Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Videoredigering
Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-07-01 13:02

Hej,

Selv om der ikke er mange indlæg om video, prøver jeg alligevel.

Jeg har fået et voldsomt godt tilbud på et Pinnacle DV500 editerings system
med en fuld Adobe Premiere software pakke.

Kortet kan interface til såvel analoge som digitale kameraer.

Er der noget man skal se specielt efter eller hvilke erfaringer har "I
derude" med videoredigering.

Bo Bjerre

Fra : Lyrik

Dato : 12-07-01 13:12

"Bo Bjerre" <post@sidebanen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kortet kan interface til såvel analoge som digitale kameraer.
>
> Er der noget man skal se specielt efter eller hvilke erfaringer har "I
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hej Bo!

Prøv at se på news:no.teknologi.video
og på news:rec.video.desktop

<It's a jungle out there>))

Hilsen
Jens

Fra : Asle Bjerva

Dato : 12-07-01 18:47

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> skrev i melding

> "Bo Bjerre" <post@sidebanen.dk> wrote in message

> system

> +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
>
> Hej Bo!
>
> Prøv at se på news:no.teknologi.video
> og på news:rec.video.desktop
>
> <It's a jungle out there>))
>
> Hilsen
> Jens

Pinnacle DV500 er et utmerket kort, MEN: Å sette et slikt kort inn i en
standard PC, og så få ting til å fungere uten problemer er ikke sansynlig.
Maskinvarekrav til videoredigeringsPCer er meget høye, spesielt for denne
type kort (high end - proffesionelle kort). Man gjør klokt i å se nøye
gjennom de synspunktene som andre brukere har, i de nevnte grupper og også
for eksempel i:
http://www.videoedit.dk/
med hilsen
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spamblock 9' for E-post)

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-07-01 19:42

OK, jeg fatter at en husholdnings PC ikke har kugler nok til opgaven
Min maskine indeholder:

1 stk Athlon 1400MHz
512Mby DDR
2 stk 40Gby Quantum 7200rpm ATA100 RAID
1 matrox G450 dual head m. 32Mby
1 stk 21" EIZO og 1 stk 17" samsung
-desuden diverse special kort til tekniske formål

Maskinen anvendes normalt til store simuleringer af elektronik
konstruktioner, og burde kunne bruges. Jeg skal nok love at kigge andre
steder.

Bo//

Fra : Asle Bjerva

Dato : 12-07-01 23:03

"Bo Bjerre" <post@sidebanen.dk> skrev i melding
> [...]
>
> Maskinen anvendes normalt til store simuleringer af elektronik
> konstruktioner, og burde kunne bruges. Jeg skal nok love at kigge andre

Jo det 'kan' fungere smertefritt, men med diverse spesialkort blir det lett
også diverse drivere og de 'kan' lave problemer.
Jeg skal slett ikke male fanden på veggen, men det er flere enn meg som har
hatt problemer med hardware konflikter og videokort. Pinnacle's kort skal
for eksempel ikke dele IRQ, og de er nokså kresne på hvilke IRQ'er de vil
ha.

Jeg har selv et analogt miro DC30+ og Premiere og det fungerer bra, etter å
ha fysisk flyttet rundt på diverse kort, og håndkonfigurert IRQ'er og
minneområder i Win98.
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spamblock 9' for E-post)

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 12-07-01 22:36

"Bo Bjerre" <post@sidebanen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kortet kan interface til såvel analoge som digitale kameraer.
>
> Er der noget man skal se specielt efter eller hvilke erfaringer har "I

Hej Bo
jeg kører med Pinnacle Dv300 og er oven ud tilfreds , Adobe Preimmere 6.0 er
kanon til at redigere i og eftersom du har raid tror jeg ikke du får
problemer , jeg har prøvet uden og det var ikke godt . Det der er det værste
ved redigerig på pc er tiden det tager at lave rendering , men det kan man
sætte den til at gøre om natten . Jeg synes kvaliteten er helt i top på det
man får tilbage i kameraet , du skal også lige være opmærksom på om dit
kamera har dv in/out , man købe en Wirdge , det har jeg gjort men den virker
ikke hver gang..Må man spørge hvad prisen er.Jeg mener jeg gav 6000kr for
mit sidste år.Held og lykke med det
med venlig hilsen
Lasse