MS Windows
briani 27239
F1 for at komme helt til skrivebord
Fra : Thomsen

Dato : 25-10-07 15:34

Hej
Når jeg starter min maskine op, popper der to muligheder frem: "F1" (for at
fortsætte opstart) eller Del (til at gå i opsætning).
Men hvad kan jeg gøre for at opstarten går direkte til Windows skrivebord
når jeg tænder maskinen.

mvh Ole

Fra : sls\(2770\)

Dato : 25-10-07 18:54

"Thomsen" <othomsen@gmmmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at fortsætte opstart) eller Del (til at gå i opsætning).
> Men hvad kan jeg gøre for at opstarten går direkte til Windows skrivebord

Måske skal du i opsætning, og vælge save?

Fra : Thomsen

Dato : 25-10-07 21:12

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomsen" <othomsen@gmmmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Måske skal du i opsætning, og vælge save?

Tak for svaret, men det hjalp desværre ikke

mvh Ole

Fra : Fjollefrans

Dato : 25-10-07 22:47

> Tak for svaret, men det hjalp desværre ikke

hvis den glemmer opsætningen hver gang er det sikkert batteriet på
bundkortet der skal skiftes, i de fleste tilfælde er det let at gøre. der
sidder et rundt knapbatteri et sted som kan vippes op, og så skal du bare
have fat på et magen til.

- FF

Fra : Thomsen

Dato : 26-10-07 00:39

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sidder et rundt knapbatteri et sted som kan vippes op, og så skal du bare

Okay.
Men er der noget specielt i opsæningen der skal stilles på, for at den skal
kunne drøner igennem opstarten uden stop?
Eller er det bare det, at udføre et "save" i opsætninge, som burde være nok.
Hvis der ellers er power i batteriet på bundkortet.

mvh Ole

Fra : Pico

Dato : 25-10-07 22:53

Thomsen wrote:
> [...]
> (for at fortsætte opstart) eller Del (til at gå i opsætning).
> Men hvad kan jeg gøre for at opstarten går direkte til Windows

Det har jeg oplevet med masser af maskiner, det skyldes næsten altid at der
er lavet et eller andet om på indstillingerne i BIOS, det kan være mange
ting, ny HD, anden RAM, et program der har ændret i bios osv. Du er nød til
at finde fejlen, altså tryk Del og trevl Bios igennem, kan du ikke finde
noget du synes er forkert kan du prøve at vælge punktet "Save Bios Default",
betegnelsen er selvfølgelig afhængi af hvilke bios du har.
--
MVH
Pico

Fra : Thomsen

Dato : 26-10-07 00:47

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> finde noget du synes er forkert kan du prøve at vælge punktet "Save Bios
> Default", betegnelsen er selvfølgelig afhængi af hvilke bios du har.

(Missede lige dit svar i første gennemkik)
Jamen jeg vil da lige prøve at kigge på BIOS.
Har foresten glemt at sige, at problemet faktisk opstod efter at jeg havde
indstalleret ny skærmdriver.
Skal lige prøve at gennemskue hvad der kan ske ved at vælge "Save Bios
Default".

mvh Ole