Foghs venlige ældrecheks.
Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 14-10-07 00:30

I Foghs åbningstale d.02.10.07.nævnte Fogh - de ældre.
Og som altid,er Fogh en handlekraftig statsminister. Han har virkelig
gjort noget for de ældre.
Måske ikke ligefrem - allesammen. Men dog nogen.

Den yderst trængende og tydeligt aldrende Mærsk Mckenney Møller har
fået en velkommen ældrechek.
Det er somom ligegyldigt, hvor mange milliarder kr. den hungrende
Hr.Møller besidder iforvejen. Kan han altid bruge et par stykker
mere
Gennem sænkningen af selskabsskatten fra 28% til 25% modtager
Hr.Møller den nette sum af 500 millioner kr.
pr.år til sit otium.

Kom så ikke og påstå af Fogh ikke gør noget for de ældre!

Mvh. Niels Bruun

Fra : Jim

Dato : 14-10-07 00:42

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

[...]

**
Utroligt, at du kan udtale dig så dumt.
Det er selskabsskatten, der sænkes og ikke personskatten.
Selskabsskatten kommer os aktionærer tilgode.
Køb en aktie, hvis du har råd. Så får du også en andel og udbytte.
Og nej, hr. Møller får ingen ældrecheck, da han ikke er berettiget.
Du er for dum!

Fra : Jim

Dato : 14-10-07 00:47

[...]

Og selv hans folkepension, tror jeg faktisk ikke engang, han får. Han
arbejder jo stadig.
Og da han stadig er en del af Foretagendet, så ligger hans månedsløn eller
bestyrelseshonorar i nærheden af en million om måneden.
De sølle 3.000,- han måtte have tilbage efter skat af en evt. folkepension,
er ikke ligefrem det, han sidder og gnider sin i næverne over.
Mon ikke det er den berømte jantelov, der bider dig i haserne.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 14-10-07 08:53

On 14 Okt., 01:42, "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com>
wrote:
> [...]
>
> **
> Utroligt, at du kan udtale dig så dumt.
> Det er selskabsskatten, der sænkes og ikke personskatten.

Jo. Det var det jeg skrev

> Selskabsskatten kommer os aktionærer tilgode.
> Køb en aktie, hvis du har råd. Så får du også en andel og udbytte.

Jeg har aktier

> Og nej, hr. Møller får ingen ældrecheck, da han ikke er berettiget.
> Du er for dum!

Og du er måske lidt konkret operationel -

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Jim

Dato : 14-10-07 11:39

wrote:
> [...]
>
> **
> Utroligt, at du kan udtale dig så dumt.
> Det er selskabsskatten, der sænkes og ikke personskatten.

*Hr. Møller får da ikke mere udbetalt til egen lomme pga. sænkning af
selskabsskatten.
Manden er god for omkring 100 mia. Han har arbejdet síg til dem. Hvor langt
er du kommet?

> Selskabsskatten kommer os aktionærer tilgode.
> Køb en aktie, hvis du har råd. Så får du også en andel og udbytte.

Jeg har aktier

*Også i Foretagendet?

> Og nej, hr. Møller får ingen ældrecheck, da han ikke er berettiget.
> Du er for dum!

Og du er måske lidt konkret operationel -

*Du må forklare, hvad du mener, når du skriver, at han er hungrende.
Hvorfor er du så harm? Hvorfor så nedladende over Danmarks største
skatteyder og samfundsstøtte (hvis vi ikke tæller Kongehuset med).

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 10:35

"Jim" <noonespecial@nospamtodayplease.com> skrev i en meddelelse

> *Du må forklare, hvad du mener, når du skriver, at han er hungrende.
> Hvorfor er du så harm? Hvorfor så nedladende over Danmarks største
> skatteyder og samfundsstøtte (hvis vi ikke tæller Kongehuset med).

Man kan da ikke beundre en værnemager og krigsgrib?

Jeg troede I højrefjolser var imod socialhjælp og lignende?
Og dog ser i op til de to største bistandsmodtagerfamilier i landet?

Egon

Fra : Jim

Dato : 15-10-07 20:39

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <noonespecial@nospamtodayplease.com> skrev i en meddelelse

> Man kan da ikke beundre en værnemager og krigsgrib?

Næ, men hvor ser du en sådan?

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-07 20:52

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, men hvor ser du en sådan?

Lær din historie.
Også den nutidige.
Egon

Fra : Jim

Dato : 16-10-07 21:32

> Lær din historie.
> Også den nutidige.

Jamen bare fortæl mig hvor..

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-07 10:31

> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen bare fortæl mig hvor..

Prøv et bibliotek.

Egon

Fra : Jim

Dato : 17-10-07 12:41

> "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Prøv et bibliotek.

Kender du da nogen af værnemagerne, der er blevet begravet på et bibliotek?

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-07 14:44

> [...]
> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kender du da nogen af værnemagerne, der er blevet begravet på et

Jeg trækker det tilbage igen.
Det vil jo ikke hjælpe, når du ikke engang ved, hvad et bibliotek er for
noget.

Egon

Fra : Ivannof

Dato : 17-10-07 15:11

> Jeg trækker det tilbage igen.
> Det vil jo ikke hjælpe, når du ikke engang ved, hvad et bibliotek er for
> noget.
>
> Egon

JEg kan godt forstå du trækker dig Egon. Den er også lidt svær at forklare.

Hilsen Ivan

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 18:57

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> JEg kan godt forstå du trækker dig Egon. Den er også lidt svær at
> forklare.
>
> Hilsen Ivan

Hvad et bibliotek er?
Slet ikke.
Med mindre man skal forklare det for en person, der ikke helt er klar over
forskellen på en kirkegård og et bibliotek.

Egon

Fra : Jim

Dato : 18-10-07 19:49

> Hvad et bibliotek er?
> Slet ikke.
> Med mindre man skal forklare det for en person, der ikke helt er klar over
> forskellen på en kirkegård og et bibliotek.

Hvorfor fanden skal vi slæbes på biblioteket, når værnemagerne ligger
begravet på en kirkegård?
Altså.. der sidder 4 kommunister på en tømmerflåde.. osv.

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 20:41

> [...]
> begravet på en kirkegård?
> Altså.. der sidder 4 kommunister på en tømmerflåde.. osv.

Det er da oplevet så tit.
Når værnemagernes allierede har sænket skibet.

Egon

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 14-10-07 08:56

On 14 Okt., 01:47, "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com>
wrote:
> [...]
> er ikke ligefrem det, han sidder og gnider sin i næverne over.
> Mon ikke det er den berømte jantelov, der bider dig i haserne.

Nope - Jeg bliver ikke bidt i haserne. Og slet ikke af janteloven.
Jeg har dybest set lidt ondt af Hr. Møller. Manden lider af patologisk
grådighed.

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-10-07 11:16

Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:

> Nope - Jeg bliver ikke bidt i haserne. Og slet ikke af janteloven.
> Jeg har dybest set lidt ondt af Hr. Møller. Manden lider af patologisk
> grådighed.

Kender du ham? Kender du nogen, der har undersøgt hans patologi?

Jan

Fra : Jim

Dato : 14-10-07 11:40

wrote:
> [...]

Nope - Jeg bliver ikke bidt i haserne. Og slet ikke af janteloven.
Jeg har dybest set lidt ondt af Hr. Møller. Manden lider af patologisk
Hvori består grådigheden?

Fra : N_B_DK

Dato : 14-10-07 11:58

<Niels_Bruun@yahoo.dk> wrote in message

> Nope - Jeg bliver ikke bidt i haserne. Og slet ikke af janteloven.
> Jeg har dybest set lidt ondt af Hr. Møller. Manden lider af patologisk
> grådighed.

Manden er i den grad arbejdsnarkoman, men det kan man selvfølgelig også have
ondt i røven over.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Patruljen

Dato : 14-10-07 14:07

On 14 Okt., 12:16, "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk>
wrote:

> Kender du ham? Kender du nogen, der har undersøgt hans patologi?

Ok. patologisk grådighed. Er et stærkt udtryk.
Så, en abnormal grådighed, da -

Mvh. Niels bruun.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-10-07 14:56

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-10-07 14:57

Patruljen wrote:

> Ok. patologisk grådighed. Er et stærkt udtryk.
> Så, en abnormal grådighed, da -

Jeger ikke helt klar over hvordan denen grådighed kommer til udtryk i denen
forbindelse. Har McKinney anmodet om at få selskabsskatten nedsat, for at
han personligt kan få flere penge mellem hænderne?

Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 19-10-07 14:32

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> Ok. patologisk grådighed. Er et stærkt udtryk.
> Så, en abnormal grådighed, da -

Og det mest omtalte eksempel på hans grådighed var vel de 2,6
milliarder, han brugte på at give København det operahus, som har
manglet i mere en 100 år ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-10-07 15:55

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Og det mest omtalte eksempel på hans grådighed var vel de 2,6
> milliarder, han brugte på at give København det operahus, som har
> manglet i mere en 100 år ?

Kølergrillen? - Ærgerligt han ikke havde en interessant arkitekt

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 19-10-07 20:31

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Kølergrillen? - Ærgerligt han ikke havde en interessant arkitekt

Godt at vi slap for Henning Larsens monster af en glas-facade.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 19-10-07 22:19

> Godt at vi slap for Henning Larsens monster af en glas-facade.

Arkitekter kan være noget så følsomme. De fleste en flok krukker, når de
kommer i Larsens klasse.
Uden tvivl er Larsen en dygtig arkitekt, men en arkitekt skal også lytte til
bygherren. Og ja, resultatet er ganske godt, når man tænker på, at det blev
færdigt til planlagt tid og til aftalte pris.
Det sker ikke indenfor staten. Planlæg en bro, og den bliver 50% dyrere. Byg
en metro og den bliver 50% dyrere eller mere. Byg et prestigebyggeri for DR,
og det bliver dobbelt så dyrt.
Mon ikke det var bedre, om APM-Mærsk gik ind i entreprise. Jeg er sikker på,
at det ville klæde statskassen at anvende Mærsk som hovedentreprenør på
næste projekt.

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 15:54

> Og det mest omtalte eksempel på hans grådighed var vel de 2,6
> milliarder, han brugte på at give København det operahus, som har
> [...]

Her har værnemageren jo blot fodret hunden med dens egen hale.
Noget, der blot ligner en Gave, er det ikke tale om.
Forøvrigt burde den have ligget i Århus, og ikke der, hvor den nu skæmmer
havnen.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-07 12:39

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:

> Her har værnemageren jo blot fodret hunden med dens egen hale.

Værnemageren? Under besættelsen opholdt Mærsk McKinney-Møller sig i New
York, hvor han beordrede hele A P Møller-flåden til at sejle for de
allierede. Det var netop med det formål, at faderen havde sendt ham
dertil.

> Noget, der blot ligner en Gave, er det ikke tale om.

Vås.

> Forøvrigt burde den have ligget i Århus, og ikke der, hvor den nu skæmmer
> havnen.

Århus har ikke publikummet til det [byen er alt for lille], og havnen er
der da ikke mange der ser hver dag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Patruljen

Dato : 14-10-07 14:09

On 14 Okt., 12:39, "Jim" <noonespec...@nospamtodayplease.com> wrote:
> <Niels_Br...@yahoo.dk> skrev i meddelelsennews:1192348404.773915.260840@e34g2000pro.googlegroups.com...

> Jo. Det var det jeg skrev
>
> *Hr. Møller får da ikke mere udbetalt til egen lomme pga. sænkning af
> selskabsskatten.

Ok. Du må korrigere Ekstra Bladet. Oplysningerne er hentet derfra -

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Patruljen

Dato : 14-10-07 14:11

On 14 Okt., 12:58, "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote:
> <Niels_Br...@yahoo.dk> wrote in message

> Manden er i den grad arbejdsnarkoman, men det kan man selvfølgelig også have
> ondt i røven over.

Jeg har ikke ondt i røven. Jeg har måske lidt ondt af Hr. Møller

Fra : Frank

Dato : 14-10-07 17:07

Hej

Niels_Bruun@yahoo.dk skrev:
> Gennem sænkningen af selskabsskatten fra 28% til 25% modtager
> Hr.Møller den nette sum af 500 millioner kr.
> pr.år til sit otium.

Hvornår er Hr. Møller blevet et selskab?

Mvh
Frank