AlGore 6 m, Lomborg o,3 m havstigning (på ~
Fra : Bo Warming

Dato : 13-10-07 09:34

AlGore 6 m, Lomborg o,3 m havstigning (på 100 år)

Miljøminister Hedegård søger at tage Nobelpris til Klimaforskrækkelses-Gore
til indtægt for sin politik, selvom hendes ministerium gjorde Bjørn Lomborg
til direktør som et modspil til dommedagsprofetierne

På ynkelig vis er de stridende videnskabsfløje blevet "enige om at være
uenige", og der er pinlig tavshed, hos de medier og journalister, der burde
forklare og popularisere *hvordan* man kan finde frem til 20 gange forskel
i, hvor meget havenes vandstands stigning kan fremskrives til.

Der er milliarder af $ og talrige gode stillinger i miljøkontrollanteri og
vindmøller, og nu er Bush, som regerer Danmark, blevet en pro-Gore
opportunist.

Én af de to fløje har mere ret end den anden. Jeg har intet sagligt læst om
6 m havstigning og det har vist heller ikke andre - Nobelkomite er politisk
arbejdende mere end videnskabeligt arbejdende

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 13-10-07 10:47

On 13 Okt., 10:33, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
> 6 m havstigning og det har vist heller ikke andre - Nobelkomite er politisk
> arbejdende mere end videnskabeligt arbejdende

Tja -

Om størrelserne på en havstigning er 0.3 eller 6 meter, kan formentlig
være en vanskelig sag at overskue nøjagtigt. Nye præcise målinger fra
Grønland viser at afsmeltningen er 4 doblet siden år 2001. Der er nu
en afsmeltning på størrelse med en iskube på 6.5 km x 3 pr.år.
Afsmeltningen er så voldsom at grundfjeldet hæver sig, pga mindre pres
fra isens vægt.
Målingerne foretages af dansk rumcenter via gps og satelit...

En eskalerende størrelse. Som præcist kender hastigheden på -

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-07 11:00

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

[...]

*******************************
Der må være noget om snakken.
I nat var vandstanden i havnen mere end halvanden meter over normalen

Egon

Fra : Tim Petersen

Dato : 13-10-07 12:25

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> *******************************
> Der må være noget om snakken.
> I nat var vandstanden i havnen mere end halvanden meter over normalen

Uhadada, så var Nobel-prisen alligevel rigtig placeret )

Tim

Fra : Kim2000

Dato : 13-10-07 19:10

"Tim Petersen" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in message

> Uhadada, så var Nobel-prisen alligevel rigtig placeret )

Nu kan man aldrig nogensinde placerer sådan en pris igen så for forkert som
da man gav Nobels fredspris til Arafat og Perez.
mvh
Kim

Fra : Per Hagemann

Dato : 13-10-07 12:31

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

[...]

Svar:
Repræsentanten fra Dansk Rumcenter sagde ellers på TV at målingerne absolut
ikke var noget bevis.

Hvordan vil alarmisterne egentligt forklare at de gennemsnitlige
temperaturmålinger fra DMI på Grønland har ligget nogenlunde konstante i de
sidste årtier? I Søndre Strømfjord er temperaturen faldet lidt, men det var
netop der Anders Fogh hentede EU-kommisionsformand Barroso op for at se på
en vigende gletsjer. De undlod dog at inspicere de to andre gletsjere i
området, som slet ikke viser tegn på at trække sig tilbage.

Fra : Ivannof

Dato : 13-10-07 16:39

> [...]
> se på en vigende gletsjer. De undlod dog at inspicere de to andre
> gletsjere i området, som slet ikke viser tegn på at trække sig tilbage.

Det gode ved al den ballade der har været om klimaet er al den forskning der
er sat i gang og som sikkert giver pålidelige resultater om 10-20 år måske.

I mellemtiden opererer vi efter "forsigtighedsprincippet". Dette pricip
dukkede vel op i 80'erne og blev brugt til at ordne dem der gerne ville have
beviser for at der var noget galt før de postede penge i det. Det blev til
"Lad os gøre noget allerede nu selvom vi ikke er helt sikker på
sammenhængen". Sikkert meget fornuftigt.

Selvom vi ikke kender alle sammenhænge med det varmere klima endnu, så har
Al Gore ophævet forsigtighedsprincippet med sin fim, som (om indholdet er
korrekt eller ej) er en propagandafim.

Der bliver forsket i klimaet FORDI vi ikke kender sammenhængene endnu.
Ellers blev der ikke forsket!

Jeg vil tage en tur ned i havnen en gang i mellem. Hvis vandet stiger 30cm
et sted i verden, så stiger det nemlig også her! Hvis du er Al Gore-fan skal
du selvfølgelig først gå derned når du ved det er højvande!

Hilsen Ivan

Fra : John

Dato : 13-10-07 16:54

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Selvom vi ikke kender alle sammenhænge med det varmere klima endnu, så har
> Al Gore ophævet forsigtighedsprincippet med sin fim, som (om indholdet er
> korrekt eller ej) er en propagandafim.

- men angivelig med manipuleret sandhed:

".. En britisk dommer har afsagt en kendelse, som fastslår, at dele af Al
Gores film om klimaændringer, "En ubekvem sandhed", ikke bygger på
videnskabelige kendsgerninger .. Han fandt i alt ni punkter i filmen, som
ifølge hans kendelse ikke holder vand .."

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8942792.html

John

Fra : Per Hagemann

Dato : 13-10-07 17:23

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
> [...]
> videnskabelige kendsgerninger .. Han fandt i alt ni punkter i filmen, som
> ifølge hans kendelse ikke holder vand .."

Den helt afgørende fejl i Al Gores film er at iskerneboringerne har vist at
temperaturen begynder at stige inden CO2-indholdet stiger. Det fremgår ikke
under dommens punkt 9.

En ret ligegyldig fejl i filmen, som heller ikke er med på listen, er at
Aral-søen ikke længere er tørlagt, fordi floderne allerede inden filmens
produktionsår blev vendt tilbage til deres oprindelige strøm.

Fra : Ivannof

Dato : 13-10-07 18:44

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at temperaturen begynder at stige inden CO2-indholdet stiger. Det fremgår

Og det betyder at Co2-indholdet stiger på grund af den globale opvarmning og
ikke omvendt!

Fra : Per Hagemann

Dato : 13-10-07 17:39

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> blev til "Lad os gøre noget allerede nu selvom vi ikke er helt sikker på
> sammenhængen". Sikkert meget fornuftigt.

Det er helt uladsiggørligt at følge et forsigtighedsprincip på alle områder,
så der må en prioritering til.

For enkeltindividet må det vigtigste være at forebygge fattigdom, ulykke,
sygdom og død, og her kan jeg ikke se at CO2-udledningen skulle have nogen
som helst negativ betydning ædrueligt vurderet.

Politisk kan man også have nationens og verdens tilstand med i sine
overvejelser, og her vil jeg sige at muhamedanerinvasionen er en helt
håndfast trussel mod samfundsordenen i modsætning til klimaet. Så tilhængere
af forsigtighedsprincippet burde efter min mening kanalisere midlerne til
klimaforskning over i en midlertidig øgelse af politikorpset, som kan være
påkrævet for at få gjort Danmark effektivt muhamedanerfrit.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 13-10-07 23:57

On 13 Okt., 12:00, "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
> [...]
>
> *******************************
> Der må være noget om snakken.
> I nat var vandstanden i havnen mere end halvanden meter over normalen

Meldingen er somend alarmerende nok - Læs med;

Grønland smelter med alarmerende hastighed
Indlandsisen på Grønland svinder meget hurtigere, end forskerne hidtil
har troet. Det viser helt nye forskningsresultater fra Danmarks
Rumcenter, DTU.
Alene gletsjerne i den sydøstlige del af Grønland kælver hvert år
isbjerge svarende til en gigantisk isterning, der måler 6½ km på hver
led. Og udtyndingen af indlandsisen går hurtigere og hurtigere. For
øjeblikket forsvinder der fire gange så meget indlandsis som i starten
af dette årti.

"Hvis udviklingen fortsætter, vil smeltevandet fra indlandsisen få
verdenshavene til at stige med mere end 60 cm i løbet af dette
århundrede", fortæller seniorforsker Abbas Khan, Danmarks Rumcenter,
der har været ansvarlig for forskningsprojektet. Resultaterne er
indhentet i samarbejde med University of Colorado og er netop blevet
offentliggjort i det anerkendte internationale forskningstidsskrift
Geophysical Research Letters.

Forskerne har målt afsmeltningen fra indlandsisen med særligt
fintfølende GPS-stationer, der er placeret på fjeldet langs
indlandsisen. Når en mængde indlandsis forsvinder, lettes trykket på
fjeldet og derfor hæver det sig en smule. Og det kan måles med GPS-
stationerne. Målingerne viser, at fjeldene langs de hurtige gletsjere
i Sydøstgrønland for øjeblikket hæver sig med 4-5 cm om året på grund
af den hurtige afsmeltning. Randen af indlandsisen bliver til gengæld
op til 100 m tyndere pr. år.

http://www.rumcenter.dk/forskning/geodesi-og-geodynamik/gronland-smelter-med-alarmerende-hastighed

Mvh.Niels Bruun.

Fra : Per Hagemann

Dato : 14-10-07 16:01

[...]

Hvis man kun måler på de hurtige gletsjere, giver det et forvrænget billede.
Stadig må det påpeges at temperaturen i den senere årrække er faldet lidt i
Søndre Strømfjord, hvor en af seværdighederne for den arktiske klimaturisme
findes. En anden af disse berømte bræer findes i Jakobshavn, hvor
temperaturen hverken har vist stigende eller faldende tendens. For et år
siden skrev Weekendavisen følgende om gletsjeren i Jakobshavn:

"Udover normale gletsjere og galopperende gletsjere findes der en tredje
type, en såkaldt isstrøm. Jakobshavn/Ilulissat-isbræen, der er optaget på
UNESCOs verdensarvsliste for natur og ligger cirka 75 kilometer øst for
Disko, er en sådan isstrøm. Det er denne isbræ, miljøminister Connie
Hedegaard for nylig fremviste for fem republikanske senatorer fra USA,
deriblandt John McCain, der betragtes som mulig republikansk
præsidentkandidat. Det var, »for at de kunne se klimaforandringerne med
deres egne øjne,« som miljøministeren sagde i forbindelse med besøget.
Isbræen har siden omkring 2000 trukket sig omkring 13 kilometer tilbage.
Samtidig afgiver den omkring dobbelt så meget is i form af isbjerge som
tidligere. Men den har også tidligere været på tilbagetog. Mellem 1950 og
2000 lå dens front stabilt, men fra 1850 til 1950 trak den sig 28 kilometer
tilbage."

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 13-10-07 23:58

On 13 Okt., 13:31, "Per Hagemann" <per...@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
>
> Svar:
> Repræsentanten fra Dansk Rumcenter sagde ellers på TV at målingerne absolut

Bevis for hvad ?

> [...]
> en vigende gletsjer. De undlod dog at inspicere de to andre gletsjere i
> området, som slet ikke viser tegn på at trække sig tilbage.

Læs ovenstående melding ?

Mvh. Niels Bruun.