MS Windows
briani 27239
Filnavne i Explorer
Fra : Rado

Dato : 27-10-07 12:00

Jeg sad og ledte efter en bestemt fil i Explorer, den kunne sagtens
findes via søgning, men jeg kunne ikke finde den der hvor den skulle
være ifølge filnavn.

Til sidst fandt jeg så årsagen - Explorer lister filerne på en for mig
at se ulogisk måde, antagelig fordi bogstaver og tal er blandet sammen
i filnavnene. Se screenshot her:

http://zantra.dk/temp/folderlist.gif

Jeg ville forvente at f.ex. alle filer der begynder med FOL026 listes
før alle filer der begynder med FOL066, men det hele er bare rodet
sammen på en uigennemskuelig måde.

Er der en logik i det her, og i så fald hvori består den?

--
Rado

"The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge."

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-10-07 12:21

On Sat, 27 Oct 2007 12:59:47 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>sammen på en uigennemskuelig måde.
>
>Er der en logik i det her, og i så fald hvori består den?

Jo, der er en logik...

Der sorteres efter den numeriske værdi af cifrene:

FOL 38 C 6
FOL 42 E
FOL 64 F 5
FOL 66 B 6
FOL 74 A 6
FOL 76 CA
FOL 78 BF
FOL 268 C
FOL 385 A

etc...

Spørg mig ikke hvorfor...

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-10-07 12:29

On Sat, 27 Oct 2007 13:21:04 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>Spørg mig ikke hvorfor...

Så skidt da, forklaringen kommer her:

http://support.microsoft.com/kb/319827

<mlr>

Fra : Rado

Dato : 27-10-07 13:21

On Sat, 27 Oct 2007 13:29:24 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>Så skidt da, forklaringen kommer her:
>
>http://support.microsoft.com/kb/319827

OK, tak! Jeg har netop tidligere kørt Win2000, og der fungerer tingene
så på den "gamle" måde.

Hvad der så er smartest ved jeg ikke rigtig, det er vist lidt af et
"vælge mellem pest og kolera" dilemma. I alt fald hvis man ikke har
autistiske færdigheder...