MS Windows
briani 27239
Underfundig netværksfejl
Fra : Morten

Dato : 23-10-07 23:24

Hej. Jeg har forgæves forsøgt at hjælpe en bekendt med at få hans
Windows XP på nettet. Det har tidligere virket men nu gør det ikke længere.

1. Han får tildelt en IP adresse fra deres router (192.168.1.99)
2. Han kan pinge og DNS opslag er korrekte
3. Men han kan ikke oprette en forbindelse

Det virker med en anden computer på samme stik, så jeg tror ikke det er
en firewall eller fejlkonfiguration på routeren.

Jeg har prøvet at disable firewall, samme resultat. Jeg har prøvet at
genstarte i safe mode med netværk enabled, samme resultat.

Nogen forslag?

Tak.

Morten

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-10-07 23:51

"Morten" <useless@useless.useless> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har prøvet at disable firewall, samme resultat. Jeg har prøvet at
> genstarte i safe mode med netværk enabled, samme resultat.

Hej Morten

Er du sikker på at ingen har pillet ved detaljer som maskinavn og arbejds-
eller domænenavn ?
Findes under denne computer -> egenskaber -> computernavn.

Mvh

Jesper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-10-07 08:00

On Wed, 24 Oct 2007 00:23:54 +0200, Morten <useless@useless.useless>
wrote:

> [...]
>2. Han kan pinge og DNS opslag er korrekte
>3. Men han kan ikke oprette en forbindelse

Ved ikke om du har samme problem...

Men jeg har netop rodet med naboen computer der havde samme drilagtige
symptomer. Med fast ip-adresse kunne jeg få den på internettet. Men
med DHCP fik den godt nok ip-adresse, kunne også pinge og lave
DNS-opslag, men den nægtede konsekvent at gå internettet.

Her blev problemet løst ved virus scan - Flere af mine antivirale
værktøjer kunne lokalisere noget malware, men BullGuard var det eneste
der kunne fjerne synderen...

<mlr>