Det ser ud til at man må skrinlægge planer~
Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-10-07 14:23

http://politiken.dk/indland/article395556.ece

Trist hva? ;)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Frank

Dato : 16-10-07 14:49

news:slrnfh9epi.1d9.haj@pluto.bananas.dk...

> Trist hva? ;)

Ungerne var i Odense Zoo igår - der var vist plads ved siden af
pingvinerne - og man kunne bade hos piratfiskene

Så er det heller ikke så langt til Kbh.....

Mvh
Frank

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 17-10-07 07:30

> http://politiken.dk/indland/article395556.ece
>
> Trist hva? ;)

Det er også fordi at man er fastlåst i traditionelle tankegange, når man
taler om straf her i dette land.

Der burde være mere vægt på samfundstjeneste og Nørrebro kunne helt ærligt
trænge til en kærlig hånd efter at folk udefra har været inde og justeret på
gadebilledet.

Istedet for bøder og fængsler burde dommene i respekt for beboerne have lydt
på affaldsopsamling, brostenslægning (istedet for optagning) og almindelig
vedligeholdelse af murer og parkanlæg.

4-500 raske mennesker skulle nok have fået bydelene (Nørrebro og
Christianshavn) til at ligne sig selv i løbet af nogle måneder. 1 dag pr.
250 kr. bøde eller dag i fængslet, så ville samfundet have gavn af de unge i
det næste halve år.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-10-07 09:07

Carsten Overgaard wrote:
> Der burde være mere vægt på samfundstjeneste og Nørrebro kunne helt ærligt
> trænge til en kærlig hånd efter at folk udefra har været inde og justeret på
> gadebilledet.

Det er vel mest kirkegårdsmuren og lidt andet grafitti? det kommer
alligevel igen, det løb er nok kørt. Det bliver ikke nemt at stoppe
det igen.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 17-10-07 09:27

> Det er vel mest kirkegårdsmuren og lidt andet grafitti? det kommer
> alligevel igen, det løb er nok kørt. Det bliver ikke nemt at stoppe
> det igen.

Ja, men løbende forfald medfører situationen forværres. Når der ligger en
bunke affald i forvejen, så har folk let ved at smide deres papir oveni. De
benævnte kvarterer - ligesom det er tilfældet mange steder landet over - har
brug for en langsigtet indsats. Da flere af de unge er idømt 6 måneder
fængsel eller lign, så burde det være oplagt i lyset af landets manglende
ressourcer af fængselsfunktionærer, at man fik gang i at få folk til at
afsone på en måde, som reelt kunne gavne samfundet.

Jeg driver en webside (www.retsreformnu.dk), for at sætte tankerne igang hos
politikerne, hvor at grundtanken er at folk kan fejle. Når folk fejler, må
de bøde for deres gerninger, hvorefter at tavlen skal være vasket rent. Men
de må gerne lære noget undervejs i processen.

At kæmpe for et ungdomshus er i princippet OK, men at udøve vold mod
ordensmagten, ødelægge private folks ejendele og nægte at følge deres
anvisninger er en fejl og så må de unge betale. Hvis jeg ikke følger landets
anvisninger om fart på landevejene og jeg bliver snuppet må jeg jo også
betale, selvom at disse fartgrænser mange steder alene er fastsat af
politiske grunde uden skelen til trafiksikkerheden.

Når der så skal betales, så burde det ske med en opdragende bagtanke. Hvis
man således satte syndere i trafikken til at rydde op i grøftekanterne langs
vejene, vil de hurtigt opdage hvor fartblinde de har været. Landets øvrige
bilister vil hjælpe dem i denne proces.

De unge, som måtte være dømt for at ødelægge vejbelægningen, vil også lære
at sætte pris på den, hvis de lagde den påny og faktisk tror jeg at de vil
må mere gavn af at færdes blandt beboerne imens at de arbejder end at færdes
i et fængsel, hvor det eneste de kan lære er, hvordan at man rammer næste
gang at der skal kastes med sten.