"   Hair matters". Hillary Clinton
Fra : Bo Warming

Dato : 20-10-07 20:50

Når overfladiske husmortyper gør mode til en del af deres budskab i politik,
så er det godt at folk som jeg viser at man bliver ikke syg af at blæse på
ydre facade. Livet er for kort til make up

" Hair matters". Hillary Clinton

" His socks compelled one's attention without losing one's respect. Saki

"Hun bærer sin påklædning som om den var kastet på med en høtyv.
Jonathan Swift (!667-1745)

Md Hver generation griner af de gamle moder, mens de til punkt og
prikke følger den ny. Henry David Thoreau

Md Hvis mænd kan regere verden, hvorfor kan de så ikke finde ud
af at lægge slipset. Er det måske et udtryk for intelligens at starte dagen
med at binde en lille knude rundt om halsen. Ukendt

Md I never cared for fashion much. Amusing little seems and witty little
pleats. It was the girls I liked. David Bailey

Md Ingenting er så farlig som at være alt for moderne. Man er
udsat for at blive gammeldags fra det ene øjeblik til det andet.
Oscar Wilde

Md Intet, der kun koster en dollar, er værd at eje.
Elisatbeth Arden

Md Jeg vil vædde med, at om ti år vil det igen være moderne at
være jomfru. Barbara Cartland

md Klæder skaber folk - men de skaber ikke mennesker. Knut Hamsun

md Knaphed er sjælen i lingeri. Dorothy Parker

Md Kunst består i, ligesom moral, at trække en linje et eller
andet sted. G.K. Chesterton (1874-1936)

Md Kvinder underkaster sig villigt moden. De ved, at emballagen
må skifte, hvis indholdet stadig skal være interessant. Noel Coward

md Kvinderne ønsker slet ikke et paradis på
jorden, for så ville de ikke have noget at tage på.
Hanne Wieder

Md Kvinders mode kan ændre sig. Formålet bliver dog det samme.
Oscar Wilde

md Man bliver ikke et bedre menneske af at skjule at man har
bryster. Iksela Vega

md Man kan følge med moden eller løbe efter den. Det sidste bør
man kun, hvis man er ung nok dertil. Jeanne Moreau

md Mode er civilisation. G.K. Chesterton

md Mode er civilisternes uniformstvang

Md Mode er det der er skabt til at gå af mode. Coco Chanel

Md Mode er en form for smagløshed der er så ulidelig at den må
ændres hver sjette måned. Oscar Wilde (1856-1900)

md Mode er et charmerende tyranni af kort varighed.
Michel Acard

md Mode er for kvinder uden smag, etikette for mennesker uden
opdragelse. Maria af Rumænien

md Mode gør en elegant kvinde smuk, og en smuk kvinde
elegantere. Christian Dior

md Mode: en despot som de kloge gør nar ad - og adlyder. Ambrose
Bierce 1842-1914

md Moden er det samme for kvinden som snoren er for hunden.
Derek Blunt. (eller "mode er civilisternes uniformstvang")

md Moden er en behagelig voldtægt. Maria Peschy

Md Moden er en slags hæslighed - så utålelig, at vi bliver nødt
til at ændre den hvert halve år. Oscar Wilde

md Moden gør stor nytte ved at nedbryde, hvad der hører sig til,
og stor skade ved at indføre noget nyt, der hører sig til Poul Henningsen.

md Modstanden mod at gå topløs har ikke moralske årsager, men
skyldes mange kvinders frygt for at skulle vise hvad de ikke har. Rudi
Gernreich.

md Måtte jeg vælge i den stabel bøger, som udkom hundrede år
efter min død, ved De så, hvad for en jeg ville tage... En modejournal - for
at se hvordan kvninderne klædte sig hundrede år efter min død. For disse
klude ville fortælle mig mere om fremtidens menneskehed end alle filosoffer,
romanforfattere, prædikanter og videnskabsmænd. Anantole France

Md Pink is the navy blue of India. Diana Vreeland 1903 - 89

Md Råd vedrørende kvindetøj: tag aldrig noget på, der kan skræmme
katten. J. P O. Rourke

Md Skiftet fra miniskørt til maxi er et komisk forsøg på at gøre
manden interesseret i læggene, efter han først har lært lårene udenad. Rolf
Thiele

md Spareprincippet bragt til yderlighed vil ødelægge baggrunden
for produktion. Hvis alle og enhver var tilfreds med den enkleste form for
mad, påklædning og bolig, er det sikkert, at ingen anden form for mad,
klæder eller boliger ville eksistere. Thomas R. Malthus

Md Spejle burde helst reflektere en smule, inden de begynder at
kaste billeder tilbage. Jean Cocteau

Md Stil er originalitet. Mode er fascisme. Lester Bam

md Syndens moder skifter også. Lillian Hellman(fx er
psykisk/neurotisk lammelse er gået af mode)

Md The women come to see the show, they come to make a show themselves
Ovid 43 - c.17

Md There are no ugly women, only lazy ones. Helena Rubinstein
1882 - 1965

md Those who make their dress a principal part of
themselves, will, in general, become of no more value than their dress.
William Hazlitt 1778 - 1830