Frikendt - 14 årigs død for åben skærm i e~
Fra : C. Overgaard

Dato : 12-10-07 19:42

http://www.usatoday.com/news/nation/2007-10-12-bootcamp-death_N.htm

Nu kan Viborg politikeren Søren Poulsen rolig rette henvendelse til
Justitsministeren så vi kan få Boot Camps i Danmark for unge under 15
år, som ikke overholder loven.

Normalt får personalet bøder når en dyb kriminel biltyv som den afdøde
mister livet i deres varetægt. Det er kun den gale Oberst from
Americas Buffalo Soldiers Reenactors Association Summer Boot Camp, som
røg i fængsel efter at en unge døde og det blev afsløret at de brugte
straffe som at stå bundet en hel dag med hænderne på ryggen og en
løkke om halsen i solen.

http://www.fornits.com/wiki/index.php/America's_Buffalo_Soldiers_Re-Enactors_Association_summer_boot_camp

Men en decideret frikendelse er der ingen som havde regnet med, så nu
prøver kritikerne at ramme systemet ved at tage racekortet frem. Det
burde ikke have været nødvendigt.

Vi lader lige video stå en gang til.

http://www.youtube.com/watch?v=jmMu-w830vQ

Mvh
C. Overgaard

Fra : John Jensen

Dato : 12-10-07 19:52

C. Overgaard skrev:
> [...]
>
> Men en decideret frikendelse er der ingen som havde regnet med, så nu
> prøver kritikerne at ramme systemet ved at tage racekortet frem. Det

Hvad er egentlig årsagen til at man indskrænker ytringsfriheden med
straffelovens bestemmelser om f.eks. blasfemi, racismeparagraffen mv. ?
Enhver der føler sig bagtalt kan jo anlægge injuriesag ved domstolene,
så det forekommer mig at være juridisk unødvendigt med disse undtagelser
i retten til at ytre sig offentligt....

Jeg er ganske klar over der ikke er offentlig påtale ved injurier men
der er jo stadig noget der hedder fri proces i dette land.

Alle mennesker må kunne tåle verbale eller skriftlige ytringer, det er
ligesom basis for vort demokrati. Enhver indskænkning i ytringsfriheden
synes for mig at være en trussel mod vort demokrati!

Så jeg savner nogle politikere der vil fjerne blasfemi og racisme
paragraffen i straffeloven, så kan de jo passende indføre offentlig
påtale ved injurier så kan domstolene jo tage stilling fra sag til sag
om hvor grænsen går. Enhver idiot kan jo se det latterlige i
generaliseringer som f.eks. at påstå at folk med et bestemt
racetilknytningsforhold har bestemte negative egenskaber....så det synes
ikke nødvendigt for mig med en rasismeparagraf. At man kan såre nogen
ved at komme med blasfemiske udtalelser synes også totalt latterligt.
Hvordan kan man genere nogen/noget der ikke eksisterer rent fysisk ? Det
er totalt ude i hampen...... At folk har en tro i en eller anden form er
vel nærmest et psykiatrisk fænomen...og selvfølgelig må man ikke genere
meget SYGE mennesker....og hvem kan også finde på det ?