MS Windows
briani 27239
sprogproblemer XP
Fra : Ole S

Dato : 24-10-07 20:04

Maskine: Fujitsu Siemens, model Scaleo H, med installeret Win. XP media
center i dansk version. Maskinen er også dansk.

Problemet er, at når jeg vil opdatere til Win. Vista i original udgave eller
forsøger at opdatere Internet Explorer (som nu er i engelsk vers.) til dansk
version, så popper der et vindue op som siger, at maskinens nuværende sprog
ikke er i overensstemmelse med den version jeg vil installere.

MS office 2003 er tidligere installeret og har fungeret i dansk vers., men
nu er menuen i Word pludselig på engelsk og den kan ikke lave dansk
stavekontrol?

Alle instillinger i kontrolpanel er angivet til dansk, så jeg er lidt ude at
skide og forstår ingenting.

Er der en løsning uden at geninstallere win. XP og alle øvrige programmer -
det er jo ikke særligt sjovt!

Med venlig hilsen og håb om en nem løsning

Ole

Fra : Pico

Dato : 24-10-07 21:46

Ole S wrote:
> [...]
> engelsk vers.) til dansk version, så popper der et vindue op som
> siger, at maskinens nuværende sprog ikke er i overensstemmelse med

Det er fordi mediasenteret er en engelsk Windows XP med en dansk MUI ovenpå,
altså dansk sprogpakke. Hvis du vil installere IE 7 skal du vælge en engelsk
og så lægge en dansk MUI ovenpå, den ligger her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=BF56C11A-1713-43E0-BDF4-4B5737474AE4&displaylang=en

Angående Vista ved jeg ikke hvordan det forholder sig, men da jeg købte min
maskine med XP mediacenter var det muligt at købe en opgradering til Vista
for kun forsendelsomkostningerne, den har jeg men ikke installeret endnu,
afventer servicepack 1

> MS office 2003 er tidligere installeret og har fungeret i dansk
> vers., men nu er menuen i Word pludselig på engelsk og den kan ikke
> lave dansk stavekontrol?

At menuerne er på engelsk lyder ikke fornuftigt, men prøv en reinstallation
af Office, min Office 2007 dk kørere upåklageligt, men som i alle
officeudgaver kan man komme ud for at den har læst så meget engelsk at den
slår over til engelsk stavekontrol, det retter jeg så bare tilbage.

--
MVH
Pico