> Kan en tast på tastaturet laves til genvejstast til et bestemt tegn i
> tegnoversigt.
> I mit tilfælde til bl.a. vertical line - | .
> Bruger XP Home og alm. standard tastatur.

Jeg tror at
HotKeyz - Windows Hotkey Creator, freeware
http://www.skynergy.com/hotkeyz.html
kan løse opgaven.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Bufferzz

Dato : 28-10-07 20:01

> I mit tilfælde til bl.a. vertical line - | .

Ctrl + Alt + |

Fra : Wolle

Dato : 28-10-07 21:36

> [...]
> Kunne ikke finde ud af en forklaring omkring unicode værdi, ligesom en
> forklaret værdi, f.eks ALT + 00128 ikke viste sig i min tegnoversigt.

Mange tak til alle.
Det var enkelt og nemt og lige, hvad jeg skulle bruge.

Mvh. Ole