Idioternes
Fra : Landmand

Dato : 17-10-07 00:41

Når jeg skriver en masse velargumenterede ting, så forventer jeg,
at der enten er nogen, som piller det fra hindanden på saglig
vis, eller at de ikke skriver noget, som f.eks. dem som skriver,
at jeg er Bo Warming eller at jeg er en anden, eller at jeg skal
tage på psykiatrisk hospital og tage en spændetrøje på.

Hvis man ikke evner at svare sagligt, så skal man holde sig fra
at sende beskeder - længere er den ikke, hvis det er meningen, at
vi skal have en civiliceret debat.

(Lige nu er der nogle negere, som render rundt og kæfter op uden
for mit vindue, og gid at gud måtte lade lynet slå ned på dem, så
at de måtte lide en frygtlig død.)

Fra : Tony

Dato : 16-10-07 23:02

"Landmand" <df@df.INVALID> skrev

> (Lige nu er der nogle negere, som render rundt og kæfter op uden
> for mit vindue, og gid at gud måtte lade lynet slå ned på dem, så
> at de måtte lide en frygtlig død.)

De har sikkert fundet ud af hvor du bor.

Tony

Fra : Landmand

Dato : 17-10-07 10:10

Tony <tonycarpediem@invalid.dk> wrote

>"Landmand" <df@df.INVALID> skrev

>De har sikkert fundet ud af hvor du bor.

Hvad mener du med det?

Fra : Tim Petersen

Dato : 16-10-07 23:14

"Landmand" <df@df.INVALID> wrote in message news:ff3b5t$8p4$1@aioe.org...
> [...]
>

> (Lige nu er der nogle negere, som render rundt og kæfter op uden
> for mit vindue, og gid at gud måtte lade lynet slå ned på dem, så

Hvis du ikke ville lukke så meget lort ud, ville du ikke få så meget lort
tilbage i hovedet.

Nøjagtig som f.eks. Arne H. Wilstrup, Kim Larsen, Bo Warming o.l. galninge.

Tim

Fra : Landmand

Dato : 17-10-07 10:11

Tim Petersen <thpetersen@hotmail.com> wrote

>Hvis du ikke ville lukke s? meget lort ud, ville du ikke f? s? meget lort
>tilbage i hovedet.

>N?jagtig som f.eks. Arne H. Wilstrup, Kim Larsen, Bo Warming o.l. galninge.

Jeg er høflig, så du må mene, at "lortet" er mine meninger?

Det er jo latterlig undermenneskemobning at hetze anderledes
tænkende.

Fra : Pernille

Dato : 17-10-07 08:17

"Landmand" <df@df.INVALID> skrev i en meddelelse
> Tim Petersen <thpetersen@hotmail.com> wrote

> Jeg er høflig, så du må mene, at "lortet" er mine meninger?

Er det høfligt at bede Gud om, at lynet slår ned i en flok negere?!

Fra : Landmand

Dato : 17-10-07 10:21

Pernille <Hovedst@den> wrote

>"Landmand" <df@df.INVALID> skrev i en meddelelse

>Er det h?fligt at bede Gud om, at lynet sl?r ned i en flok negere?!

Det kan man ikke sige... Men meningen, som alle andre, blev
fremført på høflig vis.

Fra : Pernille

Dato : 17-10-07 08:27

> Pernille <Hovedst@den> wrote

> Det kan man ikke sige... Men meningen, som alle andre, blev
> fremført på høflig vis.

At ønske død over andre, er vel, i sig selv, ikke høfligt. Lige meget,
hvordan du "fremfører" det.
Eller hvad?

Fra : Landmand

Dato : 17-10-07 10:29

Pernille <Hovedst@den> wrote

>"Landmand" <df@df.INVALID> skrev i en meddelelse

>At ?nske d?d over andre, er vel, i sig selv, ikke h?fligt. Lige meget,
>hvordan du "fremf?rer" det.
>Eller hvad?

Høflighed er om noget andet, og ikke hvem man bryder sig om eller
ej.

Fra : Pernille

Dato : 17-10-07 08:42

> Pernille <Hovedst@den> wrote

> Høflighed er om noget andet, og ikke hvem man bryder sig om eller
> ej.

Men man behøver vel ikke at skrive, at man ønsker død over andre.
Kan du ikke bare nøjes med at tænke det?
Negerne vil jo nok mene, at du er uhøflig...

Fra : Landmand

Dato : 17-10-07 10:52

Pernille <Hovedst@den> wrote

>"Landmand" <df@df.INVALID> skrev i en meddelelse

>Men man beh?ver vel ikke at skrive, at man ?nsker d?d over andre.
>Kan du ikke bare n?jes med at t?nke det?

Hvorfor dog det?

Fra : Pernille

Dato : 17-10-07 08:56

> Pernille <Hovedst@den> wrote

> Hvorfor dog det?

Fordi, det er en ond tanke.
Den siger mere om dig, end om "negeren".

Fra : Landmand

Dato : 17-10-07 15:55

Pernille <Hovedst@den> wrote

>"Landmand" <df@df.INVALID> skrev i en meddelelse

>Fordi, det er en ond tanke.
>Den siger mere om dig, end om "negeren".

Nå, nu skal vi ikke diskutere høflighed længere.

Men jo, man kan godt sige, at jeg er ond, og at mine udsagn ikke
sagde mere om negerne, end at de støjede, så at det irriterede
mig.

Fra : Cindy

Dato : 17-10-07 23:05

"Landmand" <...
> [...]

> Men jo, man kan godt sige, at jeg er ond, og at mine udsagn ikke
> sagde mere om negerne, end at de støjede, så at det irriterede

Det får mig til at tænke på - hvad filen er det for et sted du bor.
Bor du i Afrika et sted?

C.

Fra : Tim Petersen

Dato : 17-10-07 23:13

"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> wrote in message

> "Landmand" <...

> Det får mig til at tænke på - hvad filen er det for et sted du bor.
> Bor du i Afrika et sted?

Simbabwe måske... en af de hvide landmænd dernede? ))

Tim

Fra : Landmand

Dato : 18-10-07 10:48

Cindy <Engkabbeleje@wiese.dk> wrote

>"Landmand" <...

>Det f?r mig til at t?nke p? - hvad filen er det for et sted du bor.
>Bor du i Afrika et sted?

Det er såmænd bare Århus

Fra : Tim Petersen

Dato : 17-10-07 09:13

"Landmand" <df@df.INVALID> wrote in message news:ff4djv$s9s$5@aioe.org...
> Pernille <Hovedst@den> wrote

> Høflighed er om noget andet, og ikke hvem man bryder sig om eller
> ej.

"Nu skyder jeg dig, dit dumme svin"
"Nu vil jeg lade et projektil penetrere deres hjerne, min herre"

LOL

Tim

Fra : Pernille

Dato : 17-10-07 09:21

Fra : Landmand

Dato : 17-10-07 16:05

Tim Petersen <thpetersen@hotmail.com> wrote

>"Nu skyder jeg dig, dit dumme svin"
>"Nu vil jeg lade et projektil penetrere deres hjerne, min herre"

Der viser du forskellen på høflighed og uhøflighed, når man skal
skyde nogen.

Fra : Cindy

Dato : 16-10-07 23:35

"Landmand" skrev i en meddelelse

> [...]
> at jeg er Bo Warming eller at jeg er en anden, eller at jeg skal
> tage på psykiatrisk hospital og tage en spændetrøje på.

Du har helt ret i, at det ikke hører nogen steder hjemme at svare et indlæg,
som på een eller anden måde er politisk, med: Nå har du glemt at tage dine
piller. Det er totalt latterligt spild af både ens egen og andres tid.

Og så viser det en lallende mangel på argumenter, hos den der kommer med
sådan noget barnligt vås.

> Hvis man ikke evner at svare sagligt, så skal man holde sig fra
> at sende beskeder - længere er den ikke, hvis det er meningen, at
> vi skal have en civiliceret debat.

Det kan man kun give dig ret i.

Pernille sagde næsten det samme for et par dage siden.

> (Lige nu er der nogle negere, som render rundt og kæfter op uden
> for mit vindue, og gid at gud måtte lade lynet slå ned på dem, så
> at de måtte lide en frygtlig død.)

Jamen hvad skal man nu tro om den bemærkning? !

Nå - fred være med Jer.

C.

Fra : Tim Petersen

Dato : 16-10-07 23:51

> [...]
> andres tid.
>
> Og så viser det en lallende mangel på argumenter, hos den der kommer med

Hans måde at skrive på indikerer kraftigt, at det er den selvsamme troll,
der blot skriver under forskellige navne.

.... men du skal da blot fortsætte med at fodre troll'en med en masse
afbalancerede svar.

Tim

Fra : Landmand

Dato : 17-10-07 10:14

Cindy <Engkabbeleje@wiese.dk> wrote

>Du har helt ret i, at det ikke h?rer nogen steder hjemme at svare et indl?g,
>som p? een eller anden m?de er politisk, med: N? har du glemt at tage dine
>piller. Det er totalt latterligt spild af b?de ens egen og andres tid.

>Og s? viser det en lallende mangel p? argumenter, hos den der kommer med
>s?dan noget barnligt v?s.

>Det kan man kun give dig ret i.

>Pernille sagde n?sten det samme for et par dage siden.

Man bør netop kun diskutere for at prøve sine holdningers
rigtighed af, og så er det som en fuser, hvis der kun bliver
svare med den slags.

Fra : Ivannof

Dato : 17-10-07 13:46

> [...]
>
> Man bør netop kun diskutere for at prøve sine holdningers
> rigtighed af, og så er det som en fuser, hvis der kun bliver

Hvis du vil have en seriøs debat må du også kunne opfattes af andre som
seriøs. Mange af de ting du har skrevet har jeg mest opfattet som ren
provokation, som sagde du til dig selv "Gad vide hvem der hopper på den"!

I begyndelsen var jeg overbevist om at det var dig der var Reza, og som nu
ville prøve en ny figur af. Det er også Ok hvis du ikke kan lide at være dig
selv. Men en del af figuren må være dig selv for at blive taget alvorligt.

Landmandsfiguren er alligevel ikke rigtigt helstøbt. Du falder lidt igennem.
Det er de færreste landmænd jeg kender der har råbende negre gående ude
foran deres vinduer. Er der ikke lidt Istedgade over det?

Hilsen Ivan

Fra : Landmand

Dato : 17-10-07 15:59

Ivannof <ivannof@hotmail.com> wrote

> [...]

>seri?s. Mange af de ting du har skrevet har jeg mest opfattet som ren
>provokation, som sagde du til dig selv "Gad vide hvem der hopper p? den"!

>I begyndelsen var jeg overbevist om at det var dig der var Reza, og som nu
>ville pr?ve en ny figur af. Det er ogs? Ok hvis du ikke kan lide at v?re dig
>selv. Men en del af figuren m? v?re dig selv for at blive taget alvorligt.

>Landmandsfiguren er alligevel ikke rigtigt helst?bt. Du falder lidt igennem.
>Det er de f?rreste landm?nd jeg kender der har r?bende negre g?ende ude
>foran deres vinduer. Er der ikke lidt Istedgade over det?

Jeg mener hvert et ord. "Landmand" er jo blot et pseudonym.

Fra : Ivannof

Dato : 17-10-07 15:28

> Jeg mener hvert et ord. "Landmand" er jo blot et pseudonym.
>

> --
> Hej

Men du er ikke landmand?

Hilsen Ivan

Fra : Pernille

Dato : 17-10-07 08:08

> [...]
> at de måtte lide en frygtlig død.)

"- og gid at gud måtte lade lynet slå ned på dem, så at de måtte lide en
Hvor er du dog ond, i din tankegang!
Og når du nu blander Gud ind i det, er der så ikke noget med, at Gud
straffer dem, som ønsker andre ondt, med netop den ondskab, som vedkommende
ønsker for andre?

Fra : N_B_DK

Dato : 17-10-07 08:14

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message

> Og når du nu blander Gud ind i det, er der så ikke noget med, at Gud
> straffer dem, som ønsker andre ondt, med netop den ondskab, som
> vedkommende ønsker for andre?

Er der ikke noget med at "gud" er en eller anden tegneserie figur ? nå jo
det er der jo.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Landmand

Dato : 17-10-07 10:23

Pernille <Hovedst@den> wrote

>"Landmand" <df@df.INVALID> skrev i en meddelelse
>>
>"- og gid at gud m?tte lade lynet sl? ned p? dem, s? at de m?tte lide en
>frygtlig d?d."

>Hvor er du dog ond, i din tankegang!
>Og n?r du nu blander Gud ind i det, er der s? ikke noget med, at Gud
>straffer dem, som ?nsker andre ondt, med netop den ondskab, som vedkommende
>?nsker for andre?

Det gad jeg godt se dokumenteret fra bibelen!

Fra : Pernille

Dato : 17-10-07 08:29

> Pernille <Hovedst@den> wrote

> Det gad jeg godt se dokumenteret fra bibelen!

Jeg selv er ikke særlig bibelstærk, men jeg mener at have hørt det, engang.
Er der en "bibelstærk", der ved noget om det?

Fra :    ab©

Dato : 17-10-07 13:12

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Jeg selv er ikke særlig bibelstærk, men jeg mener at have hørt det,
> engang.
> Er der en "bibelstærk", der ved noget om det?

Der står godt nok noget om, at man "skal få det man giver 1000-fold
tilbage" - det må jo også gælde når der er tale om den slags "lort" som
Landmanden spreder

ab©

--

I øvrigt skal man - efter min mening - tage skarpt afstand fra de personer,
der fremkommer med lette og firkantede løsninger. Der kan kun være tale om

Fra : Ivannof

Dato : 17-10-07 13:39

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> personer, der fremkommer med lette og firkantede løsninger. Der kan kun
> være tale om personer, der har en forkvaklet opfattelse af deres

Der står så meget i biblen. Også meget der modsiger sig selv. Men kom ikke
op at slås med ham i det gamle testamente, for han vil have hævn. Det er den
senere Jesus der vender den anden kind til.

Landmandens ønske om lynnedslag er vel bedst beskrevet med "Gør ikke mod
andre, som du ikke vil have de gør mod dig". Man kunne forestille sig Jesus
sige denne bemærkning. Jeg ved ikke hvor i bogen den står!

Hilsen Ivan

Fra : Landmand

Dato : 17-10-07 16:02

Ivannof <ivannof@hotmail.com> wrote

>" ab?" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

>Der st?r s? meget i biblen. Ogs? meget der modsiger sig selv. Men kom ikke
>op at sl?s med ham i det gamle testamente, for han vil have h?vn. Det er den
>senere Jesus der vender den anden kind til.

>Landmandens ?nske om lynnedslag er vel bedst beskrevet med "G?r ikke mod
>andre, som du ikke vil have de g?r mod dig". Man kunne forestille sig Jesus
>sige denne bem?rkning. Jeg ved ikke hvor i bogen den st?r!

Jeg ville aldrig kunne finde på at være en neger, som går rundt
og råber op kl. 12 om natten på negersprog, så efter din
målestok, så er jeg ikke dobbeltmoralsk.

Fra : Ivannof

Dato : 17-10-07 15:32

> [...]
> og råber op kl. 12 om natten på negersprog, så efter din
> målestok, så er jeg ikke dobbeltmoralsk.

Du ville ikke have noget imod at negeren ønskede dig din død ved lynnedslag?

Hilsen Ivan

Fra : Pernille

Dato : 17-10-07 16:08

> Ivannof <ivannof@hotmail.com> wrote

> Jeg ville aldrig kunne finde på at være en neger, som går rundt
> og råber op kl. 12 om natten på negersprog, så efter din
> målestok, så er jeg ikke dobbeltmoralsk.

Nu er jeg jo synsk... - Og det er sådan, at jeg kan se, Landmand, at
du, tilfældigvis, var neger, i et tidligere liv.

Jeg kan se dig i en situation, hvor du danse rundt, mens du råber op på
negersprog.

Fra : Landmand

Dato : 17-10-07 21:22

Pernille <Hovedst@den> wrote

>"Landmand" <df@df.INVALID> skrev i en meddelelse

>Nu er jeg jo synsk... - Og det er s?dan, at jeg kan se, Landmand, at
>du, tilf?ldigvis, var neger, i et tidligere liv.

>Jeg kan se dig i en situation, hvor du danse rundt, mens du r?ber op p?
>negersprog.

Reinkarnation i vedisk forstand er misforstået. ATMA inkarnerer
sig.

Din dharma er at blive opløst, da alt liv dør. "Og af offeret
kommer regnen, og regnen bliver til føde" - vor ariske forfædre.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-10-07 16:04

Ivannof skrev i 47160212$0$90263$14726298@news.sunsite.dk:

[... ]
> Der står så meget i biblen. Også meget der modsiger sig selv.

Og det vil du naturligvis gerne komme med tydelige eksempler på?

> Men kom
> ikke op at slås med ham i det gamle testamente, for han vil have
> hævn. Det er den senere Jesus der vender den anden kind til.

Er det kun på grund af din manglende viden og indsigt at du siger den slags,
eller er det fordi du er ...

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Ivannof

Dato : 17-10-07 18:42

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> Ivannof skrev i 47160212$0$90263$14726298@news.sunsite.dk:
>
> [... ]
>
> Og det vil du naturligvis gerne komme med tydelige eksempler på?

Eksemplet har du lige klippet ud.

Hvad ellers med Anden Mosebog, kap 21, vers 23. hvis der sker en ulykke skal
du bøde liv for liv, øje for øje, tand for tand, hånd for hånd, for for fod,
brandsår for brandsår, sår for sår, skramme for skramme. Og så det nye
testamente hvor Jesus siger vi skal vende den anden kind til. Jeg kunne ikke
lige finde nogen af de steder hvor Gud siger at hvis vi ikke gør hvad han
siger vil han hævne sig på mit afkom x generationer frem. Men det må du vel
vide.

> Er det kun på grund af din manglende viden og indsigt at du siger den
> slags, eller er det fordi du er ...

Er hvad?

> http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
> http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
> http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Trådte jeg på en øm tå?

Hilsen Ivan

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-10-07 19:09

Ivannof skrev i 47164902$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:

[ ... ]

> [...]
> siger at hvis vi ikke gør hvad han siger vil han hævne sig på mit
> afkom x generationer frem. Men det må du vel vide.

Ak ja. Det er så hvad der kan komme ud af det når en uvidende amatør skal
forsøge sig med lidt eksegese!

[ ... ]
> Trådte jeg på en øm tå?

Forklar venligst.

Fra : Ivannof

Dato : 18-10-07 13:27

> [...]
>
> [ ... ]

> Ak ja. Det er så hvad der kan komme ud af det når en uvidende amatør skal

Jeg havde som uvidende amatør (dog stadig medlem) håbet på et mere
kvalificeret svar. Men ak. Kun ekstragese (hvad det så end er)

Hilsen Ivan

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-10-07 13:59

Ivannof skrev i 471750cc$0$90264$14726298@news.sunsite.dk:

[... ]
> Kun ekstragese (hvad det så end er)

Du frembragte nogle postulater. Dem formår du altså ikke at argumentere for!
Når du ikke formår at argumentere for dem, hvordan skulle nogen så kunne
argumentere imod dine manglende argumenter. Frit svævende postulater kan
alle fremsætte og den slags er helt uinteressante at beskæftige sig med og
viser alene postulantens manglende viden og forståelse af emnet.

Og hvad er ekstragese? Et nyt ord du selv har opfundet til lejligheden?

Fra : Ivannof

Dato : 19-10-07 09:40

> [...]
> med og viser alene postulantens manglende viden og forståelse af emnet.
>
> Og hvad er ekstragese? Et nyt ord du selv har opfundet til lejligheden?

Jeg citerede fra biblen. Er du sikker på du er kristen?

Hilsen Ivan

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-10-07 22:26

Ivannof skrev i 47186cfa$0$90276$14726298@news.sunsite.dk:

[... ]
> Jeg citerede fra biblen.

Det er der så mange der gør!

Fra : Peter Mogensen

Dato : 18-10-07 08:27

Andreas Falck wrote:
> Ivannof skrev i 47160212$0$90263$14726298@news.sunsite.dk:
>
> [... ]
>
> Og det vil du naturligvis gerne komme med tydelige eksempler på?

Hvad er det med dig og din evige trang til at benægte fakta?

Det er jo intet problem at komme med eksempler. Her er et:

Mattheus evangeliet placerer Jesu fødsel under Herods' styre. - som vi
ved hvornår døde. D.v.s. FØR år 4 fvt.
Lukas evangeliet placerer fødslen under Qvirinius' folketælling som vi
ved hvornår foregik. D.v.s. i år 6 evt. (da Quirinius blev guvenør).

Der går altså 10 år fra Herods' død til Qvirinius's bliver guvenør.
Hvordan kan Jesu fødsel være samtidig med begge disse historiske
kendsgerninger?

Peter

Fra : Malte Runz

Dato : 18-10-07 17:24

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse

(snip)

> Der går altså 10 år fra Herods' død til Qvirinius's bliver guvenør.
> Hvordan kan Jesu fødsel være samtidig med begge disse historiske
> kendsgerninger?

Det er blot et spørgsmål om nyfortolkning. Sådan er det altid, når ny viden
fra den virkelige verden, nødvendiggør en justering af, hvordan Biblen skal
læses, for at man stadig kan påstå, at den indeholder Sandheden.

--
Malte Runz