Re: overvismand næsten gratis at fjerne to~
Fra : Ukendt

Dato : 13-10-07 11:49

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse
news:470fd92b$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kim Larsen skrev:
>

> Selv uden topskatten er de de bredeste skuldre der bærer den tungeste
> byrde.
> En betragtelig del af min løn er "frynsegoder" på grund af topskatten.
> Frynsegoderne betales der ikke skat af (det kræver lidt kreativitet men
> det kan lade sig gøre) så der er topskatten årsag til at
> skatteindbetalingen bliver mindre end den ville være uden topskatten.
> Og så er der alle dem der laver sort arbejde fordi overarbejde ville blive
> beskattet med 63%.

Disse frynsegoder er jo en af de ting, der skal ses på.
Det er jo ganske uantageligt, at store befolkningsgrupper skal betale for
den slags ting.
Og uinderligt, at det netop er de grupper, der på denne måde nasser på de
ringere lønnede, der skriger op om et "uretfærdigt" skattesystem.

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-10-07 13:06

Egon Stich skrev:

> Disse frynsegoder er jo en af de ting, der skal ses på.

Helt enig.

> Det er jo ganske uantageligt, at store befolkningsgrupper skal betale for
> den slags ting.

Ja, det ville være langt bedre om denne store befolkningsgruppe kunne få
det udbetalt som løn med en fornuftig beskatning.

> Og uinderligt, at det netop er de grupper, der på denne måde nasser på de
> ringere lønnede, der skriger op om et "uretfærdigt" skattesystem.

De ringere lønnede betaler langt mindre i skat end dem der er belastet
med frynsegoder. Altså er det ikke modtagerne af fryns der nasser.