Bekæmp hættemågerne
Fra : Landmand

Dato : 09-10-07 19:35

Nu er jeg fandeme snart træt af de hættemåger. Skal vi ikke bare
se at slippe af med dem. Indfang dem i net, og stranguler dem med
plasticstrips (de koster blot et par øre pr stk,) eller skyd dem
med en haglbøsse. De er sgu da irriterende, så lad os da bare
komme igang.

Som landmand er det en stor stressfaktor, når der flyver et par
hundrede måger rundt efter mig i traktoren, og det er til at
blive tosset af at høre på deres skrigeri!

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-07 18:03

On Tue, 9 Oct 2007 18:34:50 +0200 (CEST), Landmand <df@df.INVALID>
wrote:

> [...]
>hundrede måger rundt efter mig i traktoren, og det er til at
>blive tosset af at høre på deres skrigeri!

LOL... Nu får de "røde" sgu da et hjertestop.... ))

Fra : @

Dato : 10-10-07 16:36

On Tue, 09 Oct 2007 19:02:39 +0200, S.A.Thomsen
<s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:

>LOL... Nu får de "røde" sgu da et hjertestop.... ))

og ornitoligerne

AFAIK er der ingen jagttid for hættemåger

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-07 18:15

"Landmand" <df@df.INVALID> skrev i en meddelelse
> [...]
> hundrede måger rundt efter mig i traktoren, og det er til at
> blive tosset af at høre på deres skrigeri!

Ja -
Og vi savner dem på havet--

Egon

Fra : Notion

Dato : 09-10-07 18:52

> [...]
> hundrede måger rundt efter mig i traktoren, og det er til at
> blive tosset af at høre på deres skrigeri!

Ja du bliver nød til at gøre dine marker orme fri. Fiskerne mangler måger.

Fra : Peter Heide

Dato : 09-10-07 19:02

"Landmand" <df@df.INVALID> skrev i meddelelsen news:fegaja$rqa$1@aioe.org...
> [...]
> hundrede måger rundt efter mig i traktoren, og det er til at
> blive tosset af at høre på deres skrigeri!

Har du set lidt for dybt i gylletanken ? eller deltaget lidt for aktivt
omkring mæskekaret i svinestien ?

Fra : Tim Petersen

Dato : 09-10-07 19:37

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

> "Landmand" <df@df.INVALID> skrev i meddelelsen

> Har du set lidt for dybt i gylletanken ? eller deltaget lidt for aktivt
> omkring mæskekaret i svinestien ?

Siger Nørrebro-voldssvinet, der aldrig har set en levende ko.

Tim

Fra : Peter Heide

Dato : 10-10-07 00:52

"Tim Petersen" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

> Siger Nørrebro-voldssvinet, der aldrig har set en levende ko.

oink-oink

Fra : Poul E Hansen

Dato : 09-10-07 20:52

On 9 Okt., 18:34, Landmand <d...@df.INVALID> wrote:
> Nu er jeg fandeme snart træt af de hættemåger. Skal vi ikke bare
> se at slippe af med dem. Indfang dem i net, og stranguler dem med
> plasticstrips (de koster blot et par øre pr stk,) eller skyd dem

Du fortjener ikke at blive taget seriøst.

Fra : Pernille

Dato : 09-10-07 21:05

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> plasticstrips (de koster blot et par øre pr stk,) eller skyd dem

Du fortjener ikke at blive taget seriøst.

Men de mange duer, i byerne, er da meget værre!

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-10-07 21:55

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen

> "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du fortjener ikke at blive taget seriøst.
>
> Men de mange duer, i byerne, er da meget værre!

Uha da ja.

Tyrkerduen viser sig først i Norden kort efter 2. verdenskrig.

Citat fra Danmarks Fugle:

"Tyrkerduens udbredelseshistorie i Europa er et eksempel på en rekordagtig
hurtig indvadering.

Tyrkerduen forekommer i Europa først og fremmest i menneskets nærhed, og den
træffes oftest i parker, haver og af og til midt inde i store
industriområder. Den er ganske tam, men alligevel vagtsom overfor alt, som
ikke hører til de normale omgivelser.

Før parringen driver hannen ofte hunnen foran sig i en speciel
parringsflugt, hvorved han kan holde hende borte fra eventuelle andre hanner
som nærmer sig."

Den kan få op til 4 kuld på en sæson, hvilket nok er en del af hemmeligheden
bag dens succes.

Mvh
Martin

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-10-07 08:32

On Tue, 9 Oct 2007 22:55:00 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"Tyrkerduens udbredelseshistorie i Europa er et eksempel på en rekordagtig
>hurtig indvadering.

Af samme årsag bliver de her i huset omtalt som perkerduer.

Fra : Pernille

Dato : 10-10-07 09:17

> [...]
> hanner som nærmer sig."
>
> Den kan få op til 4 kuld på en sæson, hvilket nok er en del af

Var lige hos lægen, i går. Venteværelset var fyldt

Fra : Ivannof

Dato : 10-10-07 11:00

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Var lige hos lægen, i går. Venteværelset var fyldt

Og jeg var hos bageren, Pernille!
Hilsen Ivan

Fra : Jan

Dato : 09-10-07 23:03

"Landmand" <df@df.INVALID> wrote in message news:fegaja$rqa$1@aioe.org...
> [...]
> hundrede måger rundt efter mig i traktoren, og det er til at
> blive tosset af at høre på deres skrigeri!

Kommunalt beskæftigelsesprojekt skyd hættemågerne :D

Jan