Rum-muslim i knibe
Fra : Martin Larsen

Dato : 06-10-07 13:21

Verdens første rum-muslim prins Sultan bin Salman, kunne desværre ikke finde
Qiblah'en da han som 1. musser i rummet skulle forrette sin religiøse
besørgelse.

Malaysia har derfor udgivet en håndbog for muslimer i rummet.
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/10/06/105819.htm

Muhammedanere i rummet! - hvor sygt kan det blive?
Det næste bliver vel at de kræver at få sat en moske i kredsløb -
selvfølgelig frit og kvit leveret af de servile dhimmier

Mvh
Martin

Fra : Pjensen73

Dato : 06-10-07 13:25

Den Sat, 06 Oct 2007 14:21:27 +0200 skrev Martin Larsen:

> [...]
>
> Muhammedanere i rummet! - hvor sygt kan det blive? Det næste bliver vel
> at de kræver at få sat en moske i kredsløb - selvfølgelig frit og kvit

Det første han nok vil se, er at jorden er rundt og at himlen er sort som
helvede .
Nu bliver han nok stenet, når han kommer hjem og fortæller de andre
muslimer det.

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-10-07 14:27

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen

> Det første han nok vil se, er at jorden er rundt og at himlen er sort som
> helvede .
> Nu bliver han nok stenet, når han kommer hjem og fortæller de andre
> muslimer det.

Iøvrigt skulle problemet da være til at løse!

1 magnet i røven og en på hovedet. Derpå to magneter i rumskibet som vhja
GPS positioneres som en akse vendt mod Mekka.

Så er kun spørgsmålet tilbage om hvilken af de 360 grader rotationsaksen kan
stå i, som skal foretrækkes - (mon ingen har tænkt over det?)
Måske en Ulema vil finde det smukt at de blot roterer som en grillstegt
pattegris

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 06-10-07 14:41

> [...]
> religiøse besørgelse.
>
> Malaysia har derfor udgivet en håndbog for muslimer i rummet.

Jeg er sikker på det står i Koranen hvad man så gør, den bog har jo svar på
alt og jeg mener alt (i hvert fald hvis man spørger muslimer).

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-10-07 15:46

Kim2000 wrote:
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er sikker på det står i Koranen hvad man så gør, den bog har jo
> svar på alt og jeg mener alt (i hvert fald hvis man spørger muslimer).

Naturligvis i sura 117 "Nasa", vers tyve, står der:

"Rumskibets akse skal vende mod den fjerneste galakse (al Aqsa galaxa)
og så skal nauten med armene flakse"

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-10-07 15:53

Knud Larsen wrote:

> Naturligvis i sura 117 "Nasa", vers tyve, står der:
>
> "Rumskibets akse skal vende mod den fjerneste galakse (al Aqsa galaxa)
> og så skal nauten med armene flakse"

Og a propos al viden i Koranen:

In the Qur'an, verse 6:59 it says:

"There is no grain in the darkest bowels of the earth, nor anything
green or sear, but it is contained in a glorious Book."

It seems to me that the popular interpretation of this is that the
"Book" is the Qur'an and that it contains all knowledge. Now I will
have to admit that the Qur'an really has a lot of its facts straight,
from embryology to animal communities being like human communities and
more. But does it really contain all knowledge?

The reason I have mentioned this is because people here have claimed
that Islam is scientific, yet this verse seems kind of anti-
scientific. And in fact I have heard stories in the news of how Arab
teachers use whatever subject they are teaching to try to prove the
Qur'an.

So I ask again, how could the idea that the Qur'an contains all
knowledge be scientific?

Fra : WinstonSmith_101@hot~

Dato : 08-10-07 12:30

On Oct 6, 4:53 pm, "Knud Larsen" <mafishmask...@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> Qur'an.
>
> So I ask again, how could the idea that the Qur'an contains all

Indtil sidste uge kunne man læse i indledningen på den engelske wiki
at Sharia havde svar på alle livets spørgsmål. Det rettede jeg da jeg
ikke havde kunne få svar fra nogen om hvad Sharia havde at sige om
installering af Mac OS X Tiger på en ældre Mac Cube.

Men i øvrigt Knud, hvorfor skriver du ikke nogle artikler om Islam og
relaterede emner på den danske wiki. Du syntes at have et godt
kendskab til det.

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-10-07 13:26

WinstonSmith_101@hotmail.com wrote:

> [...]
> ikke havde kunne få svar fra nogen om hvad Sharia havde at sige om
> installering af Mac OS X Tiger på en ældre Mac Cube.

Så vidt jeg ved kommer det med i næste version af Koranen, - Koran 2.0 eller
i hvert fald i Koran 2.1.0.114

> Men i øvrigt Knud, hvorfor skriver du ikke nogle artikler om Islam og
> relaterede emner på den danske wiki. Du syntes at have et godt
> kendskab til det.

Det er et stort arbejde. Man skal jo være så omhyggelig, og fx hele tiden
nævne undtagelser fra ditten og datten.
Hvis man skriver at iflg Muhammed-biografi x, y og z, er det og det
anerkendt som profetens adfærd, - så vil nogen hævde, at der jo også er
biografi q, og den har en lidt anderledes version.

Men visse emner kan da behandles på kort form.