Nu er tyrken sur på USA!
Fra : Jesper

Dato : 11-10-07 21:12

Den amerikanske kongres har nu anerkendt folkedrabet på 1,5 mio armenere
i Tyrkiet i begyndelse af 1900-tallet. Herved har de nedkaldt sig
tyrkernes vrede. Tyrkiet har nu hjemkaldt sin ambassadør til
konsultationer.

Måske burde vi i EU hjemkalde vores ambassadører fra Tyrkiet. Indtil
tyrkerne anerkender deres ansvar for folkedrabet på armenerne.

--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Fra : Zeki

Dato : 11-10-07 22:04

> Den amerikanske kongres har nu anerkendt folkedrabet på 1,5 mio armenere
> i Tyrkiet i begyndelse af 1900-tallet. Herved har de nedkaldt sig
> tyrkernes vrede.

Tyrkerne er efter PKK's mord på de 16 soldater blevet endnu mere
sure/forundrede over at USA i deres "krig mod terror" ikke vil gøre noget
ved PKK's baser i Nordirak. PKK er på amerikanernes liste over
terrororganisationer.

Og nu kommer så denne udmelding. Jeg undrer mig over timingen.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-07 01:16

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> terrororganisationer.
>
> Og nu kommer så denne udmelding. Jeg undrer mig over timingen.

Tyrkiet straffer USA ved at nægte dem at bruge Øst-Tyrkiet i kamp vedr
Irakkrigen.
Men USA vandt jo krigen mod Irak på cirka 1 dag og nu er det intern
oprydning og USA har mange hangarskibe, så hvor slemt kan det være for USA
at undvære nogle baser?

Det er vist kun pjattet prestige, at USA gerne vil have så meget opbakning
som muligt, og
_ d e r _ ligger straffen mod USA
Begge lande opfører sig som hysteriske kvindfolk og Armenien folkemord er
L Æ Æ ÆNGE siden

1,5 er armenernes tal - ligesom 6 mio er jødernes.
Ofre overdriver

Men tyrkernes mentalitet, som kan ramme danskerne, når de fremmede bliver
flest (og når de særlig snart bliver flest her
sammen med godhedindustrien), er værd at diskutere. Sharia lov er jo om nul
mindretalsrettigheder

Tyrkiet påstås at ligne EU mere end andre lande i Mellemøsten.
De har ikke olie og de har en anelse mere industri end araberlandene - er
der andet hvor de ligner os mere end fx pakistanere?

Kamal Atatyrk påstås at have civiliseret Tyrkiet, men var det ikke kun
militæret han moderniserede?
Og så et forbud mod slør som nok nu forsvinder?

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 12-10-07 18:29

> [...]

> sure/forundrede over at USA i deres "krig mod terror" ikke vil gøre noget
> ved PKK's baser i Nordirak. PKK er på amerikanernes liste over

1) USA har sikkert een eller anden plan med Iran, der involvere Iranske
kurdere ...

2) USA's hær er ved at tabe til stammefolk i Iran og Afghanistan. Nederlaget
vil gå hurtigere hvis de disser endnu en stamme, kurderne!

> Og nu kommer så denne udmelding. Jeg undrer mig over timingen.

Kongressen vil bare gerne se Bush & Condi krybe og svede - hvis Bush havde
støttet forslaget havde kongressen stemt imod

Fra : Jesper

Dato : 12-10-07 19:09

Frithiof Andreas Jensen
<frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk> wrote:

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> 1) USA har sikkert een eller anden plan med Iran, der involvere Iranske
> kurdere ...

Jeg ved ikke rigtigt hvad de kan bruge dem til. Iran kan som nabo til
både Irak og Afghanistan gøre livet surt for amerikanerne, hvis de vil.

> 2) USA's hær er ved at tabe til stammefolk i Iran og Afghanistan. Nederlaget
> vil gå hurtigere hvis de disser endnu en stamme, kurderne!

Det går bedre i Irak og dårligere i Afghanistan.

> Kongressen vil bare gerne se Bush & Condi krybe og svede - hvis Bush havde
> støttet forslaget havde kongressen stemt imod

Så enkelt er det ikke.

Fra : Jesper

Dato : 12-10-07 19:11

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> terrororganisationer.
>
> Og nu kommer så denne udmelding. Jeg undrer mig over timingen.

Timingen er ikke noget som den amerikanske præsident styrer, da det er
kongressens udenrigsudvalg der vedtog resolutionen.

Ellers er det normalt USAs præsident der styrer udenrigspolitikken.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-10-07 22:36

Jesper wrote:
> [...]
> armenere i Tyrkiet i begyndelse af 1900-tallet. Herved har de
> nedkaldt sig tyrkernes vrede. Tyrkiet har nu hjemkaldt sin ambassadør

Moderne samfund lider tilsyneladende af en meget voldsom trang til at alle
skal erkende og undskylde dette og hint, som mere eller mindre fjerne
forfædre har gjort mod længst afdøde mennesker eller folkeslag.

Det underlige er, at de samme mennesker som oftest påstår at ikke at være
troende, og dermed tror de næppe på arvesynden. Og kollektiv skyld, går de
næppe heller ind for. Specielt ikke, når de, som skal undskylde eller
erkende, end ikek var født på tuidspunktet for det, der skal undskyldes.

Og hvad skal det egentlig til for? Ja, min bedstefar myrdede nogle armenere.
Og....?

Jan

Fra : Jesper

Dato : 11-10-07 22:52

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>
> Og hvad skal det egentlig til for? Ja, min bedstefar myrdede nogle armenere.

Nej, det jo også nemmere at feje al skidtet ind under gulvtæppet..og det
har man da også gjort i årevis. Men nu buler gulvtæppet noget så
forfærdeligt!

Fra : @

Dato : 12-10-07 14:28

On Thu, 11 Oct 2007 23:51:30 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Nej, det jo også nemmere at feje al skidtet ind under gulvtæppet..og det
>har man da også gjort i årevis. Men nu buler gulvtæppet noget så
>forfærdeligt!

ingen nulevende kan da klandres for hverken Lenins eller de osmanniske
lederes ugeninger, det samme gør sig stort set gældende for Hitlers og
Stalins ugerninger(undtagelserne er vist få, og bor på plejehjem)

det tyrkerne gør er at de end ikke vil erkende at der findes noget
skidt i landets fortid

gad vide hvorfor?

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Ivannof

Dato : 12-10-07 00:02

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> erkende, end ikek var født på tuidspunktet for det, der skal undskyldes.
>
> Og hvad skal det egentlig til for? Ja, min bedstefar myrdede nogle

Rigtigt nok. Og Hitler myrdede nogle jøder. Det er også længe siden. -
selvom det er MEGET svært at glemme

Jeg tror du skal overveje om de to ting kan sammenlignes!

Een ting er sikkert. Tyrkiet synes det er meget pinligt! Det straffes med
nogle af landets hårdeste straffe at OMTALE det!

Hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-07 00:11

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Een ting er sikkert. Tyrkiet synes det er meget pinligt! Det straffes med
> nogle af landets hårdeste straffe at OMTALE det!

Tyrkiets bevidse målrettede holocaustning af armenere og grækere m.m., som
de havde ansvar for indenfor deres grænser, viser Islams hang til folkedrab,
intolerance og had.

Tyskland derimod var blevet urimeligt straffet ved Versailles-freden og en
revanchekrig var blevet kaldt uundgåelig af bl.a. Georg Brandes , og krigen
nødvendiggjorde arbejdslejre hvor store antal jøder (næppe nær 6 mio) døde
af tyfus m.m. som en utilsigtet konsekvens

Tyskerne er blevet straffet hårdt for deres fejltrin, tyrkerne aldrig.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-10-07 08:17

Jan Kronsell wrote:
> [...]

> der skal undskyldes.
> Og hvad skal det egentlig til for? Ja, min bedstefar myrdede nogle

Og det er en hån mod ofrene ikke i det mindste ville anerkende hvad der
skete.
Derudover kan man ikke stole på en regering som ikke engang kan være ærlig i
forhold til den nærmeste fortid.

Mener du også at tiden er inde til at Tyskland officielt benægter nazismen?

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-07 09:17

"Jan Kronsell" skrev

> Moderne samfund lider tilsyneladende af en meget voldsom trang til at alle
> skal erkende og undskylde dette og hint, som mere eller mindre fjerne
> forfædre har gjort mod længst afdøde mennesker eller folkeslag.

Ja, det er sandelig på tide, at landets statsminister giver en undskyldning
til svenskerne for det stockholmske blodbad under Chr. II (tror jeg, det
var).

--
- Jensby
(der opfatter sig selv som en socialliberal humanist - og en ikke troende

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-10-07 09:34

Jan Bang Jensby wrote:
> "Jan Kronsell" skrev

> Ja, det er sandelig på tide, at landets statsminister giver en
> undskyldning til svenskerne for det stockholmske blodbad under Chr.
> II (tror jeg, det var).

Vi har vist sagt undskyldt for både det ene og det andet, - derudover er der
jo stadig folk i live i dag, som overlevede det armenske folkemord, så det
er en dårlig sammenligning.

OG vi skjuler jo IKKE det stockholmske blodbad i vore historiebøger.

Fra : Ivannof

Dato : 12-10-07 11:41

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er en dårlig sammenligning.
>
> OG vi skjuler jo IKKE det stockholmske blodbad i vore historiebøger.

Der er spørgsmålet om ret og rimeligt OG om sammenlignelige størrelser!

Det armenske folkedrab rangerer oppe omkring Holocaust.

At forestille sig at det nuværende tyskland siden krigen har lagt låg på
hændelsen med jøderne ved via lovgivning at ulovliggøre enhver snak om
jødeudryddelsen.

Det er det jeg mener tyrkerne gør.

Orphan Pamuk, tyrkisk forfatter, uddrag af artikel fra dec.06:

"Alligevel er Orhan Pamuk ikke blot elsket af sine landsmænd. F.eks. skal
han for retten til december, hvor han risikerer tre års fængsel for at have
talt nedsættende om den tyrkiske nation. Hvorfor? Fordi han i en schweizisk
avis har omtalt de tyrkiske massakrer på bl.a. armenerne i starten af sidste
århundrede."

Det er een af grundene til at Tyrkiet ikke er medlem af EU

Hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-07 15:14

> [...]
> starten af sidste århundrede."
>
> Det er een af grundene til at Tyrkiet ikke er medlem af EU

Banale muslimforhold er nok til at de aldrig i 50 år bør kunne blive medlem
af EU

Chr2 hedder ikke "Chritian-tyran" i vore historiebøger , som i de svenske
Vi er her i DK Chr2-apologeter lissom tyrkerne er Atatyrk-apologeter og nok
har ret i at 1,5 mio armenere jaget ud i ørknen til tørst-død er
antalsmæssigt en smule overdrevet - ligesom 6 mio gassede jøder er
mega-overdrevet.