MS Windows
briani 27239
Få administrator rettigheder
Fra : steen

Dato : 24-10-07 21:13

Hej,

jeg prøver at installeret email programmet Evolution til Windows.

Er det muligt at få administrator rettigheder til min Windows XP, så
jeg kan bruge programmet?

Gerne så jeg kan gøre det uden at skulle skifte bruger.

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen

Steen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-10-07 21:23

On Wed, 24 Oct 2007 13:13:14 -0700, steen <steengod@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>jeg kan bruge programmet?
>
>Gerne så jeg kan gøre det uden at skulle skifte bruger.

Det kan administratoren på din computer / domæne

<mlr>

Fra : steen

Dato : 24-10-07 21:35

On 24 Okt., 22:22, Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:

> Det kan administratoren på din computer / domæne
>
> <mlr>

Administratoren må være mig.

Det er mig der har installeret Windows

Hilsen

Steen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-10-07 21:58

On Wed, 24 Oct 2007 13:34:39 -0700, steen <steengod@hotmail.com>
wrote:

>Administratoren må være mig.
>Det er mig der har installeret Windows

Ok, men så er du vel allerede administrator ?

Hvis ikke har du i hvert fald et problem, for man kommer ikke langt i
XP uden Admnistrator rettigheder

Men prøv i givet fald at logge på som Admnistrator uden password -
Kommer du ind, kalder du programmet LUSRMGR.MSC i Start menu'ens
'Kør..' hvorefter du tilføjer din bruger konto til administrator
gruppen...

<mlr>

Fra : steen

Dato : 24-10-07 21:56

On 24 Okt., 22:34, steen <steen...@hotmail.com> wrote:

> Administratoren må være mig.
>
> Det er mig der har installeret Windows
>
> Hilsen
>
> Steen

Programmet skriver jeg ikke har adgang til nogle mapper, så jeg kan
ikke importere mine gamle emails til Windows.

I Linux åbner man bare konsolen og skriver "su -" efterfulgt af et
kodeord og så har man rettighederne som administrator.

Findes der ikke noget lignende til Windows?

Jeg mener ikke jeg har oprettet andre brugere til computeren end den
jeg sidder ved nu.

Hilsen

Steen

Fra : steen

Dato : 24-10-07 22:11

On 24 Okt., 22:58, Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:

> [...]
> Kommer du ind, kalder du programmet LUSRMGR.MSC i Start menu'ens
> 'Kør..' hvorefter du tilføjer din bruger konto til administrator

øv det kunne jeg ikke.

Når jeg går ind i den under denne bruger tilhører jeg gruppen
Administratorer.

Er det godt nok, eller skulle jeg have installeret en administrator
konto inden jeg installerede bruger kontoen?

Hilsen

Steen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-10-07 22:21

On Wed, 24 Oct 2007 14:10:52 -0700, steen <steengod@hotmail.com>
wrote:

>Når jeg går ind i den under denne bruger tilhører jeg gruppen
>Administratorer.

Ok, men så du Administrator...

Så ligger dit problem et helt andet sted...

Du skriver om mapper du ikke kan komme ind i - Stammer disse mapper
fra en anden / tidligere windows installation ?

<mlr>

Fra : steen

Dato : 24-10-07 22:17

On 24 Okt., 23:10, steen <steen...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Er det godt nok, eller skulle jeg have installeret en administrator
> konto inden jeg installerede bruger kontoen?

Det var noget værre sludder, jeg skulle bare bruge det kodeord jeg
havde oprettet.

Skal jeg så bare downloade og installere programmet fra Administrator
kontoen, eller skal jeg installere det på en bestemt måde, så jeg som
bruger for lov at benytte de mapper programmet kræver?

Hilsen

Steen

Fra : steen

Dato : 24-10-07 22:18

Fra : steen

Dato : 24-10-07 22:22

Fra : steen

Dato : 24-10-07 22:40

On 24 Okt., 23:21, Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:

> [...]
>
> Du skriver om mapper du ikke kan komme ind i - Stammer disse mapper
> fra en anden / tidligere windows installation ?

Nej, installerede Windows på en nyoprettet partition.

Jeg oprettede en helt tom partition og en lille fat partition i Linux,
hvor jeg installerede Windows XP i ntfs-format på den tomme partition.

Nu bruger jeg faktisk kun Linux til at læse emails og det synes jeg er
skørt at bruge halvdelen af harddisken på + jeg er nødt til at
genstarte computeren.

Håber det kan hjælpe med, hvad jeg har fået gjort galt.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-10-07 22:49

On Wed, 24 Oct 2007 14:39:58 -0700, steen <steengod@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>genstarte computeren.
>
>Håber det kan hjælpe med, hvad jeg har fået gjort galt.

Hvad er det helt præcis du ikke kan ?

Jeg forstår det er noget med nogle mapper du ikke kan komme ind i ?!

Hvor ligger disse mapper - På NTFS drevet eller på dit FAT / Linux
drev ?

<mlr>

Fra : steen

Dato : 24-10-07 22:51

Fra : steen

Dato : 24-10-07 23:05

On 24 Okt., 23:48, Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg forstår det er noget med nogle mapper du ikke kan komme ind i ?!
>
> Hvor ligger disse mapper - På NTFS drevet eller på dit FAT / Linux

De ligger på NTFS drevet.

Når jeg åbner programmet får jeg denne fejlmeddelelse

Programmet "Evolution" forsøgte at ændre et aspekt ved din
konfiguration som din systemadministrator ikke tillader dig at ændre.
Nogle af de indstillingerne du har angivet, vil muligvis ikke træde i
kraft eller blive husket til næste gang du bruger dette program.

Hilsen

Steen